بنیانگذار من Big Coin به دلیل کلاهبرداری رمزنگاری به حبس 8 ساله محکوم شد و به پرداخت 7.7 میلیون دلار محکوم شد.


بنیانگذار یک تجارت منحله ارزهای دیجیتال روز سه شنبه به دلیل کلاهبرداری از سرمایه گذاران و مشتریان میلیون ها دلار از طریق بازاریابی یک ارز مجازی به نام My Big Coin با دروغ و نیمه حقیقت به بیش از هشت سال زندان محکوم شد.

دادستان های فدرال از دنیس کاسپر قاضی منطقه ای ایالات متحده در بوستون خواسته بودند که برای ارسال پیامی به دیگران در اولین محکومیت موسس یک شرکت ارزهای دیجیتال به دلیل کلاهبرداری بازاریابی، 13 سال زندان برای راندال کراتر تعیین کند.

در حالی که کاسپر به این نتیجه رسید که این درخواست بیش از حد انجام شده است، او ادعای کریتر را رد کرد که یک زندان 30 ماهه برای مجازات او به دلیل ادعاهای دروغینش کافی است، از جمله اینکه My Big Coin یک ارز دیجیتال واقعی با پشتوانه طلا است.

کاسپر گفت: «مسلماً ارز دیجیتال یک شرکت جدیدتر، یک بازار جدیدتر، یک بازار قرن 21 است. اما این طرح در هسته آن قدیمی بود و آن کلاهبرداری بود.

کریتر، که در مجموع به 100 ماه محکوم شد و به فقدان نزدیک به 7.7 میلیون دلار (تقریباً 63 کرور) محکوم شد، انتظار می‌رود درخواست تجدید نظر کند. او در دادگاه عذرخواهی کرد اما گفت که هرگز قصد کلاهبرداری از کسی را نداشته است.

او گفت: «من قصد نداشتم از کسی پول بدزدم. “این به این معنی نیست که من پشیمان نیستم.”

هیئت منصفه در ماه ژوئیه کریتر، 52 ساله را به ارتکاب کلاهبرداری با سیم و انجام معاملات پولی غیرقانونی در پیگرد قانونی که از یک پرونده سابقه دار توسط کمیسیون تجارت آتی کالای ایالات متحده منشعب شد، مجرم شناخت.

شکایت CFTC در سال 2018 علیه کریتر و شرکت شکست خورده او، My Big Coin مستقر در نوادا، منجر به یکی از اولین احکام دادگاه شد که یک ارز مجازی را می توان کالایی در صلاحیت رگولاتور در نظر گرفت.

دادستان‌ها متعاقباً کیفرخواست کریتر را در سال 2019 تضمین کردند و او را متهم کردند که با دروغ‌هایی درباره My Big Coin که نامش شبیه به ارز مجازی محبوب بیت‌کوین بود، باعث شده سرمایه‌گذاران و مشتریان از سال 2014 تا 2017 7.5 میلیون دلار (تقریباً 61 کرور) ضرر کنند.

دادستان ها گفتند که این ادعاهای نادرست شامل این است که My Big Coin یک ارز مجازی واقعی است، پشتوانه آن طلا بوده و با مستر کارت شراکت دارد. دادستان گفت که او از این پول برای خرید اتومبیل، جواهرات، آثار هنری و سکه های عتیقه استفاده کرده است.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

برای آخرین اخبار و بررسی‌های فنی، Gadgets 360 را دنبال کنید توییتر، فیس بوک و اخبار گوگل. برای آخرین ویدیوها در مورد ابزارها و فناوری، در کانال YouTube ما مشترک شوید.

ChatGPT Creator OpenAI نرم افزار “ناقص” را برای شناسایی متن تولید شده توسط هوش مصنوعی منتشر کرد

ویدیوی برگزیده روز

مقایسه: iQoo 11 در مقابل OnePlus 10T





منبع