توییتر اجرای سیاست اطلاعات نادرست COVID-19 را متوقف می کند، کارشناسان نسبت به ادعاهای نادرست ابراز نگرانی می کنند

موارد و مرگ و میر نسبت به دو هفته قبل افزایش یافته بود. با این حال، یک پنجم جمعیت ایالات متحده واکسینه نشده اند، اکثر آمریکایی ها آخرین داروهای تقویت کننده را دریافت نکرده اند و بسیاری از ماسک زدن خودداری کرده اند.

هفته گذشته، ماسک گفت که برای دارندگان حساب هایی که توئیتر را حذف کرده اند، «عفو» اعطا خواهد کرد. او همچنین حساب‌های چند نفری را که اطلاعات نادرست کووید را منتشر می‌کردند، بازگرداند، از جمله حساب نماینده مارجوری تیلور گرین، که حساب شخصی او امسال به دلیل نقض مکرر قوانین کووید در توییتر به حالت تعلیق درآمد.

توییتر دیگر سیاست خود را در برابر اطلاعات نادرست COVID-19 اعمال نخواهد کرد، و این نگرانی را در میان کارشناسان بهداشت عمومی و محققان رسانه های اجتماعی ایجاد می کند که این تغییر می تواند عواقب جدی داشته باشد اگر از واکسیناسیون و سایر تلاش ها برای مبارزه با ویروس هنوز در حال انتشار جلوگیری کند.

علیرغم قوانین منع اطلاعات نادرست کووید، توییتر با اجرای آن مبارزه کرده است. پست‌هایی که ادعاهای جعلی درباره درمان‌های خانگی یا واکسن‌ها را مطرح می‌کنند، هنوز یافت می‌شوند، و روز سه‌شنبه شناسایی دقیق نحوه تغییر قوانین این پلتفرم دشوار بود.

روسو گفت: “مسئولیت 100٪ این پلتفرم محافظت از کاربران خود در برابر محتوای مضر است.” “این کاملا غیر قابل قبول است.”

جستجوی عبارات رایج مرتبط با اطلاعات نادرست COVID در روز سه‌شنبه، محتوای گمراه‌کننده زیادی را به همراه داشت، اما همچنین پیوندهای خودکاری به منابع مفید درباره ویروس و همچنین منابع معتبری مانند مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها به دست آمد.

این ویروس در عین حال به گسترش خود ادامه می دهد. طبق داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز، در سطح ملی، میانگین موارد جدید کووید در روز تا روز دوشنبه نزدیک به 38800 نفر بوده که بسیار کمتر از زمستان گذشته است، اما به دلیل کاهش آزمایش‌ها و گزارش‌دهی، تعداد زیادی کم است. بر اساس آخرین میانگین روزانه فدرال، روزانه حدود 28100 نفر مبتلا به کووید در بیمارستان بستری شدند و حدود 313 نفر جان خود را از دست دادند.

ماسک که خود اطلاعات نادرست COVID را در توییتر منتشر کرده است، علاقه خود را برای لغو بسیاری از قوانین قبلی این پلتفرم برای مبارزه با اطلاعات نادرست نشان داده است.

دکتر سیمون گلد، پزشک و تامین کننده اصلی اطلاعات نادرست COVID-19 در توییتی نوشت: «این سیاست برای ساکت کردن افرادی در سراسر جهان استفاده شد که روایت رسانه‌ای پیرامون ویروس و گزینه‌های درمانی را زیر سؤال بردند. “پیروزی برای آزادی بیان و آزادی پزشکی!”

دکتر Ashish Jha، هماهنگ کننده COVID-19 کاخ سفید، روز سه شنبه گفت که مشکل اطلاعات نادرست COVID-19 بسیار بزرگتر از یک پلت فرم است و به هر حال سیاست های منع اطلاعات نادرست COVID-19 بهترین راه حل نیست.

