توییتر ایلان ماسک به دلیل اخراج دسته جمعی با دعوی قضایی روبرو می شود: این همه چیزی است که باید درباره قانون WARN بدانید

تسلا در ماه ژوئن در دادگاه فدرال تگزاس به دلیل نقض قانون WARN از طریق پاکسازی ناگهانی نیروی کار خود در سراسر کشور، از جمله 500 اخراج در یک کارخانه در اسپارکس، نوادا، شکایت کرد. شرکت حقوقی پشت این پرونده، Lichten & Liss-Riordan مستقر در بوستون، همچنین نماینده کارگران توییتر است که روز پنجشنبه شکایت کردند. این شرکت بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد. تسلا گفته است که صرفاً با اخراج کارگران با عملکرد ضعیف و عدم شرکت در اخراج‌هایی که نیاز به اطلاع قبلی دارد، «اندازه مناسبی» داشته است.

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

© تامسون رویترز 2022

ماه گذشته، یک قاضی فدرال گفت که کارگران تسلا باید به جای دادگاه، دعاوی خود را در داوری خصوصی پیگیری کنند. همین موضوع ممکن است در شکایت علیه توییتر مطرح شود، زیرا بیش از نیمی از کارگران بخش خصوصی ایالات متحده توافق نامه هایی را برای داوری اختلافات حقوقی مربوط به استخدام امضا کرده اند.

مجازات نقض قانون WARN چیست؟

شکایتی که اواخر روز پنجشنبه در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو ارائه شد، مدعی شد که توییتر حساب‌های کارمندان خود را در روز پنجشنبه قفل کرده است و این نشان می‌دهد که به زودی شغل خود را از دست خواهند داد. یکی از پنج شاکی نامبرده، که در کالیفرنیا مستقر است، می‌گوید که در 1 نوامبر بدون اطلاع قبلی یا حقوق پایان کار، از کار خاتمه یافته است. مشخص نیست که آیا توییتر به کارگرانی که شغل خود را از دست می دهند، اخراج پرداخت می کند یا خیر. توییتر بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

کارفرمایان در طول همه‌گیری کووید-19 با شکایت‌هایی مواجه شدند که بر اساس قانون WARN و قوانین ایالتی مطرح شده بود، زیرا بسیاری از کسب‌وکارها به‌طور ناگهانی بسیاری از کارمندان خود را تعطیل یا اخراج کردند. Enterprise Rent-A-Car، Hertz Corp، رستوران های زنجیره ای Hooters و اپراتور هتل های فلوریدا Rosen Hotels and Resorts همگی به دعاوی قانون WARN درباره اخراج کارکنان مرتبط با بیماری همه گیر رسیدگی کردند. روزن ادعاهای 3600 کارگر را به مبلغ 2.3 میلیون دلار (تقریباً 18 کرور) تسویه کرد و اینترپرایز موافقت کرد که 175000 دلار (تقریباً 1.5 کرور) به تقریباً 1000 کارگر بپردازد. هرتز و هوتر مبالغ نامعلومی را پرداخت کردند.

آیا دعوای حقوقی WARN Act افزایش یافته است؟

این دادخواست ادعا می کند که اخراج کارکنان قانون WARN و قانون مشابه کالیفرنیا را نقض می کند. شاکیان می گویند که نگران هستند که توییتر از کارگرانی که برای اخراج کارکنان هدف قرار گرفته اند، بخواهد تا در ازای پرداخت دستمزد مختصر، از توانایی شکایت خود چشم پوشی کنند.

توییتر اخراج کارمندان تحت مالکیت جدید خود، ایلان ماسک را آغاز کرده است. بر اساس برنامه‌های داخلی که در این هفته رویترز بررسی کرده است، انتظار می‌رود این غول رسانه‌های اجتماعی مستقر در سانفرانسیسکو 3700 نفر – نیمی از نیروی کار خود – را در روز جمعه اخراج کند. توییتر در حال حاضر با یک طرح دعوای دسته جمعی روبرو شده است که مدعی است اخراج کارکنان قریب الوقوع است و در صورتی که به کارمندان اخطار داده نشود یا حقوق پایان کار داده نشود، قوانین ایالات متحده و کالیفرنیا را نقض می کند.

آیا سایر شرکت‌های تحت مدیریت ایلان ماسک تحت قانون WARN شکایت کرده‌اند؟


توییتر به چه چیزی متهم شده است؟

کارفرمایی که تشخیص داده شود قانون WARN را نقض کرده است، می تواند به کارگران اخراج شده 60 روز حقوق معوقه بدهد. این قانون همچنین جریمه هایی معادل 500 دلار (تقریبا 41000 روپیه) برای هر تخلف در روز در نظر گرفته است. قوانین مشابه در کالیفرنیا و سایر ایالت ها مجازات های مشابهی را اعمال می کنند.

قوانین ایالات متحده چه چیزی را می طلبد؟

قانون فدرال اعلان تنظیم و بازآموزی کارگران (WARN) مشاغلی را که 100 کارمند یا بیشتر دارند ملزم می کند قبل از اخراج دسته جمعی 60 روز اخطار ارائه دهند. قانون، اخراج دسته جمعی را به عنوان اخراج هایی تعریف می کند که حداقل 500 کارمند را در طول یک دوره 30 روزه تحت تاثیر قرار می دهد، یا حداقل 50 کارمند را اگر اخراج حداقل یک سوم نیروی کار یک شرکت را تحت تاثیر قرار دهد. کارفرمایان می توانند به جای اخطار، 60 روز حقوق پایان کار را به کارگران ارائه دهند.