تامین کننده اپل، فاکسکان، تولید آیفون را در کارخانه بنگلور تا آوریل 2024 آغاز می کند.

در همین حال، برخی از متقاضیان از جمله Vedanta Foxconn JV انتظار می‌رود دوباره برای مشوق‌های دولتی تحت طرح نیمه‌رسانای اصلاح‌شده از اول ژوئن درخواست دهند. تحت برنامه اصلاح شده Semicon India، دولت انگیزه مالی 50 درصد از هزینه پروژه را برای شرکت ها، کنسرسیوم ها، سرمایه گذاری های مشترک برای راه اندازی کارخانه های نیمه هادی در هند با هر گره (اندازه ویفر) افزایش داده است.

دولت گفت که زمین کارخانه تا 1 ژوئیه به فاکسکان واگذار خواهد شد و افزود که ارزش این پروژه 200 میلیون تومان است. 130 میلیارد، پیش بینی می شود حدود 50000 شغل ایجاد کند.

در طرح قدیمی، مشوق ها بر اساس اندازه گره ویفر متفاوت بود.


(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

فاکسکان، بزرگ‌ترین تولیدکننده لوازم الکترونیکی قراردادی جهان، هدف خود را برای تولید 20 میلیون آیفون در سال در کارخانه دواناهالی، در حومه پایتخت ایالت و مرکز فناوری بنگالورو تعیین کرده است.

اپل پس از محدودیت‌های سختگیرانه مرتبط با کووید، تولید آیفون‌های جدید و سایر دستگاه‌ها را در این کشور مختل کرد، تولید خود را از چین دور کرده است. این غول فناوری همچنین به دنبال این است که به دلیل تنش ها بین پکن و واشنگتن از ضربه به تجارت خود جلوگیری کند.

© تامسون رویترز 2023

به طور مشابه، در بیانیه ای در روز چهارشنبه اعلام شد که مشوق مالی 50 درصد از هزینه پروژه برای راه اندازی صفحه نمایش فناوری های مشخص شده در هند در دسترس است.

سخنگوی فاکسکان بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد.

دولت این ایالت روز پنجشنبه اعلام کرد، فاکسکان، تامین کننده اپل، تا آوریل 2024 تولید آیفون را در ایالت کارناتاکا در جنوب هند آغاز خواهد کرد.