تتر می گوید که ذخایر در سه ماهه دوم به دلیل بحران کریپتو کاهش 16 میلیارد دلاری داشته است.

در ماه ژوئن، پائولو آردوینو، مدیر ارشد فناوری Tether در یک مقاله گفت توییت که تتر 16 میلیارد دلار (تقریباً 127876 کرور) در بازخرید پردازش کرده است. بحران گسترده‌تر بازار کریپتو، سرمایه‌گذاران را بر آن داشت تا دارایی‌های Tether خود را به دلار مبادله کنند.

ادواردز افزود: “بخش سوال برانگیز گزارش تغییر مجدد حسابرس است، به ویژه با توجه به اینکه این گزارش به بخشی است که هیچ حضوری در بازارهای انگلیسی زبان ندارد.” آنها از حقوق خود برای انجام این کار برخوردارند، اما این کار کمک چندانی به ساکت کردن منتقدان نخواهد کرد.

استیبل کوین ها نوعی از ارزهای رمزنگاری شده هستند که برای ثابت نگه داشتن ارزش طراحی شده اند، مانند پیوند دلار آمریکا 1:1. آنها به طور گسترده در معاملات ارزهای دیجیتال برای انتقال وجوه بین ارزهای دیجیتال مختلف یا به پول نقد معمولی استفاده می شوند.

اوراق تجاری و گواهی سپرده به 8.4 میلیارد دلار (تقریبا 67137 کرور) کاهش یافت که نشان دهنده کاهش 11.7 میلیارد دلاری (تقریباً 93513 کرور) بود.

در بیانیه آمده است که دارایی این شرکت از اوراق خزانه داری ایالات متحده در سه ماهه دوم به 28.9 میلیارد دلار (تقریباً 2،30،984 کرور) کاهش یافته است که 10.3 میلیارد دلار (تقریباً 82،325 کرور) از 39.2 میلیارد دلار (تقریباً 3 روپیه) کاهش یافته است. 13316 کرور) در سه ماهه اول برگزار شد.






منبع

تنظیم‌کننده‌های مالی در سراسر جهان هشدار داده‌اند که استیبل کوین‌ها می‌توانند خطری برای ثبات مالی گسترده‌تر داشته باشند و بریتانیا در میان اقتصادهای بزرگ به دنبال تنظیم این بخش است.

آردوینو همچنین گفت که این شرکت دارایی اوراق تجاری خود را تا پایان ماه اوت به 200 میلیون دلار (تقریبا 1600 کرور) و تا پایان اکتبر به صفر خواهد رساند.

تتر نظر بیشتری ارائه نکرد. وب سایت این شرکت نشان می دهد که از سال 2017 گزارش هایی را منتشر کرده است که ذخایر خود را از حداقل پنج شرکت دیگر تضمین می کند.

© تامسون رویترز 2022

تتر، بزرگترین استیبل کوین جهان از نظر ارزش بازار، روز جمعه اعلام کرد که در پایان ژوئن دارای ذخایری به ارزش 66.4 میلیارد دلار (تقریبا 530680 کرور روپیه) است که از 82.4 میلیارد دلار (تقریباً 658592 کرور) در پایان ژوئن کاهش یافته است. ماه مارس بیانیه ذخایر در وب‌سایت تتر یک روز پس از آن منتشر شد که این شرکت اعلام کرد برای تأیید ذخایر خود به شرکت حسابداری BDO Italia روی آورده است و قصد دارد تا پایان سال گزارش‌های ماهانه را منتشر کند.

در ماه جولای، تتر اعلام کرد که دارایی های اوراق تجاری خود را به عنوان بخشی از طرحی برای کاهش قرار گرفتن در معرض دارایی های پرخطرتر کاهش داده است.

تتر می‌گوید که سکه‌اش ارزش خود را با نگه‌داشتن ذخایر دلاری برای تطابق یا فراتر از ارزش سکه‌های تتر در گردش حفظ می‌کند.

جوزف ادواردز، شریک سرمایه گذاری در Securitize Capital می گوید: «این گزارش به خودی خود برای Tether مثبت به نظر می رسد، زیرا این موضوع را تقویت می کند که احتمالاً هیچ بانکی به اندازه کافی بزرگ نیست که آنها را تا قسمت هایی از خزانه خود که ممکن است مشکوک باشد، کاهش دهد.

BDO ایتالیا در بیانیه اعلام کرد: دارایی های ذخیره 66.4 میلیارد دلاری تتر (تقریباً 530680 کرور) از بدهی های 66.2 میلیارد دلاری آن (تقریباً 529085 کرور) فراتر رفته است.