تجارت داخلی Coinbase می تواند گسترده تر از اولین مورد ایالات متحده باشد، ادعاهای مطالعه

در حالی که دانشگاهیان به تخمین 25 درصدی از تجزیه و تحلیل آماری رسیدند، مرز 10 درصد پایین تر از تراکنش های بلاک چین است که در چهار کیف پول یافت می شود. جانسون گفت که آنها احتمالاً با سه مرد متهم شده توسط ایالات متحده مرتبط هستند، اما هیچ راهی برای اطمینان وجود ندارد.

پوتنیش، استاد امور مالی در دانشگاه، گفت: بین ناشناس بودن و فقدان مقررات، “این محیطی است که احتمال دارد جرایم مالی و رفتار نادرست را پیدا کنید.” در اینجا ما یک مجموعه داده منحصربفرد داریم – زنجیره بلوکی – که در بازار سهام نداریم که به ما امکان می دهد شواهد مستقیم بیشتری به دست آوریم.

Coinbase به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.

به‌طور متوسط، سکه‌هایی که در صرافی‌های غیرمتمرکز معامله می‌شوند، در مقایسه با معیار بازار طی 300 ساعت قبل از اعلام کوین‌بیس، 40 درصد جهش کردند. این مطالعه نشان داد که آنها در طول 100 ساعت بعدی 2 درصد افزایش یافتند. الگوی زیادی برای سکه ها در Uniswap وجود نداشت. پوتنیش گفت که محققان – Ester Félez-Viñas، Luke Johnson و Tālis J. Putniņš – پنجره 300 ساعته را بر اساس مشاهدات معاملات داخلی در بلاک چین انتخاب کردند.

طبق یک مطالعه جدید، اتهام ایالات متحده علیه یک کارمند سابق Coinbase ممکن است تنها نمونه تجارت داخلی در صرافی ارزهای دیجیتال نباشد. سه نفر از دانشگاهیان در دانشگاه فناوری سیدنی نوشتند که به نظر می رسد برخی معامله گران از سال 2018 توکن ها را از 10 تا 25 درصد – یا 15 تا 37 – از لیست های Coinbase به دست آورده اند. دادستان های فدرال ماه گذشته یک کارگر سابق کوین بیس را به دلیل سود بردن از حداقل 14 اطلاعیه، به نشانه افزایش غیرت نظارتی در طبقه دارایی متهم کرده بودند.

© 2022 بلومبرگ LP

کارمند سابق متهم و برادرش اعتراف به بی گناهی کرده اند و استدلال می کنند که کاری که انجام داده اند تجارت داخلی نبوده زیرا شامل اوراق بهادار یا کالا نمی شود. وکیل مدیر سابق محصول همچنین ادعا کرد که به هر حال این اطلاعات محرمانه نیست.

محققان UTS به نحوه معامله توکن‌ها در صرافی‌های غیرمتمرکز در طول 300 ساعت قبل از اعلام Coinbase پرداختند که قرار است به پلتفرم اضافه شوند. این بر اساس این فرضیه است که معاملات داخلی به احتمال زیاد در مکان هایی مانند Uniswap رخ می دهد، که معمولاً نیازی به بررسی هویت ندارند. سپس با استفاده از تجزیه و تحلیل آماری، نویسندگان تعداد مواردی را تخمین زدند که افزایش قیمت احتمالاً به خرید توکن‌ها توسط یک خودی بر اساس دانش لیست‌های آینده، به جای حدس و گمان افزایشی مرتبط بود.

وضعیت کوین‌بیس به‌عنوان بزرگ‌ترین صرافی رمزنگاری عمومی به این معنی است که یک فهرست می‌تواند یک توکن را به روی خریداران بیشتری باز کند، و باعث افزایش شدید قیمت شود که خرید آن را قبل از اعلام فهرست سودآور می‌کند. برخی از مطالعات کمتر رسمی در گذشته نیز همین الگو را در سایر پلتفرم‌های اصلی مانند Binance مشاهده کرده‌اند.




منبع