توسعه دهنده مظنون Tornado Cash Crypto Mixer توسط مقامات هلندی بازداشت شد: جزئیات

مقامات هلندی روز جمعه اعلام کردند که یک مرد 29 ساله را دستگیر کرده اند که گمان می رود توسعه دهنده سرویس اختلاط رمزارز Tornado Cash است که ایالات متحده این هفته آن را در لیست تحریم های خود قرار داده است. تحریم‌های ایالات متحده در روز دوشنبه در پی ادعاهایی مبنی بر اینکه تورنادو کش به پنهان کردن میلیاردها جریان سرمایه از جمله هکرهای کره شمالی کمک می‌کند، اعلام شد.

Tornado Cash یکی از بزرگترین مخلوط‌کننده‌های رمزنگاری است که توسط وزارت خزانه‌داری ایالات متحده مشکل‌ساز تشخیص داده شده است.

FIOD گفت که این مرد که هویتش مشخص نیست روز چهارشنبه در آمستردام دستگیر شد. اعتقاد بر این است که او به تسهیل تراکنش های مجرمانه از جمله “وجوه سرقت شده از طریق هک توسط گروهی که گمان می رود با کره شمالی مرتبط است” کمک کرده است. او با اتهامات پولشویی مواجه است.

با ترکیب ارزهای دیجیتال، این سرویس آنلاین امکان پنهان کردن مبدا یا مقصد پرداخت های دیجیتال را فراهم می کند و ناشناس بودن آنها را افزایش می دهد.

دادستان ها گفتند که احتمال دستگیری بیشتر وجود ندارد.

روز دوشنبه، خزانه داری ایالات متحده پروتکل تراکنش خصوصی مبتنی بر دانش صفر Tornado Cash را به دلیل همدستی آن در یک پرونده پولشویی کریپتو تحریم کرد.

تورنادو کش به یک درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

در بیانیه آمده است که در ژوئن، بخش تیم سایبری پیشرفته مالی FIOD تحقیقات جنایی را در مورد تورنادو کش آغاز کرد. مشخص شد که تورنادو کش برای پنهان کردن جریان‌های پول مجرمانه در مقیاس بزرگ، از جمله سرقت‌های (آنلاین) ارزهای دیجیتال استفاده شده است.

وزارت خزانه داری با اعلام این اقدام اجرایی گفت: سرویس اختلاط ارزهای دیجیتال ظاهراً برای شست و شوی بیش از 7 میلیارد دلار (تقریباً 55700 کرور) ارز مجازی از زمان ایجاد آن در سال 2019 استفاده شده است. این شامل بیش از 455 میلیون دلار (تقریباً 3618 کرور) است که توسط گروه لازاروس، یک گروه هکری تحت حمایت دولتی که با کره شمالی ارتباط دارد، به سرقت رفته است.

حرکت روز دوشنبه تمامی دارایی های میکسر رمزنگاری آمریکا را مسدود کرد و عموما آمریکایی ها را از معامله با آن منع کرد.




منبع

دفتر دادستان عمومی هلند برای کلاهبرداری های جدی، جرایم زیست محیطی و مصادره دارایی ها (FIOD) گفت تورنادو مظنون به شستن بیش از 7 میلیارد دلار (تقریباً 55700 کرور) ارز مجازی از زمان ایجاد آن در سال 2019 است.