توییتر برای بررسی رفع انسداد حساب‌ها، توییت‌های ایلان ماسک، «شورای تعدیل محتوا» تشکیل می‌دهد

هیچ تصمیم مهمی در مورد محتوای یا بازگرداندن حساب قبل از تشکیل شورا اتفاق نخواهد افتاد.

— ایلان ماسک (@elonmusk) 28 اکتبر 2022

توییتر یک شورای تعدیل محتوا با دیدگاه های بسیار متنوع تشکیل خواهد داد.

او بلافاصله پس از تکمیل خرید خود در روز پنجشنبه توییت کرد: «پرنده آزاد شد» و با اشاره به لوگوی پرنده توییتر اشاره کرد که تمایلش به دیدن محدودیت‌های کمتری در این شرکت برای محتوای قابل ارسال است.

ایلان ماسک مالکیت توییتر را با کارآیی وحشیانه روز پنجشنبه به دست گرفت. به گفته افراد آشنا، بلافاصله پس از امضای قرارداد، او مدیران ارشد از جمله پاراگ آگراوال، مدیر اجرایی توییتر، ند سگال، مدیر امور مالی و ویجایا گاد، مدیر امور حقوقی و سیاست‌گذاری را اخراج کرد. او آنها را متهم کرده بود که او و سرمایه گذاران توییتر را در مورد تعداد حساب های جعلی در این پلتفرم گمراه کرده اند.

با این حال ماسک جزئیاتی در مورد چگونگی دستیابی به همه اینها و اینکه چه کسی شرکت را اداره خواهد کرد، ارائه نکرده است.

اهداف دیگر عبارتند از: «شکست دادن» ربات‌های اسپم در توییتر و در دسترس قرار دادن الگوریتم‌هایی که تعیین می‌کنند چگونه محتوا به کاربرانش ارائه شود.

مدیرعامل تسلا سازنده خودروهای الکتریکی و خود را مطلقه آزادی بیان توصیف می‌کند، با این حال، همچنین گفته است که می‌خواهد از تبدیل شدن این پلت‌فرم به اتاق پژواک برای نفرت و تفرقه جلوگیری کند.

ایلان ماسک در توییتی اعلام کرد که توییتر یک «شورای تعدیل محتوا» متشکل از افرادی با «دیدگاه‌های بسیار متنوع» ایجاد خواهد کرد. یکی از وظایف کلیدی این شورا بررسی رفع انسداد حساب افرادی خواهد بود که برای همیشه مسدود شده اند. طبق توییت ماسک، هیچ تصمیم مهمی در مورد تعدیل محتوا یا بازگرداندن حساب‌های مسدود شده بدون آن شورا گرفته نمی‌شود. این نشان می‌دهد که شایعه رفع انسداد کاربران بحث‌برانگیز، به طور بالقوه از جمله دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، به طور ناگهانی اتفاق نخواهد افتاد و ممکن است اصلاً اتفاق نیفتد. ماسک قبلاً اعلام کرده بود که ممنوعیت حساب‌ها را برخلاف تعهد به آزادی بیان می‌داند و توییتر را به عنوان یک “میدان عمومی” دیجیتال تصور می‌کند.





منبع