تصادف اتوپایلوت تسلا سوال حقوقی در مورد مسئولیت راننده “انسان در برابر ماشین” را در معرض آزمایش قرار می دهد

این محاکمه که قرار است از 15 نوامبر آغاز شود، در حالی برگزار می شود که پرونده های مدنی سال آینده به دلیل تصادفات مربوط به خلبان خودکار تسلا به محاکمه می روند و به بررسی دقیق سیستمی می افزاید که ایلان ماسک، یکی از بنیانگذاران تسلا از آن به عنوان گامی برای رانندگی کاملاً خودمختار یاد کرده است.

اسلاویک گفت تسلا خطرات سیستم خود را درک می کند اما در مدیریت آن ها شکست خورده است. او گفت: «تسلا می داند که مردم از Autopilot استفاده می کنند و در موقعیت های خطرناک از آن استفاده می کنند.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

برایانت واکر اسمیت، استاد حقوق در دانشگاه کارولینای جنوبی، که همچنین مشاور فناوری حمل و نقل جدید است، گفت: بررسی قانونی و نظارتی تسلا می تواند درک این شرکت را شکل دهد، خطری که به نظر می رسد از خود در دعاوی قضایی آینده دفاع کند. .

بلکر گفت: “تحقیقات DOJ به او کمک می کند زیرا ادعای او این است که “من به تبلیغات آنها اتکا کردم. بنابراین، من از خطر آنجا آگاه نبودم.”

دونالد اسلاویک، وکیلی که شرکتش نماینده خانواده لوپز در شکایت علیه تسلا است، گفت: “نمی توانم بگویم که راننده مقصر نبوده است، اما سیستم تسلا، اتوپایلوت، و سخنگویان تسلا رانندگان را تشویق می کنند کمتر توجه کنند.” رویترز

خانواده ژیلبرتو لوپز از تسلا برای محاکمه در ماه جولای شکایت کردند.

رابرت بلکر، استاد حقوق کیفری در دانشکده حقوق نیویورک، گفت که تحقیقات وزارت دادگستری (DOJ) در مورد ادعاهای تسلا می‌تواند کار را برای دادستان کالیفرنیا در دادگاه سخت‌تر کند.

ادوارد والترز، استاد کمکی در دانشکده حقوق دانشگاه جورج تاون که در قانون حاکم بر خودروهای خودران متخصص است، «مقصر کیست، مرد یا ماشین.» «ایالت برای اثبات گناه راننده انسان مشکل خواهد داشت، زیرا برخی بخش هایی از این وظیفه توسط تسلا انجام می شود.

کارشناسان حقوقی می گویند که یک محاکمه قتل غیرعمد در لس آنجلس برای تصادف مرگبار ناشی از تسلا که با اتوپایلوت کار می کرد آغاز می شود، اولین آزمایش در نوع خود را برای مسئولیت قانونی یک راننده انسانی در خودرویی که تا حدی خودش رانندگی می کرد ارائه می دهد.

سیستم Autopilot این خودرو که می تواند سرعت، ترمز و فرمان را کنترل کند، در زمان تصادف درگیر بود.

تسلا به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد. تسلا در وب‌سایت خود می‌گوید که سیستم‌های کمک راننده آن به نظارت فعال راننده نیاز دارند و خودرو را مستقل نمی‌کنند.

به گزارش رویترز، وزارت دادگستری ایالات متحده در حال بررسی است که آیا خود تسلا باید به دلیل ادعاهای خودران خود با اتهامات جنایی روبرو شود یا خیر.

منتقدان می گویند ادعاهای تسلا و خلبان خودکار با بی توجهی رانندگان به تصادف و مرگ و میر کمک کرده است.

ماسک در ماه سپتامبر گفت که او معتقد است تسلا یک “تعهد اخلاقی” دارد که نرم افزار “خودران کامل” را راه اندازی کند، حتی اگر کامل نباشد و تسلا مورد شکایت قرار گیرد، زیرا انجام این کار می تواند جان انسان ها را نجات دهد.

تسلا در این پرونده با اتهامی روبرو نیست و کارشناسان حقوقی می گویند که محدودیت برای پرونده جنایی علیه یک شرکت بالا است.

کارشناسان حقوقی می گویند که محاکمه لس آنجلس می تواند درک عمومی – و هیئت منصفه آینده – را از تسلا شکل دهد و می تواند آزمایشی باشد برای اینکه آیا این فناوری سریعتر از استانداردهای قانونی پیشرفت کرده است یا خیر.

دادستان ها گفته اند سرعت غیرمجاز ریاد و ترمز نکردن او بی احتیاطی بوده است. وکیل او، آرتور بارنز، در ماه مه گفت که ریاد نباید به جرمی متهم شود. هر دو از اظهار نظر بیشتر خودداری کردند.

او گفت: “روایت تسلا به طور بالقوه از این شرکت فناوری نوآور که کارهای جالبی انجام می دهد به شرکتی که در مشکلات حقوقی فرو رفته است تغییر می کند. این خطر است و روایت در دعاوی مدنی بسیار مهم است زیرا هر دو طرف داستانی را به هیئت منصفه می گویند.”

پلیس می گوید پس از نیمه شب 29 دسامبر 2019، کوین جورج عزیز ریاد، که اکنون 28 ساله است، با یک خودروی تسلا مدل S از بزرگراهی در گاردنای کالیفرنیا خارج شد، از چراغ قرمز عبور کرد و با یک هوندا سیویک تصادف کرد. راننده و سرنشین سیویک، ژیلبرتو لوپز و ماریا گوادالوپ نیوز-لوپز در محل حادثه جان باختند. اقوام به اورنج کانتی رجیستر گفتند که آنها در اولین قرار ملاقات خود بودند.