به‌روزرسانی One UI 5.1 سامسونگ بر اساس اندروید 13 در کنار سری گلکسی S23 منتشر شد: همه جزئیات

Samsung One UI 5.1 روز چهارشنبه به عنوان آخرین نسخه رابط کاربری این شرکت برای گوشی های هوشمند اندرویدی خود رونمایی شد. به‌روزرسانی One UI 5.1 نسبت به به‌روزرسانی One UI 5.0 که سال گذشته عرضه شد، تغییرات بصری عمده‌ای در رابط ایجاد نمی‌کند. این به روز رسانی در کنار سری جدید سامسونگ گلکسی اس 23 که شامل گلکسی اس 23، گلکسی اس 23 پلاس و گلکسی اس 23 اولترا است، فاش شد. این به‌روزرسانی برای چند گوشی هوشمند دیگر نیز در دسترس خواهد بود و در هفته‌های آینده برای مدل‌های واجد شرایط عرضه خواهد شد.

به عنوان بخشی از به‌روزرسانی One UI 5.1، سامسونگ برنامه دوربین را با قابلیت تغییر رنگ‌ها با استفاده از دکمه «افکت‌ها» در حین گرفتن سلفی به‌روزرسانی کرده است. همچنین می توانید به ویژگی Expert RAW دسترسی داشته باشید که به شما امکان می دهد از منوی Advanced تصاویر باکیفیت بگیرید.

اگر انگلیسی یا کره‌ای صحبت می‌کنید، Bixby Text Calls به تلفن شما پاسخ می‌دهد، متوجه می‌شود تماس‌گیرنده چه می‌خواهد، سپس پاسخ‌های از پیش تعیین شده را تایپ کرده یا روی آن ضربه بزنید، که توسط دستیار صوتی خوانده می‌شود. از سوی دیگر، برنامه آب و هوا با اطلاعات دقیقی که اکنون در صفحه اصلی برنامه نشان داده شده است، به روز شده است.

در همین حال، برنامه گالری با یک ویژگی Shared Family Album به روز شده است که از تشخیص چهره برای پیشنهاد عکس برای افزودن به پوشه استفاده می کند. همچنین می‌توانید برای مشاهده جزئیات از جمله دستگاه مورد استفاده برای کلیک روی عکس، زمانی که روی آن کلیک شده است، یا مکان ذخیره‌سازی آن، انگشت خود را به سمت بالا بکشید. به گفته سامسونگ، همچنین می توانید همزمان بیش از یک نفر را جستجو کنید یا روی صورت آنها کلیک کنید. برنامه گالری همچنین به شما این امکان را می دهد که پوشه دلخواه خود را برای ذخیره اسکرین شات ها انتخاب کنید.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

اینترنت سامسونگ، مرورگر این شرکت برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، به شما امکان می‌دهد تا به مرور همان وب‌سایتی که در تلفن خود از رایانه خود بازدید می‌کردید، ادامه دهید. برنامه یادداشت های این شرکت با پشتیبانی از همکاری در یادداشت های مشترک به روز شده است. سامسونگ می گوید، می توانید سایر کاربران را به آلبوم ها، یادداشت ها و تقویم های مشترک دعوت کنید.

انجام چند کار در حالت DeX در One UI 5.1 آسان تر خواهد بود و می توانید اندازه هر دو پنجره را با استفاده از تقسیم کننده وسط صفحه تغییر دهید. سامسونگ همچنین به شما این امکان را می دهد که گوشی هوشمند و تبلت گلکسی خود را با همان موس مورد استفاده برای کنترل Samsung Galaxy Book خود کنترل کنید. شایان ذکر است که اپل در حال حاضر ویژگی مشابهی را با Universal Control در دستگاه های خاص ارائه می دهد.