تولید آیفون پس از اختلال در کارخانه فاکسکان در چین، 30 درصد کاهش خواهد یافت.

© تامسون رویترز 2022



منبع

ناآرامی‌های کارگری در کارخانه ژنگژو که از روز چهارشنبه آغاز شد صحنه‌های نادری از مخالفت آشکار در چین را نشان داد که کارگران می‌گویند به ادعای حقوق معوقه و ناامیدی از محدودیت‌های شدید COVID-19 دامن زد.

این منبع افزود، پس از ناآرامی های کارگری این هفته در کارخانه، برای شرکت “غیرممکن” بود که تولید کامل را تا پایان ماه از سر بگیرد – ضرب الاجلی که در داخل کشور قبل از موج اعتراضات روز چهارشنبه تعیین کرده بود.

یک فرد آگاه به رویترز روز جمعه به رویترز گفت: تولید آیفون ممکن است حداقل 30 درصد در کارخانه فاکسکان در شهر ژنگژو چین پس از ناآرامی‌های کارگران که عملیات را مختل کرد، کاهش یابد. این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت که این برآورد یک تجدید نظر رو به بالا در پیش بینی داخلی اکتبر برای تأثیر تولید تا 30 درصد در بزرگترین کارخانه آیفون در جهان بود.

فاکسکان در اوایل این ماه، پس از آنکه مجبور شد تدابیری را برای جلوگیری از گسترش کووید-19 در ماه اکتبر اتخاذ کند، یک طرح استخدامی را آغاز کرد و وعده پاداش و حقوق بالاتر را داد. محدودیت ها شرکت را مجبور کرد تا بسیاری از کارمندان را منزوی کند و شرایط کارخانه باعث شد تعدادی از آنها فرار کنند.

در همین حال، یک منبع دوم فاکسکان که با این موضوع آشنا است، گفت که تعدادی از افراد جدید پردیس را ترک کرده اند، اما در مورد تعداد آنها توضیحی نداد. این شخص گفت که خروج هیچ تاثیری بر تولید فعلی نداشته است، زیرا کارکنان جدید هنوز باید قبل از کار آنلاین دوره های آموزشی را بگذرانند.

فاکسکان از اظهار نظر خودداری کرد.

اوایل روز جمعه، رویترز گزارش داد که بیش از 20000 کارمند، که اکثر آنها تازه استخدام شده بودند، هنوز در خط تولید کار نمی کردند، کارخانه ژنگ ژو، تامین کننده اپل فاکسکان را در چین ترک کردند. این شخص گفت که این خروج ها هدف قبلی شرکت را برای از سرگیری تولید کامل تا پایان نوامبر، به دنبال ناآرامی های کارگران که تولید را در بزرگترین کارخانه آیفون در جهان تکان داد، پیچیده خواهد کرد.

فاکسکان به دلیل ارتکاب یک “خطای فنی” مرتبط با حقوق در هنگام استخدام نیروهای جدید عذرخواهی کرده است، که کارگران می گویند عاملی بود که منجر به اعتراضات شامل درگیری با پرسنل امنیتی شد.