توییتر تأیید می کند که عمداً دسترسی برنامه های شخص ثالث مانند Tweetbot و Twitterrific را مسدود کرده است.

طبق گزارشی که اوایل این هفته منتشر شد، ارتباطات داخلی Slack توییتر اشاره کرد که این سایت دسترسی شخص ثالث را عمدا لغو کرده است. همانطور که قبلاً ذکر شد، توییتر هنوز روشن نکرده است که کدام قوانین توسط برنامه های شخص ثالث محبوب نقض شده است.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.





منبع

حداد در یک پست ماستودون نیز به تایید مبهم توییتر پاسخ داد و گفت: «من می‌خواهم علناً از توییتر به دلیل نقض قانون طولانی مدت API خود عذرخواهی کنم. ___

هفته گذشته دسترسی توییتر برای برنامه های شخص ثالث که از API سایت محبوب میکروبلاگینگ استفاده می کردند، قطع شد. کاربران قادر به دسترسی به حساب های خود در برنامه های شخص ثالث توییتر مانند Tweetbot و Twitterrific نبودند. در میان ادعاهای توسعه دهندگان مبنی بر اینکه پلتفرم متعلق به ایلان ماسک عمداً برنامه های آنها را مسدود کرده است، توییتر اکنون بیانیه ای منتشر کرده است که نشان می دهد دسترسی به برنامه های شخص ثالث را عمدا لغو کرده است. در یک توییت کوتاه، حساب رسمی TwitterDev (@TwitterDev) روز سه‌شنبه گفت که این وب‌سایت در حال اجرای «قوانین دیرینه API» خود است.

تایید توییتر پس از آن صورت گرفت که توسعه دهندگان Tweetbot سکوت پلتفرم را در مورد دسترسی مسدود شده محکوم کردند. پل حداد، یکی از خالقان Tweetbot در یک پست Mastodon گفته بود که هیچ ارتباطی، رسمی یا غیررسمی، از هیچکس در توییتر دریافت نکرده است. Tweetbot در ابتدا به همراه Twitterrific دسترسی خود را از دست داد و اولی برای مدت کوتاهی از روز یکشنبه با تعویض کلیدهای API آن توسط توسعه دهندگان از سر گرفت و دوباره مسدود شد.

با این حال، این توییت به عنوان تأییدی برای آنچه توسعه دهندگان شخص ثالث قبلاً مشکوک بودند ارائه شد – برنامه هایی مانند Tweetbot و Twitterrific در نتیجه یک باگ دسترسی به توییتر را از دست ندادند، اما در عوض توسط سایت میکروبلاگینگ از استفاده عمدی از API خود مسدود شدند. API یک رابط نرم افزاری است که امکان ارتباط بین دو یا چند برنامه را فراهم می کند. همه مشتریان شخص ثالث توییتر از API توییتر برای دسترسی به این سرویس استفاده می کنند.

این توییت اضافه کرد که این حرکت ممکن است منجر به کار نکردن برخی از برنامه ها شود. حساب توسعه دهنده توییتر، با این حال، در مورد اینکه قوانین API طولانی مدت آن چیست یا اینکه چرا سایت اکنون آنها را انتخاب کرده است، توضیح بیشتری نداد.