تنسنت در حال برنامه‌ریزی یک لیگ شجاعانه در حالی است که سرکوب بازی‌ها در چین کاهش می‌یابد

سهام Tencent در اواخر معاملات هنگ کنگ رشد خود را افزایش داد و تا 1.8 درصد افزایش یافت، قبل از اینکه تا حد زیادی بدون تغییر به پایان برسد. کارگزاری‌ها از جمله مورگان استنلی در هفته‌های اخیر اهداف قیمتی خود را در Tencent افزایش داده‌اند و پیش‌بینی می‌کنند که با کاهش محدودیت‌ها و افزایش تلاش‌ها برای فروش تبلیغات ویدیویی، رشد آن بهبود یابد.

خارج از چین، Riot خود سه لیگ بین المللی Valorant را با 30 تیم در مکان هایی مانند لس آنجلس، سئول و برلین سازماندهی می کند.

یکی از نمایندگان Tencent در پیامی گفت که این شرکت در حال آماده سازی مربوط به Valorant است و تاریخ عرضه بازی را تایید نکرده است.

یک بازی عجیب و غریب شجاعانه به فهرست لیگ‌های رقابتی چینی Tencent اضافه می‌شود که ژانرهایی از میدان‌های جنگی گرفته تا مسابقه‌ای و تیراندازی اول شخص را در بر می‌گیرد. تنسنت TJ Sports را با شرکت تابعه آمریکایی Riot Games در سال 2019 راه اندازی کرد تا مسابقات League of Legends را هدایت کند. واحد دیگری مسابقاتی را بر اساس Honor of Kings، گاو پول نقد متحرک طولانی مدت Tencent برگزار می کند.

League of Legends Pro League در چین – که توسط TJ اداره می شود – بزرگترین لیگ ورزش های الکترونیکی از نظر تیم های شریک و بینندگان است. این شرکت مستقر در شانگهای با فروش حقوق رسانه ای، بلیط و کالا در دو سال اول تقریباً 150 میلیون دلار (تقریباً 1200 کرور) درآمد کسب کرده است.

© 2023 بلومبرگ LP


سری گوشی‌های هوشمند گلکسی اس 23 سامسونگ در اوایل این هفته عرضه شد و گوشی‌های رده بالای این شرکت کره‌ای در هر سه مدل شاهد چند ارتقاء بودند. در مورد افزایش قیمت ها چطور؟ ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع این شرکت میلیاردها دلار در آژانس‌های استعدادیابی، سایت‌های استریمینگ و سازمان‌دهندگان مسابقات سرمایه‌گذاری کرده است تا زیرساخت‌های لازم برای تبدیل بازی‌های حرفه‌ای از جایگاه ویژه به بخش ابزاری استراتژی رشد خود را ایجاد کند.

افراد آشنا به این موضوع گفتند که واحد Tencent TJ Sports در روزهای اخیر با بازیکنان برتر esports چینی در مورد راه اندازی این رقابت گفتگو کرده است. یکی از این افراد می‌گوید که می‌تواند در اوایل تابستان یک تورنمنت را در تابستان آغاز کند، زیرا Tencent بازی را در داخل کشور عرضه می‌کند، یکی از افراد خواست نامش فاش نشود.

مردم گفتند که مذاکرات در مراحل اولیه است و Tencent می تواند جدول زمانی خود را به عقب براند. اما لیگ Valorant به راه‌اندازی مجدد بازی‌های آنلاین رقابتی در چین پس از یک سکون دو ساله که محدودیت‌های همه‌گیر و سرکوب اعتیاد جوانان توسط پکن باعث سرد شدن بزرگترین عرصه بازی‌های جهان شد، کمک می‌کند.

ماروین چن، تحلیلگر در بلومبرگ اینتلیجنس، گفت: «اینها نشانه‌های مثبتی هستند که نشان می‌دهد شرکت‌های فناوری چین به تجارت بازگشته‌اند، با بادهای مخالف نظارتی که عمدتاً عقب مانده‌اند». همچنین با اظهارات اخیر سیاستگذاران مطابقت دارد که نوآوری هنوز در جایگاه برجسته ای برای توسعه ملی قرار دارد.

Valorant که در سال 2020 در سطح جهانی راه اندازی شد، به یکی از محبوب ترین عناوین ورزش های الکترونیکی تبدیل شده است و برای یک بازار چند میلیارد دلاری در کنار شوترهای رقیب مانند Overwatch بلیزارد رقابت می کند. تنسنت تنها در ماه دسامبر مجوز عرضه این عنوان را به دست آورد، چیزی که سرمایه گذاران به عنوان نشانه ای از اینکه دولت آماده می شود تا کنترل خود را بر این بخش کاهش دهد.

تنسنت در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی لیگ ورزش‌های الکترونیکی Valorant است که امسال اولین عنوان تیراندازی در چین آغاز شد، که یکی از قوی‌ترین نشانه‌هایی است که نشان می‌دهد غول‌های اینترنتی این کشور پس از دو سال سرکوب صنعت، به تجارت باز می‌گردند.

در ماه دسامبر، غول رسانه‌های اجتماعی چینی چراغ سبزی را برای مجموعه‌ای از نسخه‌های اصلی از جمله Valorant و Pokémon Unite دریافت کرد و این امید را تقویت کرد که چین بتواند سرکوب دو ساله Big Tech را کاهش دهد. به ویژه شجاعت توجه ها را به خود جلب کرد زیرا پکن در گذشته نشان داده بود که بازی های تیراندازی خشونت آمیز با مضامین فرهنگی غربی را تایید نکرده بود. به عنوان مثال، تنسنت مجبور شد جایگزین PUBG را با جایگزینی به نام PeaceKeeper Elite که با شعارهای سیاسی نیز همراه بود، جایگزین کند.

شجاعت، همراه با جشن‌های بالقوه ورزش‌های الکترونیکی، به Tencent کمک می‌کند تا کسب‌وکاری را که به دلیل بررسی دقیق‌تر محتوای آنلاین فلج شده است، تقویت کند. رشد اپراتور WeChat از سال 2021، زمانی که تنظیم کننده ها شروع به ایجاد محدودیت در همه چیز از زمان بازی گرفته تا محتوای نامطلوب کردند، تقریباً کاهش یافته است.