به‌روزرسانی Google Chrome با پشتیبانی از رمز عبور در Android، Windows و Mac منتشر شد

کلیدهای عبور توسط غول جستجو طراحی شده اند تا روی سیستم عامل های مختلف و اکوسیستم های مرورگر به طور متفاوتی کار کنند، به طوری که کلیدهایی که در iOS یا Safari در macOS ایجاد شده اند از iCloud Keychain برای ذخیره سازی استفاده می کنند، در حالی که Chrome در Android از Google Password Manager استفاده می کند. در همین حال، پست وبلاگ Google تأیید کرد که Chrome در macOS و Windows در حال حاضر از حافظه محلی دستگاه برای ذخیره کلیدهای عبور استفاده می کند.

در همین حال، کلیدهای عبور تولید شده در macOS نیز در همه دستگاه‌ها در دسترس قرار نخواهند گرفت زیرا به صورت محلی نیز ذخیره می‌شوند. اسکن کد QR همچنین در اولین ورود به سیستم Chrome برای macOS برای فعال کردن ثبت کلید عبور اجباری است.

کلیدهای عبور ایجاد شده در iOS 16 و iPadOS 16 در دستگاه های اپل کاربر همگام می شوند و می توانند توسط سایر مرورگرها و برنامه ها استفاده شوند. کلیدهای عبور در این دستگاه ها در iCloud Keychain ذخیره می شوند. با این حال، کروم در iOS 16 و iPadOS 16 از تکمیل خودکار کلید عبور پشتیبانی نمی کند، پست وبلاگ تایید می کند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع کلیدهای عبور ایجاد شده در Chrome در Android تا زمانی که همگام‌سازی از طریق Google Password Manager در همه دستگاه‌ها فعال باشد، در همه دستگاه‌ها در دسترس خواهند بود.

با این حال، کلیدهای عبور ایجاد شده در Chrome برای Windows در همه دستگاه‌ها در دسترس نخواهد بود زیرا در حال حاضر از Windows Hello برای ذخیره‌سازی استفاده می‌کند. کاربران همچنین باید یک کد QR را با دستگاه دیگری که قبلاً دارای یک رمز عبور است اسکن کنند تا هنگام ورود به یک وب سایت برای اولین بار، ایجاد رمز عبور در دستگاه ویندوز محلی را فعال کنند.

Google Chrome برای اندروید، ویندوز 11 و macOS به‌روزرسانی شده است تا از کلید عبور پشتیبانی کند. این غول جستجو از ماه اکتبر شروع به ارائه پشتیبانی از کلید عبور کرده بود و اکنون در کانال پایدار نسخه 108 گوگل کروم در دسترس است. کلیدهای عبور به کاربران اجازه می دهند از طریق فرآیند احراز هویت مشابه باز کردن قفل دستگاه وارد سایت ها و برنامه ها شوند. این سیستم به عنوان جایگزین ایمن‌تر برای گذرواژه‌های سنتی و روش‌های احراز هویت دو مرحله‌ای طراحی شده است، که این شرکت ادعا می‌کند از کاربران در برابر استفاده مجدد مخرب، نشت یا نفوذ سرور و حملات فیشینگ محافظت می‌کند.