به گفته شرکت مخابراتی، نیک رید، مدیرعامل وودافون پس از چهار سال تصدی از سمت خود کناره گیری می کند.

او با Vodafone در مذاکرات بر سر ادغام عملیات بریتانیا با رقیب Three UK که متعلق به CK Hutchison مستقر در هنگ کنگ است، می رود.

استعفای غافلگیرکننده او پس از آن صورت گرفت که وودافون اخیراً درآمد ثابتی را برای نیمه اول خود اعلام کرد و به دنبال کاهش 20 درصدی قیمت سهام خود در سال جاری صورت گرفت.

در بیانیه ای آمده است که رید در پایان دسامبر پس از بیش از 20 سال حضور در این گروه، نقش خود را ترک خواهد کرد.

راس مولد، مدیر سرمایه گذاری AJ Bell، خاطرنشان کرد: «با توجه به اینکه سهام در پایین ترین سطح خود در بیش از 20 سال گذشته افت کرده است، دشوار است که دوران تصدی نیک رید، مدیر عامل شرکت Vodafone را به عنوان چیزی غیر از یک ناامیدی توصیف کنیم.

ویکتوریا اسکالر، رئیس سرمایه گذاری در Interactive Investor، گفت، با این حال، Read “به هدایت غول مخابراتی از طریق چالش های همه گیر کمک کرد و به اتصال زمانی که افراد و خانواده ها مجبور شدند در طول قرنطینه شدید در خانه بمانند کمک کرد.”


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

پس از اعلام روز دوشنبه، قیمت سهام Vodafone در 91 GBP (تقریباً 9000 روپیه) ثابت بود.

وودافون بر این باور است که ترکیبی از آن، گسترش فناوری مخابرات 5G در بریتانیا را تسریع می‌کند، که تا حدودی با ممنوعیت بریتانیا غول چینی هوآوی از دخالت در فناوری ارائه‌دهنده دانلود سریع‌تر از 4G، مانع شده است.

گروه مخابرات بریتانیا روز دوشنبه اعلام کرد نیک رید، مدیر اجرایی وودافون، پس از یک دوره چهار ساله تصدی که با کاهش شدید قیمت سهام شرکت همراه بود، از سمت خود کناره گیری می کند.

رید در بیانیه‌ای گفت: «من با هیئت مدیره موافقت کردم که اکنون زمان مناسبی است تا به یک رهبر جدید واگذار کنم که بتواند بر روی نقاط قوت وودافون ساخته شود و از فرصت‌های مهم پیش رو استفاده کند.

او به طور موقت توسط مدیر مالی وودافون، مارگریتا دلا واله جایگزین خواهد شد، که در حالی که وودافون به دنبال جایگزین دائمی است، به سمت فعلی خود ادامه خواهد داد.

“مجموعه نهایی نتایج رید در ماه گذشته هیچ لطفی به او نکرد، زیرا Vodafone راهنمای تمام سال را کاهش داد.”

او همچنین تحت فشار سرمایه‌گذار فعال سیویان کپیتال قرار گرفت که اخیراً سهام خود را در Vodafone کاهش داد.