تسلا به دنبال تایید سرمایه گذار برای تقسیم دوم سهام در مجمع عمومی سالانه: جزئیات

در حالی که انشعاب بر روی بنیان‌های شرکت تأثیر نمی‌گذارد، می‌تواند با آسان‌تر کردن مالکیت سهام برای طیف وسیع‌تری از سرمایه‌گذاران، قیمت سهام را افزایش دهد.

تسلا با پیشنهاد ارزشمندترین خودروساز جهان برای دومین تقسیم سهام طی چند سال آینده میزبان مجمع عمومی سالانه خود در روز پنجشنبه خواهد بود و سرمایه گذارانی که در آستین تگزاس گرد هم آمده اند، در کانون توجه قرار خواهد گرفت. همچنین پیشنهادات سهامداران برای موارد مرتبط با حاکمیت شرکتی، از جمله تأیید حق کارمندان برای تشکیل اتحادیه و درخواست از شرکت برای گزارش تلاش های خود در جلوگیری از تبعیض نژادی و آزار جنسی در سال در دستور کار است.

این جلسه در حالی برگزار می‌شود که ایلان ماسک، رئیس تسلا و توییتر در یک نبرد حقوقی پس از اینکه ثروتمندترین فرد جهان در ماه گذشته گفت که از پیشنهاد 44 میلیارد دلاری (تقریباً 3,48,300 کرور روپیه) برای تصاحب این شرکت صرف‌نظر می‌کند، آن را کنار گذاشته‌اند.

سهام تسلا که در سال 2010 به قیمت 17 دلار (تقریباً 1300 روپیه) عرضه شد، در اواخر سال گذشته پس از تقسیم سهام در سال 2020 به بیش از 1200 دلار (تقریباً 95000 روپیه) افزایش یافت و ارزش بازار شرکت را به بالای 1 تریلیون دلار (تقریباً 79 روپیه) رساند. 16233 کرور).

شرکت های مشاوره پروکسی Glass Lewis و ISS به سهامداران توصیه کردند که به هر دو پیشنهاد رأی دهند.

شرکت مشاوره پروکسی Institutional Shareholder Services (ISS) ماه گذشته به سرمایه گذاران تسلا توصیه کرد که به این دو نامزد رای منفی دهند.

طبق داده‌های Refinitiv، ماسک پس از فروش میلیون‌ها سهم در بیشتر سال گذشته، مالک 15.6 درصد تسلا است.

تسلا برای اولین بار در ماه مارس برنامه خود را برای جلب موافقت سرمایه گذار برای افزایش تعداد سهام خود اعلام کرد، دو سال پس از تقسیم پنج به یک که به کاهش قیمت سهام پرطرفدار در دسترس سرمایه گذاران عادی کمک کرد. تسلا اکنون تقسیم سه به یک را پیشنهاد می کند.

یک پیشنهاد سهامدار که از هیئت مدیره درخواست می کند تا سهامداران یا گروه های بزرگ و بلندمدت با حداقل 3 درصد سهام شرکت را قادر سازد تا نامزدهای رقیب مدیران را در برگه رأی شرکت قرار دهند، در جلسه به رأی گذاشته می شود.

تسلا در پرونده پروکسی خود گفت که این ممکن است فرصتی برای منافع ویژه ای ایجاد کند که به جای در نظر گرفتن منافع بلندمدت شرکت، فقط به دنبال سود کوتاه مدت هستند.

© تامسون رویترز 2022




منبع

شرکت‌های بزرگ فناوری آلفابت، آمازون و اپل نیز در گذشته اخیر تقسیم سهام را اعلام کرده‌اند.

سهامداران تسلا همچنین به پیشنهادهای هیئت مدیره برای کاهش دوره مدیران آن از سه سال به دو سال و همچنین انتخاب مجدد ایرا ارنپریس و کاتلین ویلسون تامپسون رأی خواهند داد.

در یک پیشنهاد هیئت مدیره، این شرکت از سهامداران خواست تا حذف برخی از الزامات رای اکثریت را تایید کنند و گفت که این امر به سهامدارانش صدای بیشتری می دهد.

جلسه سالانه قرار است در ساعت 5:30 بعد از ظهر به وقت شرقی (سه بامداد جمعه به IST) آغاز شود.