تحلیلگران می گویند اپل ممکن است اولین کاهش درآمد سه ماهه خود را در نزدیک به 4 سال گذشته گزارش کند.

© تامسون رویترز 2023

کریش سانکار، تحلیلگر Cowen، گفت: با عادی شدن چالش های زنجیره تامین، ما اکنون معتقدیم که اپل به دلیل عوامل کلان وارد دوره کاهش تقاضا می شود، و اضافه کرد که انتظار دارد در سال 2023 تعداد آیفون های 2 درصد کمتر فروخته شود.

بر اساس گزارش Refinitiv، انتظار می رود بزرگترین شرکت سهامی عام جهان روز پنجشنبه گزارش دهد که فروش آیفون در سه ماهه تعطیلات مهم حدود 5 درصد کاهش یافته است. آخرین باری که فروش آیفون کاهش پیدا کرد در دوره آگوست تا اکتبر سال 2020 بود، یعنی چند ماه پس از همه گیری کووید-19.

تحلیلگران UBS انتظار دارند که فروش آیفون در ایالات متحده بهتر از چین و اروپا باشد، زیرا اقتصادها از تأثیر COVID-19 و جنگ روسیه و اوکراین متلاشی شده اند.

تحلیلگران Evercore ISI در یادداشتی می‌گویند: «تفسیر شرکت‌های کالاهای لوکس نشان می‌دهد که چین به سرعت در حال بازگشت است، که نشان می‌دهد فروش آیفون‌های چینی در سه ماهه مارس باید بهتر از حد انتظار باشد».

سرمایه گذاران به دنبال جزئیاتی در مورد چگونگی تلاش تیم کوک مدیر عامل اجرایی برای تقویت تقاضا در یک اقتصاد ضعیف هستند که باعث اخراج گسترده کارکنان در صنعت فناوری شده است، حرکتی که اپل تاکنون به لطف استخدام مقتصدانه در طول همه گیری از آن اجتناب کرده است.

زمینه

وامسی موهان، تحلیلگر BofA گفت: برخی از تقاضا برای آیفون احتمالاً پس از محدودیت های عرضه در سه ماهه اول به سه ماهه جاری کشیده می شود و برخی از تقاضاها به دلیل در دسترس نبودن محصول در دوره تعطیلات کاهش می یابد.

انتظار می‌رود اپل اولین کاهش درآمد سه ماهه خود را در طی تقریباً چهار سال گذشته پس از محدودیت‌های سختگیرانه COVID-19 در چین که اقتصاد را تحت تأثیر قرار داد و اعتراضات مربوط به تولید آیفون در بزرگترین تأمین‌کننده آن فاکسکان را متوقف کرد، گزارش کند.

با این حال، تحلیلگران انتظار دارند که این بار با شروع مجدد کارخانه‌ها در چین و افزایش ردپای تولید خود با کارخانه‌هایی در هند، بهبودی بسیار سریع‌تری داشته باشد.


اپل این هفته آی‌پد پرو (2022) و آی‌پد (2022) را در کنار تلویزیون اپل جدید عرضه کرد. ما آخرین محصولات این شرکت را به همراه بررسی آیفون 14 پرو در Orbital، پادکست Gadgets 360 مورد بحث قرار می دهیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.

اختلال در بزرگترین کارخانه آیفون جهان در ژنگژو، چین، هشداری نادر از سوی اپل در ماه نوامبر و محدود کردن سهام مدل‌های بالاتر آیفون 14 آن در طول فصلی که معمولاً بزرگ‌ترین سه ماهه فروش آن است، به دلیل عرضه محصولات و تعطیلات، محدود کرد.

چین بزرگ، از جمله هنگ کنگ، کلید ثروت اپل است و تقریباً یک پنجم درآمد سالانه را به خود اختصاص می دهد. غول فناوری مستقر در کوپرتینو، کالیفرنیا، در سال 2019 پیش بینی فروش کل خود را به دلیل رکود اقتصادی در این کشور پس از جنگ تجاری چین و آمریکا کاهش داده بود.

کسب و کار خدمات، یک موتور رشد کلیدی برای شرکت و خانه خدمات پخش موسیقی و ویدیوی اپل است، قرار است کمترین رشد درآمد خود را برای سه ماهه تعطیلات به ثبت برساند – یکی دیگر از پیامدهای مصرف کنندگان که هزینه ها را محدود می کند.

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع