بهترین لپتاپهای پیشنهادی بر اساس قیمت (مرداد 1401)

حال اینکه بخواهید برای کارهای سنگین که نیاز به سخت افزار قدرتمند دارند یک لپ تاپ گیمینگ بالارده یا پرچمدار را نیز تهیه کنید که دیگر بیشتر و بیشتر این قیمت بالا احساس میشود. اگر کاربران از کنسول های بازی برای گیم استفاده کنند، آنها قطعا باید به فکر خرید و بررسی قیمت مانیتور کامپیوتر باشند تا کیفیت بازی ها را با بالاترین شکل ممکن تجربه کنند. فروشگاه دلورآ برای شما بررسی تخصصی درباره ی بهترین لپ تاپ 2022 آماده کرده است. لپ تاپ ایسوس ROG G513Gaming IH از بدنه ی پلاستیکی ساخته شده است که استحکام بالا را برای دستگاه فراهم کرده و همچنین باعث کاهش وزن دستگاه شده است. همچنین این محصول از پردازنده CORE I5-10300H به همراه گرافیک GEFORCE GTX 1650 استفاده میکند.

لپ تاپ گیمینگ لیجن 5 پرو لنوو دارای نمایشگر 16.1 اینچی با کیفیت 2.5K است که کاملا راضیکننده برآورد میشود. همگی این لپ تاپ ها کیفیت مناسبی در اجرای بازی ها دارند. لپ تاپ ها با برندهای معروف همگی مورد پسند و رضایت مشتریان هستند. انواع لپ تاپ ها با برندهای متفاوت در بازار موجود است. در این بازه قیمتی هم میتوانید محصولات بسیار خوبی را از برندهای معتبر پیدا کنید. اما ایسوس همچنین یک مدل مستقل به فروش میرساند که گرافیک را به RTX 3050 Ti ارتقا میدهد و به شکل فوقالعاده فشرده این لپتاپ تکیه میکند. ما با یک لپتاپ ۲.۹ کیلوگرمی طرف هستیم که با سایز ۱۷.۳ اینچی صفحه نمایش، خود را یک دستگاه سنگین و قطور نشان میدهد. این لپ تاپ ها برای سازندگان طراحی شده اند و در دو سایز عرضه میشوند: صفحه نمایش 15.6 اینچی و صفحه نمایش 17 اینچی. لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل ThinkPad E15 Gen 2 برای کاربردهای کسبوکارها و وظایف عمومی طراحی و تولید میشوند.

لپ تاپهای میان رده گیمینگ Mainstream: کارت گرافیک GeForce RTX 2060 کمپانی انویدیا یک GPU متوسط است که به شما امکان میدهد بیشتر بازیهای سطح بالا انجام دهید. سری GeForce : این سری دارای چندین زیر شاخه می باشد با نامهای RTX-GTX-MX که در این بین: سری RTX قویترین در بین این کارت گرافیکها میباشد. بدنه این لپ تاپ 13.3 میلی متر ضخامت و 1.14 کیلوگرم وزن دارد و برای جابهجایی دائمی آن مشکل خاصی نخواهید داشت. جالب اینکه این لپتاپ 1.8 وزن دارد که از برخی از لپتاپهای خانگی و بیزنسی هم سبکتر است. حتی با وجود وزن و ابعاد کم، باتری دو سلولی این محصول عملکرد خوبی دارد. این در حالی است که نسخههای گرانتر، معمولا نمایشگرهای ۲۴۰ هرتزی داشته و حتی تا ۳۰۰ هرتز نیز پیشرفته کردهاند. این لپ تاپ دارای وضوح تصویر بسیار بالایی است. لپ تاپهای گیمینگ این روزها از لپ تاپهای بسیار پرطرفدار و پرفروش بازار به حساب میآیند که علاوه بر گیمینگ، کاربردهای دیگری را نیز دارند. یکی دیگر از محصولات جدید برند ایسوس مدل راگ استریکس است که از لپ تاپهای گیمینگ جدید و بسیار پرطرفدار دنیا به حساب میآید. به احتمال زیاد مجبور میشوید همیشه از آداپتور برق آنها استفاده کنید؛ پس خیلی روی «قابل حمل» بودنشان حساب نکنید.

