تعداد 500 میلیون کاربر واتس اپ برای فروش، اطلاعات 5.4 میلیون کاربر توییتر به صورت آنلاین فاش شد: گزارش ها

به طور مشابه، اعداد متعلق به حدود 45 میلیون کاربر در مصر و حدود 35 میلیون کاربر در ایتالیا نیز در فروش هستند. این نشریه ادعا می کند که توانسته است 1097 شماره بریتانیا و 817 شماره ایالات متحده را از هکر به دست آورده و تأیید کند. شخص ممکن است استفاده کرده باشد تکنیکی به نام خراش دادن، برای جمع آوری اطلاعات عمومی، برای به دست آوردن این اعداد. این گزارش اشاره می کند که این شماره تلفن های فاش شده به ناچار می توانند برای اهداف بازاریابی، فیشینگ، جعل هویت و کلاهبرداری استفاده شوند.

BleepingComputer می‌گوید که توانسته اطلاعات 1377132 شماره تلفن همراه فرانسه را که در نقض ادعایی داده‌های توییتر گنجانده شده است، به دست آورد. قابل ذکر است که این اعداد در داده‌های فروش قبلی 5.4 میلیون کاربر توییتر لحاظ نشده است. گفته می شود که نقض اطلاعات جدید شامل چندین فایل تقسیم شده بر اساس کدهای کشور و منطقه، از جمله اروپا، ایالات متحده آمریکا و اسرائیل است. ممکن است به طور کلی شامل بیش از 17 میلیون رکورد لو رفته باشد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.





منبع

«ادعای نوشته شده در سایبرنیوز بر اساس اسکرین شات های غیرمستند است. یکی از سخنگویان واتس اپ به گجت 360 گفت: هیچ مدرکی دال بر نشت اطلاعات از واتس اپ وجود ندارد.

پایگاه داده شماره موبایل واتس اپ با حدود 487 میلیون کاربر گزارش شده است که در انجمن هکرها برای فروش گذاشته شده است. گفته می شود که این اعداد متعلق به کاربران واتس اپ از 84 کشور، از پایگاه داده اخیر است. گفته می شود این هکر از تکنیکی به نام scraping برای جمع آوری اطلاعات شخصی این کاربران واتس اپ استفاده کرده است. در همین حال، داده های مربوط به نقض اطلاعات قبلی توییتر به صورت آنلاین منتشر شده است. گفته می‌شود که این افشاگری شامل اطلاعات شخصی کاربران از جمله دسته توییتر، نام حساب کاربری، نام کاربری، مکان، شماره تلفن و آدرس ایمیل آنها می‌شود.

طبق گزارش BleepingComputer، توییتر ممکن است به طور بالقوه نقض داده های بزرگ تری را تجربه کرده باشد که می تواند بر تعداد بیشتری از کاربران تأثیر بگذارد. بر اساس این گزارش، این نقض اطلاعات جدید می تواند حاوی اطلاعات ده ها میلیون کاربر توییتر از جمله شماره تلفن شخصی آنها باشد. ممکن است به دلیل همان باگ API رخ داده باشد که به نشت قبلی منجر شد. این اطلاعات گزارش شده است آشکار کرد توسط چاد لودر، تحلیلگر امنیتی در توییتر. با این حال، حساب این محقق به حالت تعلیق درآمد که ظاهراً لودر را مجبور کرد تا جزئیات ویرایش شده را در Mastodon بارگذاری کند.

به گزارش سایبرنیوز، یکی از کاربران برای فروش شماره موبایل حدود 487 میلیون کاربر واتس اپ، تبلیغی را در یک فروم هک محبوب منتشر کرده است. هکر ادعا می کند که به پایگاه داده ای از بیش از 32 میلیون کاربر آمریکایی دست یافته است که طبق این گزارش 7000 دلار (تقریباً 570000 روپیه) قیمت گذاری شده است.

در همین حال، اطلاعات حدود 5.4 میلیون کاربر توییتر که در اوایل سال جاری برای فروش گذاشته شده بود، اکنون در یک انجمن آنلاین به بیرون درز کرده است.