برنامه‌های Android TV و Google TV از سال 2023 از APK به Android App Bundle می‌روند


گوگل از طریق وبلاگ رسمی خود اعلام کرده است که از قالب قدیمی کیت بسته Android (APK) به سیستم جدیدتر Android App Bundle (AAB) برای برنامه های Android TV و Google TV خود منتقل می شود. توسعه دهندگان این دو پلتفرم از این تغییر مطلع شده اند و گوگل گفت که این انتقال در ماه می 2023 اتفاق خواهد افتاد. در حالی که بسیاری از توسعه دهندگان برنامه ممکن است قبلاً تغییر را انجام داده باشند، نیاز به تغییر فرمت .aab برای تحویل برنامه برای هوشمند بسیار حیاتی است. تلویزیون ها

این به توسعه دهندگان این برنامه های شخص ثالث زمان زیادی می دهد تا از قالب فایل های apk. به فرمت فایل جدیدتر .aab که دارای مجموعه ای از مزایای خاص خود است، چه برای توسعه دهندگان و چه برای کاربران، جابجا شوند. گوگل توسعه‌دهندگان برنامه‌های گوشی‌های هوشمند شخص ثالث را تحت فشار قرار داده است تا به همان روش تغییر کنند و تمام برنامه‌های ارسالی جدید به Play Store را ملزم کند که در آگوست 2021 فقط در قالب .aab ارسال شوند.

گوگل در پست وبلاگ خود توضیح می دهد که چگونه تغییر به .aab از .apk به کاهش اندازه بسته تا حدود 20 درصد کمک می کند و همچنین دری را برای “بایگانی” باز می کند که در آن کاربران نیازی به حذف کامل یک برنامه ندارند، اما می توانند به طور موقت برنامه را حذف کنند. قسمت های برنامه را حذف کنید

به گفته گوگل، این به کاربران اجازه می دهد تا داده های برنامه خود را در حالی که حدود 60 درصد فضای ذخیره سازی را آزاد یا بازپس می گیرند، حفظ کنند.

قالب جدیدتر برای برنامه‌ها در تلویزیون‌های هوشمند حیاتی‌تر است، زیرا آنها اغلب فضای ذخیره‌سازی داخلی محدودی دارند و کاربران را مجبور می‌کند برنامه‌های بلااستفاده را برای نصب برنامه‌های جدید حذف کنند. AAB ها همچنین برای بسیاری از دستگاه ها و پلتفرم های دیگر مانند تلفن ها، تبلت ها، ساعت های هوشمند و خودکار قابل استفاده هستند. برای توسعه دهندگان، فرمت فایل .aab همچنین ارائه یک بسته بهینه شده برای پیکربندی هر دستگاه را به جای رویکرد یک اندازه که فضای ذخیره سازی غیر ضروری را اشغال می کند، آسان تر می کند.

به عنوان یک کاربر Android TV یا دستگاه مجهز به Google TV، کاربران نباید نگران انتقال آینده باشند. توسعه‌دهندگانی که قصد ایجاد برنامه‌های جدید یا به‌روزرسانی برنامه‌های موجود برای پلتفرم‌ها را از ماه می ۲۰۲۳ دارند، باید از قالب جدید برای ارسال‌ها استفاده کنند. گوگل به توسعه دهندگان 6 ماه فرصت داده است تا به فرمت فایل های .aab انتقال یابند. این غول جستجو معتقد است که برای یک مهندس امکان دارد یک برنامه Android TV را از Android Package Kit (APK) به Android App Bundle (AAB) در سه روز تبدیل کند، که به نظر می رسد توسعه دهندگان اکنون زمان کافی برای تغییر دارند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

برای آخرین اخبار و بررسی‌های فنی، Gadgets 360 را دنبال کنید توییتر، فیس بوک و اخبار گوگل. برای آخرین ویدیوها در مورد ابزارها و فناوری، در کانال YouTube ما مشترک شوید.

موسسان HashFlare در استونی به خاطر طرح کلاهبرداری رمزنگاری 575 میلیون دلاری دستگیر شدند

ویدیوی برگزیده روز

چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2: هر آنچه که باید بدانید





منبع