تشکیل کهکشان کوتوله دور توسط تیم تحقیقاتی با محقق هندی مشاهده شد


بر اساس مقاله ای که توسط محققی از دانشگاه تزپور انجام شده است، اولین مطالعه در نوع خود نشان می دهد که ستارگان جدیدی فراتر از مرزهای مرئی در فاصله 1.5 تا 3.9 میلیارد سال نوری از زمین شکل می گیرند. Anshuman Borgohain، محقق محقق، عضو تیمی از ستاره شناسان از هند، ایالات متحده آمریکا و فرانسه بود که این مطالعه را انجام دادند. او نویسنده اصلی مقاله است. “هنوز مشخص نیست که چگونه کهکشان‌های کوتوله گذشته به کهکشان‌های امروزی تبدیل شده‌اند. از این رو، ثبت فرآیند مونتاژ آنها در دوران کیهانی به عنوان یکی از پیوندهای مهم برای تکمیل تصویر شکل‌گیری و تکامل کهکشان‌ها در نظر گرفته می‌شود.” این مقاله تحقیقاتی که در مجله علمی چند رشته‌ای ‘Nature’ در ماه جاری منتشر شد، گفت.

بروس المگرین، یکی از کارکنان تحقیقاتی اصلی در بخش تحقیقات IBM ایالات متحده که در این مطالعه نیز شرکت داشت، گفت که این که چگونه برخی کهکشان‌های کوچک مانند این می‌توانند چنین ستاره‌زایی فعالی داشته باشند، یک راز بوده است.

دانشگاه تزپور اعلام کرد که این مطالعه با استفاده از تلسکوپ تصویربرداری فرابنفش (UVIT) روی AstroSat، اولین رصدخانه فضایی چند طول موج اختصاصی هند انجام شده است. قابلیت های تصویربرداری AstroSat/UVIT راه های امیدوارکننده ای را در زمینه نجوم برون کهکشانی باز کرده است.

Borgohain تحت نظارت مشترک Rupjyoti Gogoi از دانشگاه Tezpur و پروفسور Kanak Saha از مرکز دانشگاه اینتر مستقر در پونا برای نجوم و اخترفیزیک که از نویسندگان مشترک مقاله هستند، کار می کند.

ساها گفت که قدرت تفکیک تلسکوپ تصویربرداری فرابنفش روی AstroSat، اولین رصدخانه فضایی چند طول موج اختصاصی هند و تکنیک‌های تصویربرداری میدان عمیق UV، کلید شناسایی این توده‌های ستاره‌زایی بسیار جوان، کم‌نور و بزرگ بوده است.

گوگوی گفت که کار فعلی الهام‌بخشی برای محققان جوان کشور است زیرا از داده‌های ماهواره بومی هند AstroSat استفاده می‌کند.

این دانشگاه گفت: «کشف چنین پدیده‌های نادیده‌ای در این کهکشان‌های کوتوله دوردست، تنها تکه‌ای دیگر از پازل و نگاهی اجمالی به ناشناخته‌هایی است که رصدخانه‌های پیشرفته جدید شروع به نشان دادن و ارائه در آینده نزدیک کرده‌اند. معاون صدراعظم وینود کی جین گفت.




منبع