تونی فادل، یکی از خالقان آی پاد، کیف پول آفلاین ارزهای دیجیتال Ledger Stax را راه اندازی کرد: همه آنچه که باید بدانید

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

او پس از ترک اپل در سال 2008، Nest Labs را راه‌اندازی کرد که یک شرکت تولیدکننده دستگاه‌های خانگی هوشمند است. Nest بعداً توسط غول فناوری گوگل به مبلغ 3.2 میلیارد دلار (تقریباً 26400 کرور) خریداری شد.

اکنون Fadell با Ledger، شرکت فناوری فرانسوی، برای طراحی کیف پول ارزهای دیجیتال آفلاین جدید همکاری کرده است.

فادل قبلاً نسبت به برخی از عناصر “Web 3.0” ابراز تردید کرده بود، یک اصطلاح فراگیر که مجموعه ای از فناوری های غیرمتمرکز نسل بعدی، از جمله ارز دیجیتال و متاورس را در بر می گیرد.

تونی فادل، یکی از مدیران مشهور سیلیکون ولی که به عنوان پدر آی‌پاد شناخته می‌شود، روز سه‌شنبه از جدیدترین پروژه خود – کیف پول سخت‌افزاری که برای ذخیره ارزهای دیجیتال به صورت آفلاین استفاده می‌شود، رونمایی کرد. فادل، 53 ساله، تقریباً یک دهه را در اپل زیر نظر استیو جابز گذراند، جایی که او بر طراحی پخش کننده موسیقی قابل حمل نظارت داشت و بعداً به ساخت شناخته‌شده‌ترین دستگاه این شرکت، یعنی آیفون، کمک کرد.

مدل های قبلی عرضه شده توسط لجر، مانند Nano S و Nano S، شبیه حافظه های USB بودند. طراحی جدید Fadell، Ledger Stax، دستگاهی به اندازه کارت اعتباری است که دارای ستون فقرات خمیده و نمایشگر جوهر الکترونیکی است.

تجارت کریپتو مستلزم استفاده از کلیدهای رمزنگاری پیچیده است که برای مجاز کردن تراکنش ها استفاده می شود. این کلیدها معمولاً به صورت آنلاین ذخیره می شوند، به عنوان مثال با یک صرافی آنلاین، که می تواند آنها را بیشتر در معرض هک یا سرقت قرار دهد.

© تامسون رویترز 2022


Ledger Stax از اوایل سال 2023 به قیمت 279 دلار (تقریباً 23000 روپیه) به صورت آنلاین به فروش می رسد.

فروپاشی اخیر صرافی کریپتو FTX، که بیش از یک میلیارد دلار (تقریباً 8250 کرور روپیه) از سرمایه مشتریان از بین رفت، باعث افزایش بی‌سابقه تقاضا برای خدمات آفلاین یا «خود نگهبانی» مانند Ledger شد.

ایان راجرز، مدیر ارشد تجربه در لجر به رویترز گفت: «تمام سخت‌افزارهای امن تا این مرحله مانند همه پخش‌کننده‌های MP3 قبل از آی‌پاد بود و زمان یک آی‌پاد فرا رسیده بود».