به‌روزرسانی Google Chrome حالت ذخیره‌سازی حافظه را برای بهبود مدیریت RAM، تنظیمات عملکرد جدید اضافه می‌کند.

Google Chrome همچنان محبوب‌ترین مرورگر وب در جهان است و بیش از 65 درصد از کاربران اینترنت آن را به مرورگرهایی مانند Safari، Microsoft Edge و Mozilla Firefox ترجیح می‌دهند. کروم همچنین اخیراً یک به‌روزرسانی برای نوار جستجوی خود منتشر کرده است و سه میانبر جدید برای تجربه مرور روان‌تر اضافه کرده است.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

برای استفاده از حالت جدید، می توانید به تنظیمات کروم بروید، روی آن کلیک کنید کارایی و تغییر دهید ذخیره کننده حافظه روشن یا خاموش. شما همچنین می توانید سایت های خاص را همیشه فعال نگه دارید. توجه داشته باشید که دستگاه‌های iOS و Android به شما اجازه نمی‌دهند عملکرد کروم را تغییر دهید.

Google Chrome می تواند یک برنامه فشرده حافظه باشد، به خصوص زمانی که چندین تب فعال باز هستند. کروم به دلیل اینکه یکی از تشنه‌ترین مرورگرهای رم است، بدنام است، اما گوگل اکنون پیشرفت‌هایی مانند قابلیت به تعویق انداختن خودکار تب‌های غیرفعال و آزاد کردن حافظه را ارائه کرده است. به‌روزرسانی Chrome 108 حالت‌های «بهینه‌سازی حافظه» و «بهینه‌سازی انرژی» را اضافه می‌کند که ادعا می‌شود عملکرد و عمر باتری را در حین استفاده از مرورگر Google افزایش می‌دهند. این دو حالت به ویندوز، macOS و ChromeOS می‌آیند.

طبق یک صفحه پشتیبانی گوگل کروم، اکنون می توانید عملکرد مرورگر را در تنظیمات شخصی سازی کنید. «برای صرفه‌جویی در حافظه رایانه‌تان و اجرای روان برگه‌های فعال، Chrome برگه‌هایی را که مدتی است استفاده نکرده‌اید، غیرفعال می‌کند. برگه های غیرفعال شما قابل مشاهده خواهند بود. هنگامی که یک برگه غیرفعال را دوباره باز می کنید، به طور خودکار بارگیری می شود.» در صفحه پشتیبانی ذکر شده است.

علاوه بر این، کروم سرعت ضبط تصویر و سایر کارهای پس‌زمینه را کاهش می‌دهد تا عمر باتری دستگاه شما را افزایش دهد. به گفته گوگل، این ویژگی زمانی که دستگاه از شارژ خارج شود، در حالی که انرژی صرفه جویی روشن است، یا زمانی که باتری دستگاه در حالت قطع برق کم است، به طور خودکار کار می کند. با رفتن به تنظیمات کروم و سپس کلیک بر روی این حالت نیز قابل دسترسی است کارایی و چرخش صرفه جویی در انرژی روشن یا خاموش. Google اشاره می‌کند که ممکن است وقتی حالت صرفه‌جویی انرژی روشن است، متوجه تغییراتی در عملکرد بازی و ویدیو شوید و توصیه می‌کند از این حالت برای یک سفر طولانی جاده‌ای یا هواپیما سواری برای استفاده طولانی‌تر از باتری استفاده کنید.