بریتانیا نقشه راه استفاده از وسایل نقلیه خودران را تا سال 2025 تعیین می کند، برنامه هایی را برای قوانین جدید و بودجه اعلام می کند

برنامه های دولت روز چهارشنبه فاش کرد که رانندگان می توانند پس از تایید خودروهای خودران در جاده های بریتانیا بنشینند و تلویزیون تماشا کنند، اما از استفاده از تلفن های همراه دستی منع خواهند شد.

در حالی که برخی از وسایل نقلیه با ویژگی های خودران تا سال آینده می توانند در جاده های بزرگ مجاز شوند، اطلاعیه روز جمعه همچنین چارچوبی را برای عرضه بسیار گسترده تر، از جمله برای حمل و نقل عمومی و وسایل نقلیه تحویل، تعیین کرد.

سخنگوی DfT تأیید کرد که در حالت خودران، کاربران مسئولیتی در قبال تصادفات ندارند و باتوم را به بیمه‌گران می‌سپارند.

بسته بودجه شامل 35 میلیون پوند (تقریباً 300 کرور روپیه) برای تحقیقات ایمنی بود که به قوانین جدیدی که قرار است تا سال 2025 اعمال شود، کمک می کند.

وزارت حمل و نقل (DfT) تغییراتی را در کد بزرگراه ایجاد کرد تا “کمک به اطمینان از استفاده ایمن از موج اول وسایل نقلیه خودران”.

در آوریل امسال، بریتانیا همچنین اعلام کرد که به رانندگان اجازه می‌دهد با خودروهای خودران تلویزیون تماشا کنند.

بریتانیا روز جمعه اعلام کرد که خواهان عرضه گسترده وسایل نقلیه خودران در جاده ها تا سال 2025 است و برنامه هایی برای قوانین جدید و 100 میلیون پوند (تقریبا 1000 کرور روپیه) بودجه اعلام کرد. دولت گفت که می خواهد از بازار نوظهور وسایل نقلیه خودران که ارزش آن را 42 میلیارد پوند (تقریبا 397000 کرور روپیه) ارزیابی می کند و تخمین می زند می تواند 38000 شغل جدید ایجاد کند، استفاده کند. وزیر حمل و نقل گفت: “ما می خواهیم بریتانیا در خط مقدم توسعه و استفاده از این فناوری خارق العاده باشد و به همین دلیل است که میلیون ها دلار در تحقیقات حیاتی در زمینه ایمنی و تنظیم قوانین سرمایه گذاری می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که مزایای کاملی را که این فناوری وعده می دهد به دست می آوریم.” گرانت شاپس گفت.

ایلان ماسک برنامه‌های خود را برای رباتاکسی تسلا در طول تماس با درآمد فاش می‌کند، اما در بیانیه DfT آمده است: «رانندگان باید آماده باشند تا کنترل را به‌موقع از سر بگیرند، در صورتی که از آنها خواسته شود – مانند زمانی که به خروجی‌های بزرگراه نزدیک می‌شوند». دولت امیدوار است که تا سال 2025 یک چارچوب نظارتی کامل داشته باشد.




منبع

در بیانیه دولت آمده است: «این قانون اعلام می‌کند که سازندگان مسئول اقدامات خودرو در هنگام رانندگی خودران هستند، به این معنی که راننده انسانی در قبال حوادث مربوط به رانندگی در زمانی که وسیله نقلیه کنترل رانندگی را در دست دارد، مسئولیتی ندارد.»