لپتاپ ورک استیشن از گرافیک کوادرو (Quadro) محصول شرکت انویدیا (Nvidia) یا فایروپرو (FirePro) محصول شرکت ای ام دی (AMD) بهره میبرند حال آنکه لپتاپهای گیمینگ عمدتاً مجهز به گرافیک سری جیفورس (GeForce) شرکت انویدیا و یا سری RX شرکت ای ام دی هستند که مخصوص اجرای بازی و پردازش فریم هستند. این رویدادی است که برای اجرای گیم ها بر روی نرخ فریم بالاتر مناسب است. این کیس دارای ویژگیهای قابلتوجه و امکانات مختلف است که با قیمت مقرونبهصرفهای برای استفاده در بهترین سیستم گیمینگ به فروش میرسد. حتی یک لپتاپ استوک گیمینگ هم قیمت بیشتری نسبت به لپتاپ معمولی دارد. این لپ تاپها در مشخصات خود دارای تنوع هستند و حتی مدلهای ارزان قیمت هم دارای SSD، صفحه نمایش ۱۴۴Hz و GPUهای با کیفیت هستند. این مدل لپ تاپ نیز قیمت مناسبی دارد و از بهترین لپ تاپ های ارزان گیمینگ 2022 است. بهترین لپ تاپ های ارزان گیمینگ 2022 انواع زیادی دارند. اگر چه لپ تاپ های ارزان تر که جهت گیمینگ طراحی شده اند بسیار مهیج نیستند ولی عملکرد خوبی دارند. Legion5 از آن مدل هایی است که با دقت بالایی طراحی شده.

لپ تاپ Dash F15 FX516PM از سری گیمینگ TUF Gaming نیز از همین مدلهاست که با پردازندهی نسل یازدهمی Intel Core i7-11370H عرضه شده است. TUF Gaming F15 FX506LH-BA یکی از لپتاپهای مقرون بهصرفه این شرکت است که از مشخصات فنی مناسب و قابل قبولی بهره برده است. لپتاپهای گیمینگی که کمتر از ۲۵ میلیون تومان هستند، دارای سری کارتهای گرافیک GeForce GTX 1650 هستند که حداقل کارت گرافیک موجود در بازار است. «لنوو آیدیاپد گیمینگ 3» جزو اقتصادیترین لپتاپهای مخصوص بازی موجود در بازار ایران محسوب میشود که مدلهای مختلفی با سختافزار متنوع دارد. محصولات گیمینگ خود به دستههای مختلفی تقسیم میشود؛ اما ممکن است برای بسیاری جالب باشد که با بهترین انواع این محصولات جذاب آشنا شوند. این محصولات معمولا دارای وزنی بالا هستند و اگر برای جابجایی و حمل و نقل دائم خواهان خرید این محصول هستید، ممکن است کمی با آن دچار مشکل شوید.

اما صفحه نمایش این لپ تاپ به نسبت ارزان قیمت نیز، رنگ ها با دقت نمایش نمی دهد. برای مثال لپ تاپهای گیمینگ که هماکنون بالای 35 میلیون تومان قیمت دارند میتوانند به راحتی کاربر را تا 6 یا 7 سال آینده همراهی کنند، اما محصولات ضعیفتر و ارزانتر طبیعتاً عمر مفید کمتری هم خواهند داشت. لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمت شاید نتواند به مانند سریهای گران آن عملکرد درخشانی داشته باشد، اما تا حدی نیاز کاربر را برطرف خواهد کرد. لپ تاپ های گران قیمت جهان در سال 2022 همگی دارای مشخصات پیشرفتهای هستند و در کاربردهای مختلف مخصوصا گیمینگ عملکردی عالی را از خود نشان میدهند. قطعات مختلف لپ تاپ از قبیل کارت گرافیک ، رم ، حافظه و … البته ممکن است به دلیل قدرت این دسته از لپ تاپها، افراد دیگری هم به دلایل مختلف به فکر خرید این لپ تاپها باشند. ذهن خریداران هنگام انتخاب یک کالا بیشتر متوجه قدرت سختافزاری، برند، نمایشگر و طرح ظاهری است و کمتر به وزن دستگاه اهمیت می دهند. از مهمترین نکات حین خرید این چنین لپ تاپهایی طراحی و وزن آنها است. لپ تاپ گیمینگ جدید ایسوس در کنار طراحی خاص و جذاب خود، دارای صفحه نمایش 15.6 اینچی است که رزولوشن آن هم 2.5k را دارد و تصاویر خروجی آن بسیار باکیفیت و فوقالعاده است.