پل روسو، محقق رسانه های اجتماعی و رئیس دانشکده علوم و بهداشت کاتز در Yeshiva، گفت: در حالی که تلاش های توییتر برای جلوگیری از ادعاهای نادرست در مورد COVID بی نقص نبودند، تصمیم این شرکت برای معکوس کردن مسیر خود نادیده گرفتن وظیفه خود در قبال کاربران است. دانشگاه در نیویورک.

تا روز سه‌شنبه، برخی از حساب‌های توییتر مرزهای جدید را آزمایش می‌کردند و رویکرد دست‌ساز پلتفرم را جشن می‌گرفتند، که پس از خرید توییتر توسط ایلان ماسک به وجود آمد.

توییت‌های اخیر گرین شامل مواردی است که کارایی ماسک‌ها را زیر سوال می‌برد و ادعاهای بی‌اساس درباره ایمنی واکسن‌های کووید را مطرح می‌کند.

روسو اضافه کرد که این آخرین اقدام از چندین حرکت اخیر توییتر است که در نهایت می تواند برخی از کاربران و حتی تبلیغ کنندگان را بترساند. برخی از نام‌های بزرگ در تجارت قبلاً تبلیغات خود را در توییتر به دلیل سؤالاتی در مورد مسیر آن تحت نظر ماسک متوقف کرده‌اند.

جاها سه شنبه در یک فروم بنیاد نایت گفت که اطلاعات نادرست در مورد ویروس به دلایل متعددی از جمله عدم اطمینان مشروع در مورد یک بیماری کشنده منتشر شده است. او گفت که صرفاً ممنوع کردن انواع خاصی از محتوا به افراد کمک نمی‌کند اطلاعات خوبی پیدا کنند یا باعث می‌شود که نسبت به آنچه از ارائه‌دهندگان پزشکی خود می‌شنوند احساس اطمینان بیشتری کنند.

از زمان شروع همه‌گیری، پلتفرم‌هایی مانند توییتر و فیس‌بوک برای پاسخ به سیل اطلاعات نادرست درباره ویروس، منشأ آن و واکنش به آن تلاش کرده‌اند.

تصمیم توییتر برای حذف دیگر ادعاهای نادرست در مورد ایمنی واکسن‌های کووید-19، مقامات بهداشت عمومی را ناامید کرد، اما آنها گفتند که می‌تواند منجر به ادعاهای نادرست بیشتر در مورد ویروس یا ایمنی و اثربخشی واکسن‌ها شود.

پیام‌های ارسال شده به توییتر مستقر در سانفرانسیسکو که به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد خط مشی خود در مورد اطلاعات نادرست COVID-19 بود، بلافاصله سه‌شنبه بازگردانده نشد.

جها در مورد مبارزه با اطلاعات نادرست در مورد کووید گفت: “من فکر می کنم همه ما یک مسئولیت جمعی داریم.” عواقب عدم رعایت این حق – انتشار آن اطلاعات نادرست – به معنای واقعی کلمه مرگ بی مورد ده ها هزار نفر است.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

اریک فیگل دینگ، اپیدمیولوژیست، که از مردم خواست از توییتر فرار نکنند، بلکه به مبارزه با اطلاعات بد درباره ویروس ادامه دهند، در توییتی نوشت: «خبر بد». “مردم بمانید – میدان شهر را به آنها واگذار نکنید!”

بر اساس سیاستی که در ژانویه 2020 تصویب شد، توییتر ادعاهای نادرست در مورد COVID-19 را که پلتفرم تشخیص داد می تواند منجر به آسیب های دنیای واقعی شود، ممنوع کرد. بر اساس آخرین اعداد توییتر، بیش از 11000 حساب کاربری به دلیل نقض قوانین به حالت تعلیق درآمدند و نزدیک به 100000 قطعه محتوا از پلتفرم حذف شدند.

کاربران چشم عقاب دوشنبه شب این تغییر را مشاهده کردند و خاطرنشان کردند که یک به روز رسانی یک جمله ای در قوانین آنلاین توییتر انجام شده است: “از 23 نوامبر 2022، توییتر دیگر سیاست اطلاعات گمراه کننده COVID-19 را اجرا نمی کند.”