به‌روزرسانی اندروید 13 ایسوس زنفون 9 اکنون منتشر می‌شود، شامل تغییرات و بهبودهای طراحی می‌شود

صفحه‌های قفل جدیدترین سیستم‌عامل مبتنی بر اندروید 13 ایسوس دارای نمادهای اسکنر کد QR برای دسترسی آسان هستند. در همین حال، تنظیمات امنیتی و صفحه قفل دارای ویژگی “کنترل از دستگاه قفل شده” خواهند بود.

ایسوس زنفون 9 اولین گوشی هوشمند ایسوس خواهد بود که به‌روزرسانی اندروید 13 را دریافت می‌کند. این شرکت اخیراً برنامه عرضه اندروید 13 خود را در توییتی منتشر کرده بود که در آن به‌روزرسانی اندروید 13 ذنفون 9 برای عرضه از دسامبر به بعد فهرست شده بود. در حال حاضر، این شرکت به طور رسمی آغاز عرضه را اعلام کرده و همچنین یادداشت انتشار را صادر کرده است. عرضه باید به صورت مرحله ای آغاز شود. دوربین عقب تثبیت‌شده گیمبال با عنوان Zenfone 9 در جولای امسال توسط این شرکت عرضه شد.

تنظیمات “تصویر زمینه و سبک” در جدیدترین سیستم عامل اکنون از نمادهای موضوعی در گزینه های رنگ بیشتری پشتیبانی می کند.

ایسوس همچنین یک ویژگی اعلان را در زیر هر یک از برنامه ها در منوی تنظیمات معرفی کرده است که به کاربران اجازه می دهد مجوزهایی را که یک برنامه در حال حاضر استفاده می کند، مشاهده و مدیریت کنند. بریده‌دان سیستم در آخرین سیستم‌عامل نیز بهینه‌سازی شده است تا ویژگی‌های جدید «حذف خودکار» و «ویرایشگر» را برای ورودی سریع‌تر شامل شود.

منوی دکمه پاور نیز برای حذف گزینه‌های «آرام» و «زیبا» بهینه‌سازی شده است، در حالی که یک گزینه مدیریت نمایشگر اضافه شده است که به کاربر اجازه می‌دهد تا تعداد دکمه‌هایی را که منوی پاور با فشار طولانی نشان می‌دهد، کنترل کند.

طبق یادداشت‌های منتشر شده، آخرین به‌روزرسانی اندروید 13 از ایسوس شامل برنامه‌های بازطراحی‌شده‌ای مانند Mobile Manager، Contacts، Phone، Emergency Dialer، File Manager، Calculator، ساعت، گالری، آب‌وهوا، ضبط صدا، تنظیمات، انتقال داده، پشتیبان‌گیری محلی، و سایر برنامه های ایسوس پانل تنظیمات سریع، سینی اعلان ها و پانل تغییر صدا نیز بر اساس زیبایی شناسی اندروید 13 بازطراحی شده اند.

یادداشت انتشار رسمی که توسط ایسوس در روز پنجشنبه منتشر شد، می‌گوید که به‌روزرسانی اندروید 13 دارای شماره نسخه سیستم‌افزار 33.0804.2060.65 است. این پست با کد WW/EU_33.0804.2060.65 ارائه می‌شود که نشان می‌دهد این نسخه در حال حاضر برای کاربران منطقه اروپا منتشر شده است. در یادداشت همچنین اشاره شده است که سرورهای آن به‌روزرسانی را به شماره سریال دستگاه‌های مختلف به صورت مرحله‌ای ارسال می‌کنند. از این رو، باید دید که آیا عرضه کامل آن قبل از کریسمس، که به سرعت نزدیک است، انجام می شود یا خیر.

با این حال، یادداشت انتشار اشاره می کند که برخی از برنامه های شخص ثالث ممکن است در حال حاضر با اندروید 13 سازگار نباشند.

سری Zenfone 8 ایسوس به عنوان گوشی هوشمند بعدی که شروع به دریافت آپدیت اندروید 13 می کند، معرفی شده است. طبق جدول زمانی ایسوس، به روز رسانی باید از ژانویه 2023 به بعد آغاز شود.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

دیگر طرح‌ها و تغییرات زیبایی‌شناختی در جدیدترین سیستم‌عامل شامل صفحه شماره‌گیری و صفحه جزئیات تماس در اپلیکیشن تلفن Asus است که برای نمایش اطلاعات به شیوه‌ای واضح‌تر بهینه‌سازی شده است. ASUS Launcher همچنین دارای یک ویژگی اشتراک‌گذاری سریع پیوند و یک ویژگی برنامه سفارشی‌سازی است که امکان اعمال تنظیمات سفارشی‌سازی را به طور معمول با یک کلیک فراهم می‌کند.

کاربران ایسوس Zenfone 9 که مایلند بررسی کنند که آیا دستگاه‌هایشان این به‌روزرسانی را دریافت کرده‌اند، می‌توانند این کار را با پیمایش به تنظیمات > سیستم > به روز رسانی سیستم. ایسوس همچنین راهی را برای کاربران فراهم کرده است که به صورت دستی سیستم عامل خود را در دستگاه های Asus Zenfone 9 خود از طریق وب سایت رسمی ایسوس به روز کنند.