لپ تاپ از سری پردازنده Core i5 بهره میبرد که اینتل آن را تولید کرده است و میتواند به ۲.۴ گیگاهرتز فرکانس در حالت عادی و ۴.۲ گیگاهرتز در حالت توربو دست پیدا کند. فرکانس این پردازنده بین ۲.۴ تا ۴.۲ گیگاهرتز متغیر است و بسته به نوع کاری که با این لپ تاپ انجام میدهید این فرکانس تغییر میکند. همچنین در این محصول از سیستم خنک کاری بسیار قوی و حرفهای استفاده شده است. همچنین سیستم خنک کاری که مجهز به فناوریهای نوینی است، به خوبی از پس خنک کردن این دستگاه بر میآید. این لپ تاپ 15.6 اینچی از پردازنده INTEL CORE I7 -11300H بهره میبرد و همچنین پردازنده گرافیکی آن هم GEFORCE GTX 1650 است.

چگونه بدانیم چه راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ چیزی بخریم؟ از این رو برای کاربرانی که به دنبال خرید این سری از لپ تاپها هستند مهم است که بدانند لپ تاپهای ارزانتر این دسته چه لپ تاپهایی هستند. ظاهر براق و شیک در کنار صفحه نمایش OLED 4K و گرافیک RTX 2080 اون رو به یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ تبدیل خواهد کرد. به طور کلی در خرید لپ تاپ با سه نوع سیستم عامل غالب رو به رو هستیم: ویندوز، کروم او اس و مک او اس. اما همان طور که اشاره کردیم می توان لپ تاپ های ارزان قیمت تر با کارایی بالاتری را پیدا کرد. البته لپ تاپ های گران قیمت همه چیز تمام نیستند. این دستگاه از نظر سخت افزاری یکی از قدرتمندترین محصولات موجود در بازار محسوب میشود و در نتیجه میتواند تمام انتظارات کاربر از یک سیستم قدرتمند را برآورد نماید. همچنین لپ تاپ Acer Nitro 5 AN515 – 45 – R1JM از معدود محصولاتی است که به کارت گرافیک قدرتمند GeForce RTX 3080 انویدیا با 8 گیگابایت حافظه ویدیویی مجهز است و به همین دلیل به راحتی میتواند تمام نیازهای کاربر را بر طرف کند. Asus ROG Zephyrus GX501 یکی از بهترین لپتاپهای گیمینگ قدرتمند است که تاکنون به بازار عرضه شده است.

این لپ تاپ و لپ تاپ گیمینگ که در بخش بعدی معرفی می کنیم ، بهترین لپ تاپ های گیمینگ از نظر قدرت پردازش گرافیکی هستند. محدودیت فیزیکی و فشرده بودن اجزا باعث می شود این گروه از لپتاپها قدرت سخت افزاری پایینی داشته باشند. لپ تاپ گیمینگ توسط برندهای مختلفی تولید و روانه بازار میشود و با آغاز سال میلادی جدید نیز شرکتهای مختلف لپ تاپهای جدیدی را ارائه کردهاند که در زیر بهترینهای این محصولات در سال 2022 توسط ماهان شبکه ایرانیان معرفی خواهند شد. لپ تاپ گیمینگ جدید ایسوس با صفحه نمایش 17 اینچی و بزرگ خود که رزولوشن فول اچ دی را ارائه میکند، میتواند چشمها را به خود خیره کند. در ساخت لپ تاپ گیمینگ لنوو لژیون Y740 از فلز باکیفیتی استفاده شده است و دارای سخت افزاری قوی و کیفیت صفحه نمایش بسیار مطلوب است. سپس با توجه به نوع نیاز خود به خرید یکی از آن ها بپردازید. اما این لپ تاپ با توجه به قیمتی که دارد، از صفحه نمایش با امکانت خوبی برخوردار است.

مستر نکست در این مطلب تلاش کرده تا مشخصات اصلی و اساسی لپ تاپ ها را نیز به شما معرفی کند و در مورد عملکرد این لپ تاپ ها نیز توضیحات مختصری داده که بیشتر نظرات کاربران این لپ تاپ هاست. در ادامه چند مورد از این لپ تاپها توسط ماهان شبکه ایرانیان معرفی خواهند شد. در بالا هم به چند نسخه مهندسی بسیار قوی اشاره کردیم که اکثر صفحه نمایشگر 15.6 اینچی داشتند. حافظه هیبریدی 1 ترابایتی HDD و 256 گیگابایتی SSD میتواند به خوبی پاسخگوی نیاز شما باشد و در اجرای بازی ها دست شما را باز بگذارد.