توئیتر توسط زنانی که به اخراج تبعیض آمیز پس از تصاحب ایلان ماسک شکایت کردند

طبق گزارش‌های خبری ایرلند، سیناد مک‌سوینی، معاون جهانی سیاست‌گذاری عمومی توییتر، هفته گذشته حکم موقتی را برای جلوگیری از پایان کار توییتر به دست آورد. این گزارش می گوید که این شرکت به دادگاه عالی ایرلند گفته است که بخش منابع انسانی آن قصد دارد با مک سوئینی برای حل اختلاف وارد مذاکره شود.

در این دادخواست ادعا شده است که به طور نامتناسبی به زنان آسیب رسانده است، “که اغلب مراقب کودکان و سایر اعضای خانواده هستند و بنابراین نمی توانند از چنین خواسته هایی پیروی کنند.”

مک‌سوینی در بیانیه‌ای به دادگاه گفت که بسیاری از کارکنان مقر اروپایی توییتر در دوبلین “نگرانی و سردرگمی” خود را درباره ایمیل ماسک ابراز کردند.

مک‌سوینی گفت که او مجبور شد یک «تصمیم کاملاً مصنوعی» بگیرد که «من را در موقعیتی غیرممکن و فوق‌العاده ناعادلانه و ناعادلانه قرار داد» بین پذیرش «تغییر یک‌جانبه» در شرایط استخدامش یا اخراج از طریق «استعفای ساختگی».

او افزود: «از بین تمام مشکلاتی که ایلان ماسک با آن مواجه است، این ساده‌ترین راه حل است: با کارگران با احترام رفتار کنید، به آنها آنچه را که طبق قانون مستحق آن هستند، پرداخت کنید.»

بر اساس پرونده ای که در تنظیم کننده اوراق بهادار منتشر شده است، توییتر مستقر در سانفرانسیسکو سال را با حدود 7500 کارمند در سراسر جهان آغاز کرد. اکنون یک شرکت خصوصی، تعداد باقیمانده را فاش نکرده است. توییتر بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر در روز پنجشنبه پاسخ نداد.

دو زن که شغل خود را در توییتر از دست دادند وقتی میلیاردر ایلان ماسک به قدرت رسید، از این شرکت در دادگاه فدرال شکایت کردند و مدعی شدند که اخراج دسته جمعی ناگهانی ماه گذشته به طور نامتناسبی بر کارمندان زن تأثیر گذاشته است.

لیس ریوردان در بیرون از دادگاه قبل از جلسه دادگاه گفت که می‌خواهد نشان دهد که “ثروتمندترین مرد جهان فراتر از قانون نیست”.

چند روز پس از اینکه ثروتمندترین مرد جهان پلتفرم رسانه اجتماعی را به قیمت 44 میلیارد دلار (تقریباً 337465 کرور) خرید، این شرکت در 4 نوامبر به حدود نیمی از کارمندان اعلام کرد که دیگر شغلی ندارند اما سه ماه از کار خود محروم خواهند شد. شکایتی که این هفته در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو ارائه شد، ادعا می کند که 57 درصد از کارمندان زن در مقایسه با کمتر از نیمی از مردان، اخراج شده اند، علیرغم اینکه توییتر در مجموع مردان بیشتری را قبل از اخراج استخدام می کرد.

این شکایت به تعدادی از نمونه‌های کارمندان اخراج شده توییتر در ایالات متحده و جاهای دیگر می‌افزاید. یک گروه از کارمندان در حال تسلیم ادعاهای داوری فردی در کالیفرنیا هستند زیرا اسنادی که هنگام پیوستن به شرکت امضا کردند، حقوق آنها را برای دعوای دسته جمعی و محاکمه هیئت منصفه نادیده گرفت.

لیزا بلوم، وکیل آنها روز پنجشنبه در ایمیلی گفت: «از امروز، ما پنج پرونده را ثبت کردیم. “تعداد روز به روز افزایش خواهد یافت.”

Liss-Riordan نوشت: «اخراج انبوه کارمندان در توییتر بر کارمندان زن به میزان بسیار بیشتری نسبت به کارمندان مرد تأثیر گذاشته است – و از نظر آماری بسیار قابل توجه است. “علاوه بر این، ایلان ماسک تعدادی اظهارات تبعیض آمیز علنی در مورد زنان بیان کرده است که بیشتر تایید می کند که تأثیر بیشتر اخراج گسترده بر کارمندان زن ناشی از تبعیض است.”

پس از اینکه وکلای او از توییتر اطمینان دریافت کردند که شغل او هنوز معتبر است، او سعی کرد به دفتر دوبلین بازگردد، اما متوجه شد که مجوز دسترسی او کار نمی کند. امنیت گفت که آنها باید با منابع انسانی بررسی کنند تا مطمئن شوند که او هنوز کارمند است.

او گفت: «من کاملاً تحقیر شده‌ام، عمیقاً گیج شده‌ام و در یک مکان عمومی به گریه افتادم.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

این شکایت تبعیض آخرین مورد از یک سری چالش‌های حقوقی در مورد تخریب نیروی کار توییتر توسط ماسک از طریق اخراج و اخراج گسترده است.

این کاهش ها در طول ماه نوامبر ادامه یافت زیرا ماسک مهندسانی را که او را مورد سوال یا انتقاد قرار می دادند اخراج کرد و به همه کارمندان باقی مانده این حق را داد که با قطع همکاری یا امضای فرمی مبنی بر کار “به شدت سختگیر”، ساعات طولانی و تعهد به مسیر جدید توییتر، انتخاب کنند. تعداد بیشتری از این افراد پس از امتناع از انجام این تعهد شغل خود را از دست دادند.

ماسک و توییتر فکر می کنند که هرگز در دادگاه پاسخگو نخواهند بود. ما استدلال می کنیم که توافق نامه های داوری (که توسط کارکنان توییتر امضا شده است) قابل اجرا نیستند. اما اگر مجبور شویم یک به یک داوری را طی کنیم، آماده انجام این کار هستیم.»

شکایتی که اواخر روز چهارشنبه برای کارولینا برنال استریفلینگ و ویلو رن تورکال به نمایندگی از کارگران زن با موقعیت مشابه ارائه شد، ادعا می کند که 57 درصد از کارمندان زن در 4 نوامبر در مقایسه با 47 درصد از کارمندان مرد، با استناد به صفحه گسترده اخراج شده اند. . قرار است روز پنجشنبه شاکیان درباره این شکایت صحبت کنند.

بر اساس شکایتی که توسط شانون لیس ریوردان، وکیل برجسته حقوق کارگران بوستون، که در یک انتخابات ناموفق شرکت کرد، شکاف برای زنان در مشاغل مرتبط با مهندسی بیشتر است – 63 درصد از کار اخراج شدند، در مقایسه با 48 درصد از مردانی که نقش مهندسی داشتند. کمپین اولیه دموکرات ها برای دادستان کل ماساچوست در اوایل سال جاری.

در ایرلند، یکی از مدیران ارشد پس از اینکه به ایمیل ماسک پاسخ نداده و از کارمندان می‌خواهد تعهد بدهند که کار «بسیار سخت‌گیر» انجام دهند یا با حقوق پایان کار استعفا دهند، در دادگاه با شرکت مبارزه می‌کند تا شغلش را پس بگیرد.