توییتر، IRCTC توسط هیئت پارلمانی به رهبری شاشی ثارور برای امنیت داده ها احضار شد

در اوایل این ماه، دولت اتحادیه به رهبری اشوینی وایشناو وزیر اطلاعات و فناوری اعلام کرد که لایحه حفاظت از داده های شخصی (PDP) در سال 2019 را پس می گیرد. این قانون اکنون با “لایحه ای جامع” برای “قوانین حریم خصوصی دیجیتال معاصر” جایگزین می شود.




منبع به گفته این منابع، پنل تحت رهبری Tharoor جلساتی را با ذینفعان مختلف در مورد امنیت داده ها و حفظ حریم خصوصی برگزار کرده است. اینها شامل شرکت‌های فناوری، شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی، وزارتخانه‌ها و سایر تنظیم‌کننده‌ها هستند. این پنل احتمالا گزارش خود را قبل از 30 اوت نهایی خواهد کرد.

از توییتر و شرکت پذیرایی و گردشگری راه آهن هند (IRCTC) خواسته شده است تا در روز جمعه در کمیته دائمی فناوری اطلاعات پارلمان به رهبری شاشی ثارور، نماینده کنگره حاضر شوند. سایت میکروبلاگینگ و اپلیکیشن فروش بلیط راه آهن برای بحث در مورد نگرانی های مربوط به “امنیت داده های شهروندان و حریم خصوصی” احضار شده اند. این نشست پارلمانی چند روز پس از آن برگزار می شود که مرکز لایحه حفاظت از داده های شخصی (PDP) در سال 2019 را پس گرفت. اکنون این لایحه با لایحه جدیدی جایگزین خواهد شد.

در همین حال، IRCTC با بیش از 10 کرور کاربر، مشاوری را برای کسب درآمد از داده‌های مسافران استخدام کرده است. هیئت ممکن است به دنبال پاسخ برای دلیل استخدام مشاور باشد. منابع گفتند که IRCTC همچنین می تواند در مورد مناقصه شناور برای استخدام برای شغل مشاور مورد سوال قرار گیرد.

همانطور که منابع به PTI اطلاع داده اند، هیئت پارلمانی به رهبری Tharoor از توییتر در مورد مدیریت و ترکیب آن سوال خواهد کرد. پلت فرم رسانه های اجتماعی همچنین می تواند در مورد اینکه آیا به یک حزب سیاسی خاص لطف کرده است یا خیر، مورد سوال قرار گیرد.