تصاحب توییتر ایلان ماسک: دنیای بدون برنامه به اصطلاح پرنده چه شکلی است

در حال حاضر، راه حل برای جایگزین بالقوه توییتر مشخص نیست.

چارلز لیستر، عضو ارشد مؤسسه خاورمیانه در واشنگتن، به خبرگزاری فرانسه گفت: در موقعیت‌های درگیری، جنبش‌های اجتماعی یا سرکوب، «به نظر من توییتر به سکوی مرکزی برای انتشار حقیقت و واقعیت واقعی تبدیل شده است».

به گفته نورث، یکی دیگر از اثرات ضربه‌ای احتمالی فروپاشی پلتفرم این است که بدون توییتر، ستاره‌ها و سیاستمداران ثروتمند و قدرتمند جهان همچنان می‌توانند توجه رسانه‌ها را جلب کنند، در حالی که کسانی که کمتر در کانون توجه قرار دارند، برای جلب توجه تلاش خواهند کرد. .

لیستر می گوید: «فیس بوک ارزشمند است، اما فکر می کنم تقریباً کمی قدیمی است.

او ادامه داد، افراد کمی واقعا توییت می کنند. “تقریباً همه توییت‌ها از یک درصد می‌آیند. بیشتر افراد عادی هرگز وارد توییتر نمی‌شوند.”

رقبای کوچکتر توییتر احتمالاً کاربران را از بین خواهند برد، از جمله Mastodon که از زمانی که ماسک توییتر را خرید، محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

میدان عمومی

این چیزی نیست که بتوان آن را با هیچ پلتفرم موجود جایگزین کرد.»

لیستر هشدار داد: «این یک انتظار غیرواقع بینانه است که بستری را تصور کنیم که در آن اطلاعات نادرست و اطلاعات نادرست غیرممکن است.

با حدود 237 میلیون بازدیدکننده روزانه در آخرین شمارش در اواخر ژوئن، پایگاه کاربران توییتر هنوز از نزدیک به دو میلیارد فیس بوک، تیک تاک یک میلیارد پلاس و حتی اسنپ چت 363 میلیون نفر کمتر است.

کارشناسان می گویند شکست توییتر می تواند اثرات مخربی بر روزنامه نگاری داشته باشد.

آیا جایگزینی می تواند ظاهر شود؟ لیستر افزود: «البته»، اما او خاطرنشان کرد که چنین نبوغی به منابع عظیم و زمان قابل توجهی نیاز دارد.

لیستر می‌گوید: «محو شدن اطلاعات، خوب و بد»، با ناپدید شدن احتمالی توییتر، «طبق تعریف چیز بدی است.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۸ نشان داد که اطلاعات نادرست سریع‌تر از پست‌هایی که واقعیت‌سنجی شده‌اند پخش می‌شوند.

او گفت: «با توییتر، هر کسی می‌تواند داستانی را اعلام کند.

هاس از ASU می گوید: «اما اینها احتمالاً در جایگاهی باقی خواهند ماند و هیچ یک از آنها به میدان عمومی تبدیل نمی شوند که توییتر سعی در ایجاد آن دارد.

مانند اکثر شبکه‌های اجتماعی دیگر، توییتر نیز برای گسترش تبلیغات و اطلاعات نادرست استفاده می‌شود و این شرکت ابزارهای تعدیل را برای محدود کردن بدترین آن توسعه داده است.

“شما نمی توانید این کار را یک شبه انجام دهید.”

اما در 15 سال فعالیت توییتر، این پلتفرم به کانال ارتباطی غالب برای رهبران سیاسی و دولتی، مشاغل، افراد مشهور برندها و رسانه های خبری تبدیل شده است.

کوهن در حساب توییتر خود اعلام کرد که توییتر به هیچ وجه “ضروری” نیست. جهان بدون توییتر به خوبی کار می کند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

برخی، مانند استیو کوهن، کارآفرین نیویورکی، متقاعد شده‌اند که دنیای توییتر تنها یک عالم کوچک مصنوعی از دنیای واقعی است، با اهمیت واقعی محدود.

این سایت به عنوان راهی برای به اشتراک گذاری اطلاعات در زمان واقعی عمل می کند.

او گفت: «این مکان، مرکز اصلی جایی است که روزنامه‌نگاران برای کسب خبر، یا یک ایده داستان، یک عنوان، یک منبع یا یک نقل قول به آنجا می‌روند.»

محقق دانشگاه مریلند در توییتی نوشت: «تویتر منبع حیاتی اطلاعات، شبکه، راهنمایی، به‌روزرسانی‌های بی‌درنگ، کمک‌های متقابل جامعه و موارد دیگر در طول طوفان‌ها، آتش‌سوزی‌ها، جنگ‌ها، شیوع، حملات تروریستی، تیراندازی‌های جمعی و غیره بوده است.» کارولین اور.

مارک هاس، استاد دانشگاه ایالتی آریزونا (ASU) اضافه کرد: «خودکارها و هرکسی که نمی خواهد اطلاعات به طور گسترده به اشتراک گذاشته شود، به طور بالقوه از از بین رفتن توییتر سود می برند.

او گفت که توییتر جایی است که می توان بسیاری از این کارها را انجام داد.

اما توانایی آن‌ها برای همسویی با خواسته‌های چنین وظیفه‌ای پس از خروج بیش از دو سوم این تیم‌ها از زمان تصاحب بحث‌برانگیز ایلان ماسک، زیر سوال رفته است.

اما برای دیگران، از جمله کارن نورث، استاد دانشکده ارتباطات و روزنامه نگاری آننبرگ دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، این سایت برای روشن کردن گفتگوهای کمتر شناخته شده ضروری است.

پس از یک هفته پر هرج و مرج دیگر از خروج انبوه کارکنان و تغییر سیاست، آینده توییتر بسیار نامشخص به نظر می رسد، به طوری که کاربران – و همه افراد دیگر – به طور فزاینده ای یک سوال می پرسند: دنیای بدون برنامه به اصطلاح پرنده چه شکلی خواهد بود؟

نورث ابراز تاسف کرد، با کاهش نیروی کار و بودجه در اتاق‌های خبر، منابعی وجود ندارد، حتی در عملیات‌های خبری با بودجه خوب، «برای یافتن منابع در جهان».

او می‌گوید: «بیشتر اوقات، افراد بی‌طرز شنیده نمی‌شوند. اما در توییتر، “فرصتی برای اعلام چیزها وجود دارد.”

نورث توضیح داد: «تویتر… واقعاً یک شبکه اجتماعی نیست. این شبکه ای از اخبار و اطلاعات است.

او و نورث هر دو Reddit را به عنوان یک جایگزین احتمالی ذکر کردند، اگرچه نورث گفت که شبکه مبتنی بر فروم به دلیل طراحی پراکنده و درهم ریخته‌اش که نمی‌تواند سهولت استفاده توییتر را تکرار کند، محدود است.