تامین کننده آیفون فاکسکان، مدیر اجرایی سابق TSMC و SMIC را به عنوان مسئول استراتژی نیمه هادی منصوب کرد

چیانگ نوامبر گذشته، تقریباً یک سال پس از پیوستن به شرکت برای دومین بار، از سمت خود در SMIC استعفا داد.

لیو یانگ وی، رئیس فاکسکان، در بیانیه‌ای افزود: «ما از این که چنین پیشکسوت نیمه‌رسانا با تجربه‌ای در این مقطع مهم در توسعه گروه به ما ملحق می‌شود، سپاسگزاریم.

فاکسکان، بزرگ‌ترین سازنده لوازم الکترونیکی قراردادی در جهان، بیشتر به خاطر مونتاژ آیفون‌ها و سایر محصولات اپل شناخته شده است، اگرچه در سال‌های اخیر برای تنوع بخشیدن به کسب‌وکار خود به تولید تراشه‌ها گسترش یافته است.

او اخیراً نایب رئیس Semiconductor Manufacturing International (SMIC)، بزرگترین و پیشرفته ترین سازنده تراشه در چین بود.

© تامسون رویترز 2022


اپل این هفته آی‌پد پرو (2022) و آی‌پد (2022) را در کنار تلویزیون اپل جدید عرضه کرد. ما آخرین محصولات این شرکت را به همراه بررسی آیفون 14 پرو در Orbital، پادکست Gadgets 360 مورد بحث قرار می دهیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

چیانگ قبلا به عنوان معاون تحقیق و توسعه در شرکت تولید نیمه هادی تایوان (TSMC)، بزرگترین سازنده تراشه قراردادی جهان، کار می کرد.

این شرکت گفت که تجربه عمیق او در این صنعت “پشتیبانی ارزشمند” و راهنمایی فنی را برای استراتژی استقرار نیمه هادی جهانی این گروه فراهم می کند.

این شرکت سال گذشته یک کارخانه تولید تراشه از Macronix International تایوان خریداری کرد و در سپتامبر اعلام کرد که سرمایه گذاری مشترکی با Vedanta هند برای راه اندازی کارخانه های تولید نیمه هادی و نمایش در آنجا دارد.

فاکسکان در بیانیه ای گفت که چیانگ به عنوان افسر استراتژی نیمه هادی خود منصوب شده است، نقشی که به تازگی ایجاد شده است.

حرکت او به چین با توجه به نگرانی تایوان در مورد از دست دادن استعداد تراشه به همسایه غول‌پیکرش که تلاش کرده موفقیت جزیره در ساخت نیمه‌رساناها را بازسازی کند، بحث‌برانگیز بود.

Foxconn، تامین‌کننده اصلی اپل و مونتاژکننده آیفون، روز سه‌شنبه اعلام کرد که چیانگ شانگ-یی، مدیر ارشد سابق تراشه‌ساز تایوانی TSMC و تراشه‌ساز چینی SMIC را برای رهبری رشد فزاینده آن در تجارت تراشه استخدام کرده است.