توییتر اعلام کرد که خط کمک پیشگیری از خودکشی و سایر ویژگی‌های ایمنی را در سفارش ایلان ماسک حذف کرده است.

ایرلیانی عبدالرحمن، که در یک گروه مشاوره محتوای توییتر منحل شده بود، گفت ناپدید شدن #ThereIsHelp “بسیار نگران کننده و عمیقا نگران کننده” بود.

ماسک گفته است که می‌خواهد با پورنو کودکان در توییتر مبارزه کند و از مدیریت قبلی مالکیت این موضوع انتقاد کرده است. اما او بخش بزرگی از تیم‌های درگیر در برخورد با مطالب بالقوه قابل اعتراض را حذف کرده است.

او و همکارانش در ماه آگوست مطالعه‌ای را منتشر کردند که نشان می‌دهد ذکر ماهانه در توییتر از برخی اصطلاحات مرتبط با خودآزاری نسبت به سال قبل بیش از 500 درصد افزایش یافته است و کاربران جوان‌تر به‌ویژه هنگام دیدن چنین محتوایی در معرض خطر هستند.

طبق توییت‌های این شرکت، توییتر حدود پنج سال پیش برخی از درخواست‌ها را راه‌اندازی کرده بود و برخی در بیش از 30 کشور در دسترس بودند. توییتر در یکی از پست‌های وبلاگ خود درباره این ویژگی گفته بود که مسئولیت دارد اطمینان حاصل کند که کاربران می‌توانند «در زمانی که بیشتر به آن نیاز دارند به خدمات ما دسترسی پیدا کنند و از آن پشتیبانی دریافت کنند».

توییتر و ماسک به درخواست ها برای اظهار نظر در مورد حذف این ویژگی پاسخ ندادند.

رویترز نتوانست فوراً مشخص کند که چرا ماسک دستور حذف این ویژگی را داده است. منابع آگاه از تصمیم وی به دلیل ترس از انتقام گیری از ذکر نام خودداری کردند. یکی از آنها گفت میلیون ها نفر با پیام های #ThereIsHelp مواجه شده اند.

دامار جونیارتو، مدیر اجرایی شبکه آزادی بیان جنوب شرق آسیا، شریک توییتر، روز جمعه در مورد این ویژگی گم شده توییت کرد و گفت که “اقدامات احمقانه” توسط سرویس رسانه های اجتماعی می تواند سازمان او را به کنار گذاشتن آن سوق دهد.

به گفته دو نفر از آشنایان با موضوع که می‌گویند این ویژگی توسط مالک جدید الون ماسک سفارش داده شده بود، توییتر در چند روز گذشته ویژگی‌ای را حذف کرد که خطوط مستقیم پیشگیری از خودکشی و سایر منابع ایمنی را برای کاربرانی که محتوای خاصی را جستجو می‌کردند، تبلیغ می‌کرد.

ایدز یونایتد گفت یک صفحه وب که ویژگی توییتر به آن پیوند می خورد تا 18 دسامبر روزانه 70 بازدید را جذب می کرد. از آن زمان تاکنون، در مجموع 14 بازدید داشته است.

او گفت، حتی اگر به طور موقت حذف شود تا راه برای بهبود ایجاد شود، “معمولاً شما به طور موازی روی آن کار می کنید، نه حذف”.

درست زمانی که ماسک این شرکت را خرید، این ویژگی برای نمایش اطلاعات مربوط به جستجوی بلایای طبیعی در اندونزی و مالزی گسترش یافت.

حذف این ویژگی، معروف به #ThereIsHelp، قبلا گزارش نشده بود. در بالای جستجوهای خاص، مخاطبین سازمان‌های حمایتی در بسیاری از کشورها مربوط به سلامت روان، اچ‌آی‌وی، واکسن‌ها، بهره‌کشی جنسی از کودکان، کووید-19، خشونت مبتنی بر جنسیت، بلایای طبیعی و آزادی بیان را نشان داده بود.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

گلدنبرگ گفت: “اگر این تصمیم نمادی از تغییر سیاست باشد که آنها دیگر این مسائل را جدی نگیرند، فوق العاده خطرناک است.” “این برخلاف تعهدات قبلی ماسک برای اولویت دادن به ایمنی کودکان است.”

حذف آن می تواند به نگرانی ها در مورد رفاه کاربران آسیب پذیر در توییتر بیفزاید. ماسک گفته است که برداشت‌ها یا دیدگاه‌ها از محتوای مضر از زمان تصدی او در اکتبر در حال کاهش است و نمودارهایی را در توییتر منتشر کرده است که روند نزولی را نشان می‌دهد، حتی زمانی که محققان و گروه‌های حقوق مدنی افزایش توئیت‌هایی با توهین‌های نژادی و سایر محتوای نفرت‌انگیز را دنبال کرده‌اند.

ایدز یونایتد مستقر در واشنگتن، که در #ThereIsHelp تبلیغ شد، و iLaw، یک گروه تایلندی که برای حمایت از آزادی بیان ذکر شده است، هر دو روز جمعه به رویترز گفتند که ناپدید شدن این ویژگی برای آنها غافلگیرکننده بود.

تا حدی به دلیل فشار گروه‌های ایمنی مصرف‌کننده، سرویس‌های اینترنتی از جمله توییتر، گوگل و فیس‌بوک برای سال‌ها تلاش کرده‌اند که کاربران را به ارائه‌دهندگان منابع شناخته‌شده مانند خطوط تلفن دولتی هدایت کنند، زمانی که احتمال می‌دهند کسی در خطر باشد.

الکس گلدنبرگ، تحلیلگر اطلاعاتی ارشد در مؤسسه تحقیقاتی غیرانتفاعی Network Contagion، گفت اعلان‌هایی که چند روز پیش در نتایج جستجو نشان داده شده بود، دیگر تا پنجشنبه قابل مشاهده نیستند.