برنامه بازار آنلاین آکوا بازار برای پرورش دهندگان ماهی توسط وزیر شیلات راه اندازی شد

در بیانیه ای رسمی آمده است که Parshottam Rupala همچنین کتابی در مورد “داستان های فوق العاده موفقیت از شیلات هند” در نهمین جلسه هیئت حاکمه هیئت توسعه ملی شیلات (NFDB) در اینجا منتشر کرد.


سانجیف کومار بالیان، وزیر امور ماهیگیری، دامپروری و لبنیات در این نشست گفت که پتانسیل بسیار زیادی برای پرورش میگو در ایالت های راجستان، اوتار پرادش، هاریانا و پنجاب وجود دارد. اگر آبزی پروری در این ایالت ها توسعه یابد، می توانند با آندرا پرادش در تولید میگو رقابت کنند. وی افزود که خدمات ترویجی باید به کشاورزان این ایالت ها ارائه شود.

رامش چاند، عضو NITI Aayog، گفت که بخش شیلات در دهه گذشته رشد منظم حدود 8 درصدی را نشان می دهد. “یک منطقه یک محصول” باید ترویج شود و فن آوری های خط مقدم باید در بخش شیلات به کار گرفته شود.

Aqua Bazar، یک اپلیکیشن بازار آنلاین برای کمک به پرورش دهندگان ماهی و ذینفعان برای تامین نهاده ها، روز پنجشنبه توسط وزیر اتحادیه شیلات، دامپروری و گاوداری پرشوتام روپالا راه اندازی شد. به گفته این وزارتخانه، Aqua Bazar توسط موسسه آبزی پروری آب شیرین مرکزی ICAR مستقر در Bhubaneswar با حمایت مالی NFDB تحت عنوان Pradhan Mantri Matsya Sampada Yojana (PMSSY) توسعه یافته است.

این وزارتخانه گفت: “این بازاری است که سهامداران مختلف درگیر در بخش آبزی پروری را به هم متصل می کند.” این برنامه به پرورش دهندگان ماهی و ذینفعان کمک می کند تا ورودی هایی مانند بذر ماهی، خوراک، داروها و خدمات مورد نیاز برای پرورش ماهی را تهیه کنند و همچنین کشاورزان می توانند ماهی های اندازه جدول را برای فروش فهرست کنند.

برای آخرین اخبار و بررسی‌های فنی، Gadgets 360 را دنبال کنید توییتر، فیس بوک و اخبار گوگل. برای آخرین ویدیوها در مورد ابزارها و فناوری، در کانال YouTube ما مشترک شوید.

Switch Mobility از EiV22، اولین اتوبوس برقی دو طبقه تهویه مطبوع کشور رونمایی کرد: جزئیات





منبع

ال موروگان، وزیر دولت در امور شیلات، دامپروری و لبنیات گفت که ادارات شیلات باید بر پروژه های توسعه زیرساختی مانند بندرگاه های ماهیگیری، مراکز فرود ماهی، کارخانه های یخ و سردخانه ها تمرکز کنند.