به‌روزرسانی «ادغام» دوستدار محیط‌زیست اتریوم که مدت‌ها در انتظار آن بود، برای انتشار در سپتامبر در نظر گرفته شد

این توسعه تنها چند روز پس از انجام موفقیت آمیز ادغام آزمایشی در شبکه آزمایشی عمومی به نام Sepolia انجام می شود. این آزمون دومین تا آخرین آزمون آزمایشی برای Merge را نشان داد.

اکنون آزمایش نهایی این شبکه چند روز بعد در شبکه آزمایشی گورلی برگزار می شود.

توسعه دهندگان اتریوم در حال کدگذاری مجدد پروتکل ماینینگ آن به مدل کارآمد «اثبات سهام» (PoS) از سیستم «اثبات اثبات کار» (PoW) فعلی آن هستند. توسعه دهندگان آن در یک پست وبلاگی در سال گذشته ادعا کردند که ارتقای Merge انتظار می رود مصرف انرژی اتریوم را تا 99.95 درصد کاهش دهد.

در همین حال، Solana و Polygon، بلاک چین‌های سازگار با محیط زیست مبتنی بر PoS هستند که اکنون در حال افزایش محبوبیت هستند.




منبع

از سوی دیگر، استخراج PoW به یک روش اعتبارسنجی رقابتی برای تأیید تراکنش‌ها و افزودن بلاک‌های جدید به بلاک چین نیاز دارد. از این رو، نگهداری عملیات استخراج PoW پرهزینه‌تر است، زیرا ماشین‌های پیشرفته باید همیشه به منابع برق متصل شوند که توسط ماینرها دائماً برای تأیید تراکنش‌ها استفاده می‌شوند.

توسعه‌دهندگان آزمایش‌های گسترده‌ای را بر روی اصلاح اتریوم انجام می‌دهند، زیرا برنامه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار (تقریباً ۷،۶۱،۱۱۰ کرور) در بلاک چین پشتیبانی می‌شوند و نمی‌توان آن‌ها را در معرض خطر قرار داد.

پس از تأخیرهای مکرر، به‌روزرسانی کم‌مصرف انرژی بلاک چین اتریوم بالاخره تاریخ انتشار پیدا کرد. این به‌روزرسانی که رسماً «ادغام» نامیده می‌شود، قرار است دقیقاً دو ماه از امروز، در 19 سپتامبر، منتشر شود. این تاریخ توسط یکی از توسعه‌دهندگان بنیاد اتریوم، تیم بیکو، در توییتر ارسال شده است. در حالی که Beiko اشاره کرد که این جدول زمانی مشخص نیست، او گفت که دیدن این ارتقاء با هم بسیار هیجان انگیز است. در حال حاضر، تاریخ انتشار 19 سپتامبر به عنوان جدول زمانی برنامه ریزی قفل شده است.

بیت کوین از مدل استخراج PoW استفاده می کند و به دلیل اختلال در برق در اطراف هاب های ماینینگ خود بدنام است.

اکنون که جدول زمانی انتشار Merge واضح‌تر می‌شود، تأثیر مثبتی بر قیمت اتر نیز دارد.

روز دوشنبه، 17 ژوئیه، ETH پس از چند روز بهبودی در نردبان ارزهای دیجیتال، از مرز 1254 دلار (تقریباً 1 میلیون روپیه) صعود کرد. بر اساس ردیاب قیمت رمزنگاری Gadgets 360، ETH 3.16 درصد افزایش یافته و ارزش آن را به 1442 دلار (تقریباً 1.15 میلیون روپیه) رسانده است.

ادول پاتل، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Mudrex در گفتگو با گجتز 360 خاطرنشان کرد که اتریوم طی هفته گذشته توانست 17 درصد افزایش یابد و برای اولین بار در یک ماه بالاتر از مرز 1254 دلار (تقریباً 1 لک) معامله شد زیرا راه اندازی به روز رسانی سازگار با محیط زیست آن به نام Merge به اتمام نزدیک شده است.

زمانی که ماینرهایی که به‌طور تصادفی انتخاب شده‌اند، می‌توانند تراکنش‌های موجود در بلاک چین اتریوم را تأیید کنند و نیازی به ماشین‌ها و افراد اختصاصی برای افزودن بلاک‌های جدید را از بین ببرند.

این آزمایش‌هایی که Merge انجام می‌دهد برای توسعه‌دهندگان است تا بفهمند شبکه ارتقا یافته پس از انتشار نهایی، از نظر عملکرد چگونه خواهد بود.

Beiko با تأخیر در انتشار مجدد آن نسبت به راه اندازی ماه اوت که قبلاً پیش بینی شده بود، فاش کرد که این شبکه قبل از انتشار برای استفاده تجاری، آزمایش های بیشتری را انجام خواهد داد.