بررسی اتحادیه اروپا می‌گوید توییتر، سایر برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی در حذف سخنان نفرت ناکام هستند

توییتر تا اواسط سال آینده، زمانی که قوانین جدید اتحادیه اروپا با هدف حفاظت از امنیت آنلاین کاربران اینترنت در بزرگترین پلتفرم‌های آنلاین اعمال می‌شود، در اروپا مورد بررسی دقیق‌تری قرار خواهد گرفت. تخلفات می تواند منجر به جریمه های هنگفت تا 6 درصد از درآمد جهانی سالانه یک شرکت شود.

رگولاتور آنلاین فرانسه Arcom گفت که پاسخی از توییتر پس از ارسال نامه به شرکت در اوایل این هفته دریافت کرده است که در مورد تأثیری که خروج کارکنان روی «توانایی حفظ محیط امن برای کاربرانش» توییتر خواهد داشت، نگران است.

ارقام اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از ارزیابی سالانه انطباق پلتفرم های آنلاین با قوانین رفتاری بلوک 27 کشور در زمینه اطلاعات نادرست منتشر شد.

توییتر تنها نبود – اکثر شرکت های فناوری دیگر که در کد داوطلبانه ثبت نام کردند نیز امتیاز بدتری کسب کردند. اما این ارقام می تواند مشکلاتی را برای توییتر در انطباق با قوانین آنلاین سختگیرانه جدید اتحادیه اروپا نشان دهد، پس از اخراج الون ماسک مالک بسیاری از 7500 کارمند تمام وقت این پلتفرم و تعداد بی شماری از پیمانکاران مسئول تعدیل محتوا و سایر وظایف حیاتی.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

شرکت‌های فناوری که کد اطلاعات نادرست اتحادیه اروپا را امضا کرده‌اند، موافقت می‌کنند که اقداماتی را با هدف کاهش اطلاعات نادرست انجام دهند و گزارش‌های منظمی را درباره اینکه آیا به وعده‌های خود عمل می‌کنند یا نه، ارائه می‌کنند، هرچند که مجازات کمی وجود دارد.

میزان سخنان تنفرآمیز توییتر پس از پرچم گذاری حذف شده از 49.8 درصد در سال قبل به 45.4 درصد کاهش یافته است. نرخ حذف TikTok با یک چهارم کاهش به 60 درصد رسید، در حالی که فیس بوک و اینستاگرام فقط کاهش جزئی را تجربه کردند. فقط نرخ حذف YouTube افزایش یافت و به 90 درصد رسید.

Arcom همچنین از این شرکت خواست تا تأیید کند که می تواند “تعهدات قانونی” خود را در مبارزه با سخنان نفرت آنلاین انجام دهد و به اجرای قوانین آنلاین جدید اتحادیه اروپا متعهد است. بدون ارائه جزئیات بیشتر.

بر اساس داده‌های اتحادیه اروپا که روز پنجشنبه منتشر شد، توییتر مدت بیشتری طول کشید تا محتوای نفرت‌انگیز را بررسی کند و در سال 2022 کمتر از سال قبل آن را حذف کرد.

خرید توییتر توسط ماسک در ماه گذشته نگرانی های گسترده ای را برانگیخت که تامین کنندگان دروغ و اطلاعات نادرست اجازه پیدا کنند در این سایت رشد کنند. مدیر عامل میلیاردر تسلا که بارها معتقد است توییتر بیش از حد محدودکننده شده است، حساب های تعلیق شده، از جمله اکانت های دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را بازگرداند.

در مقایسه، میزان مطالب پرچم‌گذاری‌شده فیس‌بوک که در عرض 24 ساعت بررسی شد به 64 درصد، اینستاگرام به 56.9 درصد و یوتیوب به 83.3 درصد کاهش یافت. TikTok با 92 درصد وارد شد، تنها شرکتی که پیشرفت کرده است.

ورا جورووا، معاون رئیس کمیسیون اروپا در توییتی نوشت: «مشاهده روند نزولی در بررسی اعلان‌های مربوط به سخنان مشوق نفرت‌انگیز توسط پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی نگران‌کننده است. سخنان نفرت پراکنی آنلاین یک آفت عصر دیجیتال است و پلتفرم ها باید به تعهدات خود عمل کنند.

گزارش اتحادیه اروپا که طی شش هفته در بهار انجام شد، نشان می‌دهد که توییتر بیش از نیمی از اعلان‌هایی را که در مورد سخنان مشوق تنفر غیرقانونی دریافت کرده بود، در عرض 24 ساعت ارزیابی کرده است، در حالی که این میزان در سال 2021 82 درصد بوده است.

توییتر به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد. ایمیل‌های چند نفر از کارکنان تیم ارتباطات اروپایی شرکت به‌عنوان غیرقابل تحویل بازگشت.