توئیتر پس از اینکه ایلان ماسک به کارکنان گفت که دیگر هیچ گونه کاهش شغلی وجود نخواهد داشت، 50 کارگر دیگر را اخراج می کند.

بر اساس این گزارش، اخراج کارکنان، که شش هفته پس از آن اتفاق می افتد که ایلان ماسک به کارکنان گفته بود که تعدیل بیشتری وجود نخواهد داشت، می تواند تعداد کارکنان شرکت را به کمتر از 2000 نفر کاهش دهد.

توییتر بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد.

نشریه اینترنتی اطلاعات روز چهارشنبه گزارش داد، یکی از مدیران ارشد تبلیغات در جلسه کارکنان اعلام کرد که درآمد توییتر برای سه ماهه چهارم حدود 35 درصد کاهش یافته و به 1.025 میلیارد دلار (تقریباً 8300 کرور) رسیده است.

ماسک در ماه اکتبر توئیتر را تصاحب کرد و به سرعت تعدادی از تغییرات محصول و سازمانی را پشت سر گذاشت. این شرکت علامت آبی تأیید شده توسط توییتر را به عنوان یک سرویس پولی معرفی کرد و همچنین حدود 50 درصد از کارکنان را اخراج کرد.

کاهش کارکنان تاکنون، که شامل کارمندانی نیز می‌شود که در بخش تعدیل محتوا کار می‌کنند، ترس از افزایش سخنان تنفر در این پلتفرم را برانگیخته است. در ماه نوامبر، ماسک تمام تیم هوش مصنوعی اخلاقی را در توییتر اخراج کرد. علاوه بر این، بیش از 200 کارمند در تیم های مهندسی، فروش و بازاریابی، و ارتباطات در هند به عنوان بخشی از اخراج دسته جمعی در شرکت تحت تأثیر قرار گرفتند.

سایت خبری اینسایدر روز چهارشنبه به نقل از دو نفر از آشنایان این شرکت گزارش داد که توییتر قصد دارد 50 کارگر در بخش محصولات این سایت رسانه اجتماعی را در هفته های آینده اخراج کند.

ماسک در ماه نوامبر گفته بود که توییتر با «کاهش شدید درآمد» با کنار گذاشتن تبلیغ‌کنندگان مواجه است.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع