تلگرام در آخرین به‌روزرسانی، ترجمه چت واقعی، اشتراک سالانه پرمیوم و موارد دیگر را دریافت می‌کند

این به‌روزرسانی همچنین به توسعه‌دهندگان ربات‌ها در تلگرام اجازه می‌دهد تا «دکمه‌های خاصی را اضافه کنند که به کاربران کمک می‌کند گروه‌ها، کانال‌ها یا افرادی را انتخاب کنند که معیارهای از پیش تعریف شده را دارند. به عنوان مثال، از این می توان برای افزودن سریع ربات به گروهی استفاده کرد که در آن کاربر مدیر است و موضوعات فعال هستند.”

تلگرام همچنین چندین به روز رسانی در رابطه با ایموجی ها معرفی کرد. این سایت صدها ایموجی سفارشی و ایموجی های تعاملی را معرفی کرده است که طبق پست، در صورت ضربه زدن، «اثر تمام صفحه را آزاد می کند». همه «برچسب‌ها و شکلک‌ها اکنون بر اساس دسته‌ها مرتب شده‌اند» و کاربران می‌توانند «هر ایموجی را نگه دارند تا بزرگ‌نمایی کنند و قبل از ارسال بهتر ببینند». تلگرام همچنین به «هر استیکر یا ایموجی متحرک» اجازه می‌دهد «به عکس پروفایل» تبدیل شود.

با به‌روزرسانی جدید، کاربران تلگرامی که از سیستم خارج شده‌اند می‌توانند به سرعت و بدون دسترسی به کد پیامکی، شناسه‌های اپل یا گوگل خود را دوباره وارد کنند، اما در صورت داشتن رمز عبور تأیید صحت ۲ مرحله‌ای، همچنان باید رمز عبور خود را وارد کنند.

تلگرام اولین آپدیت اصلی خود در سال 2023 را در 3 فوریه منتشر کرد و چند ویژگی مهم به آن اضافه کرد. آخرین به روز رسانی بزرگی که این اپلیکیشن دریافت کرد در دسامبر سال گذشته بود. با این حال، برخی از آخرین به‌روزرسانی‌ها فقط برای کاربران تلگرام پریمیوم در دسترس هستند، که در میان آن‌ها گزینه ترجمه کل چت در زمان واقعی نیز وجود دارد. دکمه ترجمه در بالای هر رشته به زبان خارجی، از جمله چت های شخصی، گروه ها و کانال ها قرار دارد. کاربران می توانند انتخاب کنند که به کدام زبان ترجمه شوند یا نوار را از منوی گزینه ها پنهان کنند.

در میان به‌روزرسانی‌هایی که برای همه کاربران در دسترس است، گزینه مشاهده تفکیک جزئیات استفاده از شبکه توسط برنامه تلگرام است. در پستی در سایت رسمی پلتفرم رسانه‌های اجتماعی آمده است: «می‌توانید با نمودارهای دایره‌ای دقیق برای وای‌فای و داده‌های تلفن همراه، میزان داده استفاده شده توسط تلگرام را مشاهده کنید – و تنظیمات دانلود خودکار خود را متناسب با برنامه داده خود تنظیم کنید.»

کاربران همچنین می‌توانند ویژگی ذخیره خودکار هر رسانه ورودی را با آخرین به‌روزرسانی تلگرام کنترل کنند. “شما می توانید کنترل کنید که چه زمانی رسانه به طور خودکار در گالری شما ذخیره شود، بر اساس اندازه، نوع و چت که از آن دریافت شده است. این منو اکنون از استثناها نیز پشتیبانی می کند، بنابراین شما فقط می توانید دقیقا همان چیزی را که می خواهید ذخیره کنید. این ویژگی توسط یکی دیگر به نام “مجوز رسانه گرانول” پشتیبانی می شود، که به مدیران اجازه می دهد “انتخاب کنند که آیا اعضای گروه مجاز به ارسال 9 نوع رسانه متمایز مانند عکس، پیام صوتی یا ویدئویی هستند یا خیر.” آنها همچنین می توانند پیام های متنی را برای ایجاد گروه های فقط رسانه ای غیرفعال کنند. همچنین “فقط یادداشت های صوتی یا ارتباط فقط مسابقه” را بدون دخالت منظم مدیر فعال می کند.

یکی دیگر از آپدیت‌های پرمیوم که در این پست ذکر شده، ارائه تخفیف 40 درصدی در «اشتراک Premium تلگرام با پیش‌پرداخت یک ساله» است.


سری گوشی‌های هوشمند گلکسی اس 23 سامسونگ در اوایل این هفته عرضه شد و گوشی‌های رده بالای این شرکت کره‌ای در هر سه مدل شاهد چند ارتقاء بودند. در مورد افزایش قیمت ها چطور؟ ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع