تولید نیمه هادی در هند: دولت 50 درصد مشوق برای کارخانه های تراشه ارائه می کند

کمیته مشورتی به اتفاق آرا پشتیبانی یکسانی را برای تمام گره‌های فناوری فابرهای نیمه هادی سیلیکونی / سیلیکون فوتونیک / حسگرها / فابرهای نیمه هادی گسسته و ATMP/OSAT توصیه کرده است که توسط دولت پذیرفته شده است.

تحت برنامه اصلاح شده، یک حمایت مالی یکنواخت به میزان 50 درصد از هزینه پروژه در تمام گره های فناوری برای راه اندازی Fabs نیمه هادی ارائه می شود.

کابینه اتحادیه به ریاست نخست‌وزیر نارندرا مودی روز چهارشنبه پیشنهادی را برای ارائه 50 درصد مشوق‌های مالی برای تولید پارچه‌های نیمه‌رسانا در سراسر گره‌های فناوری و همچنین برای نیمه‌رساناهای مرکب، بسته‌بندی و سایر امکانات تراشه تصویب کرد.

یک کمیته مشورتی متشکل از کارشناسان جهانی از صنعت و دانشگاه تشکیل شد تا به مأموریت نیمه هادی هند مشاوره دهد – آژانس اصلی برنامه توسعه نیمه هادی ها و اکوسیستم تولید نمایشگر در هند.

گره‌های فناوری 45 نانومتری و بالاتر تقاضای بالایی دارند که در بین سایر موارد توسط برنامه‌های Automotive، Power و Telecom هدایت می‌شود. علاوه بر این، این بخش حدود 50 درصد از کل بازار نیمه هادی ها را تشکیل می دهد، وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات در بیانیه ای اعلام کرد.




منبع

کابینه اصلاحاتی را در “برنامه توسعه اکوسیستم تولید نیمه هادی ها و نمایشگر در هند” تصویب کرد.

این برنامه بسیاری از بازیکنان نیمه هادی جهانی را برای راه اندازی Fabs در هند جذب کرده است. این برنامه اصلاح شده، سرمایه گذاری در تولید نیمه هادی و نمایشگر در هند را تسریع خواهد کرد. بر اساس گفتگو با سرمایه گذاران بالقوه، انتظار می رود که کار بر روی راه اندازی اولین تاسیسات نیمه هادی به زودی آغاز شود.

با توجه به فن آوری و ماهیت نیمه هادی های مرکب و بسته بندی پیشرفته، برنامه اصلاح شده همچنین باید پشتیبانی مالی 50 درصد از هزینه های سرمایه ای را در حالت pari-passu برای راه اندازی نیمه هادی های مرکب / فوتونیک سیلیکونی / حسگرها / قطعات نیمه هادی های گسسته و ATMP / فراهم کند. بر اساس بیانیه رسمی که پس از جلسه کابینه منتشر شد، OSAT.