بودجه 2023: تمدید امتیاز وظیفه لنز دوربین به سایر بخش‌های الکترونیکی ELCINA می‌گوید

“به طور کلی، بودجه فشار زیادی را برای تقاضا برای محصولات فناوری با هزینه سرمایه 10 میلیون روپیه که شامل سرمایه گذاری های عمده در بخش زیرساخت می شود، ایجاد می کند. اکنون، فناوری در توسعه همه بخش ها متمرکز شده است. بنابراین، تقاضا برای الکترونیک گوئل گفت: محصولات نیز در طول سال شاهد رشد چشمگیری خواهند بود.

شرکت فناوری بصری بارکو، مدیر عامل، راجیو بالا، گفت که اعلام در مورد اضافه کردن 50 مقصد گردشگری به عنوان یک بسته کلی و تمرکز کلی بر اتصال فیزیکی و همچنین مجازی گام مهمی است که رشد و فرصت های شغلی را در این بخش باز می کند.

«بودجه امسال تلاشی قوی برای تحکیم اقتصاد هند در پویایی پس از همه‌گیری است، افزایش سقف معافیت مالیاتی افراد مطمئناً مصرف را افزایش می‌دهد و صنعت الکترونیک مطمئناً از آن سود خواهد برد.

امریت منوانی، رئیس و مدیر عامل شرکت نیمه هادی ساهاسرا، گفت که بخش الکترونیک از ارتقای تحقیق و توسعه در بودجه سود خواهد برد.

“تصمیم برای حذف عوارض واردات لنز دوربین و اجزای آن به شرکت‌های تلفن همراه و شرکت‌های خدمات تولید الکترونیک (EMS) که در فهرست نهایی طرح PLI قرار گرفته‌اند کمک خواهد کرد. راجو گوئل، دبیر کل ELCINA به PTI گفت، این به بهبود کیفیت محصول و همچنین کاهش قیمت محصولات مانند دوربین های مدار بسته، لپ تاپ و غیره کمک می کند.

برای تعمیق ارزش افزوده داخلی در تولید تلفن های همراه، نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی در سخنرانی بودجه خود از کاهش عوارض گمرکی برای واردات برخی از قطعات و ورودی ها مانند لنز دوربین خبر داد و به تعرفه اعطایی سلول های لیتیوم یون برای باتری ها ادامه داد. یک سال دیگر

او گفت: “این امر تولید داخلی سلول های باز را ارتقا می دهد و همچنین هزینه آنها را به میزان اندکی کاهش می دهد. این امر باعث تعمیق تولید در هند می شود. در حال حاضر آنها وارد می شوند.”

عطول لال، نایب رئیس و مدیر عامل شرکت دیکسون فن‌آوری‌های هند، بازیکن EMS (خدمات تولید الکترونیک) گفت که کاهش عوارض واردات سلول‌های باز پنل‌های تلویزیون، تولید محلی آنها را تقویت می‌کند.

وزیر دارایی همچنین از کاهش تعرفه گمرکی بخش‌هایی از سلول‌های باز پنل‌های تلویزیونی از 5 درصد قبل به 2.5 درصد خبر داد.

ELCINA سازمان صنعت قطعات الکترونیکی روز پنجشنبه اعلام کرد، تصمیم دولت برای حذف عوارض واردات از لنز دوربین و اجزای آن به نفع تولیدکنندگان تلفن همراه در هند است و باید به تمام بخش‌های دیگر محصولات الکترونیکی که از ماژول‌های دوربین استفاده می‌کنند، تعمیم داده شود.

“همه اینها باعث ایجاد تقاضا برای سخت افزار الکترونیک و ایجاد شغل در صنعت الکترونیک می شود. وزیر دارایی تاکید زیادی بر توسعه مهارت برای محصولات انرژی سبز، هواپیماهای بدون سرنشین، روباتیک و اینترنت اشیا داشته است. همه اینها پیشرفت های مثبتی برای الکترونیک هستند. منوانی گفت.

متیو فاکستون، رئیس منطقه ای ایدمیا برای هند، گفت که اتخاذ یک فرآیند KYC یکپارچه، با استفاده از Digilocker و Aadhar به عنوان ابزار اصلی تأیید هویت، گامی مثبت به جلو است و دسترسی مالی را برای جوامع به حاشیه رانده شده افزایش می دهد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

وی افزود که مزایای گسترده لنز دوربین بدون عوارض وارداتی به سایر بخش ها مطابق با دیدگاه دولت برای تقویت تولید کلی لوازم الکترونیکی و همچنین صادرات از هند خواهد بود.

“بودجه کاملاً با هدف بارکو برای تبدیل هند به یک مقصد توریستی محبوب با تأثیر قابل مشاهده مطابقت دارد و به مردم امکان می دهد از تجربیات سرگرمی قانع کننده لذت ببرند. راه اندازی راه حل های مبتنی بر هوش مصنوعی در بهداشت، آموزش و شهرهای پایدار، فشار بیشتری را به سمت بالا گفت: استفاده گسترده از فناوری. آرویند بالی، مدیر عامل شورای مهارت بخش مخابرات گفت که با فشار دولت برای ایجاد 30 مرکز بین المللی Skill India، 100 آزمایشگاه برتر برای توسعه برنامه های کاربردی برای استفاده از خدمات 5G، و مراکز عالی برای هوش مصنوعی، هند این پتانسیل را دارد که استعدادها را نه تنها در سراسر داخلی ارائه کند. بازارها بلکه به بازار بین المللی.

بالی گفت: «ابتکار مانند مدارس مسکونی مدل اکلاویا (EMRS) نیز یک حرکت مترقی از سوی دولت برای ارتقای جمعیت قبیله ای و توانمندسازی دانش آموزان برای استفاده از فرصت های شغلی جدید است.

A Gururaj، مدیر عامل Optiemus Electronics، بازیکن EMS، گفت: «ادامه کاهش تعرفه واردات لنز دوربین و باتری برای تولید موبایل یک گام خوشایند است و این امر به رشد قابل توجه هند در تولید داخلی ادامه خواهد داد.»

او گفت که وام های 50 ساله به ایالت به ایالت هایی مانند اوتار پرادش که اکوسیستمی برای تولید لوازم الکترونیکی ایجاد می کنند کمک خواهد کرد. “طرح ضمانت اعتباری برای MSME انگیزه بیشتری پیدا کرده است. شرکت های کوچک و متوسط ​​باعث رشد عمده در بخش الکترونیک می شوند. وقتی شرکت های کوچک و متوسط ​​ضمانت های اعتباری بدون وثیقه دریافت می کنند، آنگاه می توانند سرمایه گذاری بیشتری انجام دهند. به طور کلی، بودجه برای توسعه صنعت بسیار مفید است. منوانی گفت: بخش الکترونیک.