به گفته CBIC، مجموعه نمایشگر گوشی هوشمند با قطعات تعبیه شده برای جذب 15 درصد عوارض وارداتی

CBIC توضیح داد که چنین مونتاژی، متشکل از مجموعه نمایشگر و هر بخش دیگر، واجد شرایط بهره مندی از نرخ امتیازی 10 درصد BCD نیست.

ICEA گفت که وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات (Meity) همچنین سندی را به وزارت درآمد ارائه کرده است که اجزای برجسته مونتاژ نمایشگر را که BCD از آن معاف می‌شود، توضیح می‌دهد.

مجموعه نمایشگر یک تلفن همراه شامل پانل لمسی، شیشه پوشش، نور پس زمینه LED، FPC (مدار چاپگر انعطاف پذیر) است که به طور خاص برای نمایش عملکردهای نمایشگر و فیلم افزایش روشنایی مورد نیاز است.

دولت در سال 2016 برنامه تولید مرحله‌ای (PMP) را برای تولید تلفن همراه به منظور ایجاد قابلیت‌های ساخت و افزایش ارزش افزوده داخلی در کشور ابلاغ کرده بود.

اگر هر مورد دیگری مانند سینی سیم‌کارت، پین آنتن، شبکه بلندگو، کلید روشن/خاموش، سوئیچ کشویی، محفظه باتری، مدارهای چاپی انعطاف‌پذیر (FPC) برای صدا، قدرت، سنسورها، بلندگوها، اثر انگشت و غیره، همراه با یک نمایشگر تعبیه شده است. مونتاژ با یا بدون قاب پشتی فلزی/پلاستیکی، سپس کل مجموعه نرخ BCD 15 درصد را جذب می‌کند.»

طبق PMP، BCD در مونتاژ نمایشگر در 1 اکتبر 2020 اعمال شد و بخش‌هایی از مجموعه نمایشگر مستثنی ماند.

این نهاد صنعتی که اعضای آن شرکت هایی مانند اپل، ویوو و لاوا هستند، گفت که آشوینی وایشناو، وزیر الکترونیک و فناوری اطلاعات، این موضوع را برای یافتن راه حلی برای چالشی که بازیگران صنعت به دلیل تفاسیر متفاوت توسط مقامات مختلف با آن مواجه بودند، هدایت کرد.

پانکاج محیندرو، رئیس ICEA، گفت: “این بخشنامه تسکین بزرگی برای صنعت است و از دعاوی غیر ضروری جلوگیری می کند. ما همچنین عمیقا از اینکه وزارت درآمد نظر MeitY در مورد این موضوع مهم را تایید کرده است، قدردانی می کنیم.”




منبع

در بخشنامه ای به دفاتر صحرایی، CBIC گفت: اگر یک مجموعه نمایشگر تلفن همراه فقط با یک قاب پشتی فلزی یا پلاستیکی متصل به آن وارد شود، 10 درصد BCD را جذب می کند.

ICEA گفت: “با این حال، تشکل های میدانی به تفسیری رسیدند که با سند مغایرت داشت و تحقیقات را علیه اکثر تولیدکنندگان آغاز کردند. ICEA این موضوع را با مقامات مربوطه در میان گذاشت. امیدواریم این شفاف سازی، تمام این چالش ها را برطرف کند.” .

با این حال، قاب پشتی فلزی / پلاستیکی، اگر به صورت جداگانه وارد شود، BCD 15 درصد را جذب می کند.

“این بخشنامه باید شفافیت زیادی را در مورد طبقه بندی مونتاژ نمایشگر ارائه دهد، که در گذشته موضوعی برای صنعت الکترونیک بوده است. و فراتر از چه نقطه ای به عنوان بخشی از دستگاه های سلولی در نظر گرفته می شود.” انجمن تلفن همراه و الکترونیک هند (ICEA) اعلام کرد که این بخشنامه پیام مثبتی به همه سرمایه‌گذاران هندی و جهانی خواهد داد.

شریک مالیاتی EY هند، Saurabh Agarwal، گفت که این شفاف سازی برای تولیدکنندگان تلفن همراه برای واردات آتی که از مدت ها قبل برای تعیین نرخ BCD مناسب ماژول های مونتاژ نمایشگر با مقامات گمرک اختلاف داشتند، اطمینان حاصل می کند.

“آنچه باید ارزیابی شود این است که چگونه این امر در دادگاه ها آشکار می شود و بر دعاوی حقوقی موجود تأثیر می گذارد زیرا هزینه اضافی BCD (در صورت وجود) در واردات گذشته از مشتریان قابل بازیافت نیست، بلکه باید فقط توسط واردکنندگان سازنده پرداخت شود.” آگاروال افزود.

آبیشک جین، شریک مالیات غیرمستقیم در KPMG در هند، گفت: “اطمینان از اینکه طبقه بندی گمرکی به درستی انجام می شود و فرار مالیاتی وجود ندارد، کلید اجرای موفقیت آمیز PMP و برنامه ساخت هند است. مهم است که اطمینان حاصل شود که تحقیقات خسته کننده بر عملیات تجاری تأثیر نمی گذارد.

هیئت مرکزی مالیات های غیرمستقیم و گمرک (CBIC) اعلام کرده است که واردات مجموعه نمایشگر تلفن همراه که به اقلامی مانند بلندگو، سینی سیم کارت و کلید پاور تعبیه شده است، 15 درصد عوارض گمرکی اولیه (BCD) را به خود اختصاص می دهد. CBIC گفت مواردی از اعلام اشتباه هنگام واردات مونتاژ نمایشگر تلفن های همراه همراه بوده است. در حال حاضر، مونتاژ نمایشگر گوشی‌های تلفن همراه 10 درصد عوارض گمرکی و عوارض واردات ورودی یا قطعات به طور جداگانه برای استفاده در ساخت مجموعه نمایشگر دریافت نمی‌کند.