بنیانگذار Bitzlato توسط مقامات آمریکایی به اتهام پردازش 700 میلیون دلار از وجوه غیرقانونی دستگیر شد.

مقامات گفتند که این قانون همچنین قوانینی را که مستلزم بررسی قابل توجه مشتریان بود زیر پا گذاشت و نتوانست الزامات با هدف جلوگیری از پولشویی را برآورده کند. نسخه های آرشیو شده وب سایت Bitzlato خاطرنشان کردند که مشتریان سایت می توانند با استفاده از “فقط ایمیل شما” ثبت نام کنند.

یک مقام ارشد وزارت دادگستری گفت، آناتولی لگکودیموف، یک تبعه روسی ساکن چین، روز سه‌شنبه در میامی به اتهام اداره صرافی به‌عنوان یک تجارت صرافی بدون مجوز که «به قول خودش به «کلاهبرداران شناخته‌شده» خدمات می‌داد، دستگیر شد. .

او افزود: «در حالی که مؤسسات مالی ایالات متحده از تجارت با بیتزلاتو خودداری می‌کنند، (می‌توان انتظار داشت که) سایر مؤسسات مالی نیز از این روش پیروی کنند». تاثیر آن تقریباً بلافاصله منجمد کردن Bitzlato از بخش مالی جهانی خواهد بود.

دادستان ها گفتند که Bitzlato آگاهانه به مشتریان آمریکایی خدمات رسانی می کند و با استفاده از زیرساخت های آنلاین ایالات متحده با صرافی های مستقر در ایالات متحده تراکنش هایی انجام می دهد. آنها گفتند که حداقل برای مدتی در زمانی که متهم در ایالات متحده بود، توسط متهم اداره می شد.

کاری استین باور، یکی از مقامات سابق وزارت خزانه داری که اکنون شریک شرکت حقوقی وینستون اند استراون است، گفت که مجازات های اعمال شده مشابه مجازات های مندرج در بخش 311 قانون میهن پرستی ایالات متحده است و بیتزلاتو را برای بانک های آمریکایی و خارجی غیرقابل لمس می کند.

دادستان ها گفتند که بیتزلاتو از 3 می 2018 به ارزش 4.58 میلیارد دلار (تقریبا 37300 کرور روپیه) تراکنش های ارزهای دیجیتال را پردازش کرده است و افزودند که بخش قابل توجهی “درآمد حاصل از جرم” را تشکیل می دهد.

مقامات Legkodymov را به عنوان یکی از بنیانگذاران صرافی ارزهای دیجیتال توصیف کردند و گفتند که این مرد 40 ساله روسی به اداره شرکت از شهر شنژن چین کمک کرده است. Legkodymov بلافاصله به یک ایمیل حاوی سوالات پاسخ نداد و پیام‌هایی که در سرویس چت خودکار پشتیبانی تلگرام Bitzlato باقی مانده بود با عبارت “اوه، متاسفم” پاسخ داده شد.

او گفت: «بازیگران کوچک ایمن نیستند و به همان اندازه هر پلتفرم مبادله (یا) نام بزرگی ریسک دارند.

Adeyemo گفت که Bitzlato بارها تراکنش‌ها را برای گروه‌های باج‌افزار وابسته به روسیه، از جمله باند پشت سر Conti، که به گفته او با دولت روسیه و بازارهای تاریک‌نت مرتبط با روسیه ارتباط دارد، تسهیل کرده است.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

دادستان ها گفتند که بیتزلاتو بیش از 700 میلیون دلار (تقریباً 5700 کرور روپیه) در ارزهای دیجیتال با هایدرا مارکت رد و بدل کرده است. در آوریل 2022 کاهش یافت.

این اتهامات در ارتباط با شبکه اجرای جرایم مالی وزارت خزانه داری آمریکا (FinCEN) مطرح شده است، که گفت انتقال برخی از وجوه مربوط به Bitzlato توسط هر موسسه مالی تحت پوشش را پس از برچسب زدن Bitzlato Ltd به عنوان “نگرانی اولیه پولشویی” مرتبط با غیرقانونی روسیه ممنوع کرده است. دارایی، مالیه، سرمایه گذاری.

مقامات ایالات متحده روز چهارشنبه گفتند که سهامدار عمده و یکی از بنیانگذاران صرافی ارز مجازی Bitzlato Ltd ثبت شده در هنگ کنگ را به اتهام پردازش 700 میلیون دلار (تقریباً 5700 کرور) از وجوه غیرقانونی دستگیر کرده اند.

لیزا موناکو، معاون دادستان کل کشور در یک کنفرانس خبری در وزارت دادگستری به خبرنگاران گفت: “چه قوانین ما را از چین یا اروپا زیر پا بگذارید یا از سیستم مالی ما در یک جزیره گرمسیری سوء استفاده کنید – می توانید انتظار داشته باشید که برای جنایات خود در دادگاه ایالات متحده پاسخگو باشید.” .

والی آدیمو، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در این کنفرانس خبری گفت: «شناسایی بیتزلاتو به عنوان یک نگرانی اولیه در زمینه پولشویی، این صرافی را به یک افتضاح بین المللی تبدیل می کند.

چن آراد، مدیر عامل شرکت Solidus Labs، یک شرکت نظارت بر بازار ارزهای دیجیتال، گفت: «علی‌رغم اینکه نام کوچکی است، وزن زیادی دارد.

او گفت: «هیچ یک از موسسات مالی اصلی با نهادی که به عنوان یکی از نگرانی‌های اصلی پولشویی شناخته می‌شود، برخورد نمی‌کند.

دادستان ها گفتند که Bitzlato همچنین بیش از 15 میلیون دلار (تقریباً 122 کرور) درآمد باج افزار دریافت کرده است. تماس فوری با هیدرا مارکت برای اظهار نظر امکان پذیر نبود.

تا ظهر چهارشنبه، وب‌سایت Bitzlato با اطلاعیه‌ای جایگزین شد که در آن آمده بود این سرویس توسط مقامات فرانسوی «به عنوان بخشی از یک اقدام هماهنگ بین‌المللی اجرای قانون» توقیف شده است.