تظاهرات نیجریه برای ترویج استفاده از CBDC، ممنوعیت برداشت ماهیانه از ATM بیش از 225 دلار

تا دو ماه پیش، حدود 200000 تراکنش به ارزش بیش از 9.5 میلیون دلار (تقریباً 75 کرور) از طریق eNaira ثبت شد.

با هدف گسترش موارد استفاده از eNaira، دولت آنجا همچنین به دنبال این است که به مردم اجازه دهد قبوض آب و برق و رزرو بلیط خود را از طریق CBDC پرداخت کنند.

eNaira در 25 اکتبر راه اندازی شد. CBDC بیش از 840,000 بارگیری در بیش از 270,000 کیف پول فعال در چند هفته اول راه اندازی به دست آورد.

دولت نیجریه در بیانیه ای رسمی گفت: «مشتریان باید تشویق شوند تا از کانال های جایگزین (بانکداری اینترنتی، برنامه های بانکداری تلفن همراه، کارت ها، eNaira و غیره) برای انجام تراکنش های بانکی خود استفاده کنند.

CBDCها که بر اساس فناوری بلاک چین ساخته شده‌اند، مانند ارزهای دیجیتال کار می‌کنند، اما برخلاف تراکنش‌های رمزنگاری عمدتا غیرقابل ردیابی و مستقل، CBDC‌ها توسط بانک‌های مرکزی صادر و تنظیم می‌شوند.

این کشور قصد دارد از CBDC به عنوان ابزاری برای وارد کردن شهروندان بدون بانک به سیستم مالی استفاده کند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در اصل، CBDC ها نمایندگی مجازی ارزهای فیات هستند، اما به دلیل استفاده از بلاک چین، سوابق تراکنش های CBDC در مقایسه با تراکنش های آنلاین سنتی شفاف تر و غیرقابل تغییر هستند.

نیجریه، در اوایل سال جاری، ارز دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC) را به نام eNaira رسما راه اندازی کرد. دولت نیجریه با هدف ترویج استفاده از CBDC خود در میان توده‌ها، برداشت هفتگی بیش از 225 دلار (تقریباً 18565 روپیه) را ممنوع کرده است. بر اساس روزانه، برداشت از ATM در کشور آفریقایی به 45 دلار (تقریباً 3710 روپیه) محدود شده است. نیجریه یکی از اولین کشورهای جهان است که CBDC خود را به طور کامل راه اندازی کرده است. کشورهایی مانند چین و هند هنوز در حال آزمایش ارزهای دیجیتال ملی مربوطه خود هستند.

دولت نیجریه قصد دارد در ماه های آینده بیش از هشت میلیون نفر را به استفاده از eNaira به عنوان یک روش پرداخت سوق دهد، جزئیات در ماه اوت توسط گادوین امفیله، رئیس بانک مرکزی نیجریه فاش شد.

نیجریه به دنبال افزودن پیچ و تاب فناوری پیشرفته به سیستم های مالی موجود خود است. همراه با ترویج استفاده از eNaira، دولت همچنین بر مردم برای استفاده از پرداخت های آنلاین و بانکداری تلفن همراه فشار می آورد.