تحقیقات نشان می‌دهد گیمرهایی که دو برابر احتمال قمار کردن برای «لوت باکس» پول خرج می‌کنند

نویسندگان می گویند که این ممکن است نشان دهد که افرادی که دارای مشکلات تربیتی هستند، آسیب پذیری بالایی در ایجاد مشکلات قمار دارند. آنها می افزایند: “این ممکن است با درگیر شدن با ویژگی های قمار مانند تعبیه شده در بازی های ویدئویی، مانند جعبه های غارت، ترکیب شود.”

لوت باکس ها برای جذب بازیکنان طراحی شده اند و اغلب با پول واقعی پرداخت می شوند. آنها حاوی مجموعه‌ای تصادفی از چیزهای مجازی مانند اسلحه یا شخصیت‌های جدید هستند و بر خلاف قمار آنلاین عمدتاً کنترل می‌شوند.

لوت‌باکس‌ها ممکن است افراد را برای قمار آماده کند و حساسیت به قمار مشکل‌زا را افزایش دهد.»

نویسندگان می گویند که یافته های آنها پیامدهای بالقوه ای برای سیاست گذاران و برای مراقبت های بهداشتی دارد. آنها خواستار تحقیقات بیشتر در مورد مزایای ویژگی‌های به حداقل رساندن آسیب هستند، زیرا برخی از پلتفرم‌های آنلاین قبلاً این ویژگی‌ها را پیاده‌سازی کرده‌اند – مانند احتمال برنده شدن بازیکنان هنگام خرید لوت باکس.

تجارب نامطلوب دوران کودکی به طور مداوم با افزایش احتمال قمار سال گذشته و قمار مشکل‌زا در میان همه عوامل خطر روانی مرتبط بود.

در حال حاضر شواهدی از ارتباط بین خرید جعبه گنج و قمار و همچنین قمار اجباری وجود دارد. آنچه ناشناخته است این است که آیا این در نتیجه عوامل خطر روانی شناخته شده برای قمار رخ می دهد یا خیر.

بیش از یک چهارم (28 درصد) از دانش آموزانی که لوت باکس خریداری کرده بودند، در سال گذشته قمار را گزارش کردند، در مقایسه با 19 درصد از افراد غیرخریدار. بیش از نیمی (57 درصد) از بزرگسالان جامعه که آنها را خریداری کرده بودند، و 38 درصد از افراد غیرخریدار قمار کردند.

به گفته نویسندگان، یافته‌ها این فرضیه را زیر سوال می‌برند که عوامل روان‌شناختی باعث ایجاد ارتباط بین قمار و جعبه‌های غارت می‌شود که در چندین کشور، مانند بلژیک، غیرقانونی هستند و در بسیاری دیگر در سراسر جهان برای قانون‌گذاری در نظر گرفته می‌شوند.

تحقیقات آنها نشان می‌دهد که ارتباط بین این ویژگی‌های بازی ویدیویی و قمار حتی پس از کنترل غفلت در دوران کودکی، افسردگی و سایر عوامل خطر شناخته‌شده برای قمار همچنان ادامه دارد.

همه شرکت‌کنندگان ۱۸ ساله و بالاتر به پرسشنامه‌ای آنلاین درباره بازی‌های ویدیویی و رفتارهای اعتیادآور و همچنین سلامت روان و سایر مسائل پاسخ دادند.

نویسندگان خریدهای لوت باکس سال قبل را در میان 1189 دانشجو از پنج مؤسسه کانادایی و 499 فردی که از یک پلتفرم جمع سپاری آنلاین و یک سایت نظرسنجی/نظرسنجی آنلاین برای این مطالعه استخدام شده بودند، بررسی کردند.

بر اساس یافته ها، تعداد قابل مقایسه ای (17 درصد) از دانش آموزان و اعضای جامعه جعبه های غارت را با میانگین هزینه 90.63 دلار (تقریباً 7500 روپیه) و 240.94 دلار (تقریباً 20000 روپیه) خریداری کردند. در هر دو گروه مشارکت، اکثریت مرد بودند.

اگرچه تیم علمی «برای طیف وسیعی از متغیرهای روان‌شناختی فراتشخیصی» تنظیم کردند، اما اظهار داشتند که یکی از محدودیت‌های مطالعه‌شان این است که تک تک افراد مرتبط با روان‌شناختی، جمعیت‌شناختی اجتماعی، یا مرتبط با بازی یا قمار را در نظر نگرفتند. مخدوش کننده ارتباط بین خرید لوت باکس و قمار – که برخی از آنها “بی شک وجود دارند”.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

بر اساس تحقیقات جدیدی که امروز در مجله معتبر اعتیاد به تحقیقات و تئوری منتشر شده است، گیمرهایی که “جعبه های غارت” را خریداری می کنند تا دو برابر بیشتر تمایل به شرط بندی دارند. با توجه به یافته های بیش از 1600 بزرگسال در کانادا، آنها همچنین نسبت به بازیکنانی که این صندوقچه های گنج “مجازی” را به دست نمی آورند، بیشتر در معرض مشکل قمار هستند.

سوفی کوئلیو، دانشجوی دکترا در دانشگاه یورک، تورنتو، می‌گوید: «یافته‌ها نشان می‌دهند که خرید لوت باکس نشان‌دهنده مهمی از خطر برای قمار و قمار مشکل‌آفرین در میان افرادی است که بازی‌های ویدیویی انجام می‌دهند.

این مطالعه نسبت به تحقیقات قبلی، متغیرهای خطر روانی بیشتری را برای قمار در نظر گرفت. اینها شامل آشفتگی عاطفی، رفتار تکانشی در هنگام آشفتگی و رویدادهای منفی دوران کودکی مانند سوء استفاده و غفلت بود.

“ارتباطات مداومی که ما بین خرید لوت باکس و قمار مشاهده کردیم، ممکن است حمایت اولیه ای از نقش لوت باکس ها به عنوان “دروازه ای” برای قمار و در نهایت قمار مشکل ساز باشد.

دانش‌آموزانی که الگوهای خرید لوت باکس پرخطرتر را گزارش کردند (مثلاً خرید جعبه‌های لوت بیشتر) احتمال بیشتری داشت که با قمار مشکل داشته باشند. این مورد برای اعضای جامعه صدق نمی کند، که محققان آن را به حجم نمونه محدود نسبت می دهند.