توییتر پس از اعلام اخراج از طریق ایمیل، دفاتر خود را به طور موقت می بندد

© تامسون رویترز 2022

هفته اول ماسک به عنوان مالک توییتر با هرج و مرج و عدم اطمینان همراه بوده است. دو جلسه در سطح شرکت برنامه ریزی شده بود که ساعاتی بعد لغو شد. کارمندان به رویترز گفتند که آنها باید اطلاعات را از طریق گزارش های رسانه ای، گروه های پیام خصوصی و انجمن های ناشناس جمع آوری کنند.

راث به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

این شرکت گفت کارمندانی که تحت تأثیر این اخراج قرار نگرفته اند از طریق آدرس ایمیل کاری خود مطلع خواهند شد. در این یادداشت آمده است که کارکنانی که از کار اخراج شده اند در مورد مراحل بعدی به آدرس های ایمیل شخصی خود مطلع خواهند شد.

راث ارشدترین مدیر اجرایی بود که به طور عمومی با توئیتی از حمایت از کارکنانی که شغل خود را از دست می دهند پیام داد. او همچنین به نظر می رسد که هنوز شغل خود را دارد. هفته گذشته، ماسک پس از اینکه سال‌ها پیش به دلیل توئیت‌های انتقادی از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا مورد انتقاد قرار گرفت، راث را با استناد به «صداقت بالا» او تأیید کرد.

یکی از کارکنان امنیتی مقر توییتر EMEA در دوبلین به خبرنگاران گفت که هیچ کس روز جمعه وارد دفتر نمی شود و به کارمندان گفته شده است که در خانه بمانند.

یوئل راث، رئیس بخش ایمنی و یکپارچگی توییتر، در پاسخ به موضوع #OneTeam گفت: “توییت ها: DM های من (مسیرهای پیام مستقیم) همیشه برای شما باز هستند. به من بگویید چگونه می توانم کمک کنم.”

یکی از کاربران با حساب کاربری SBkcrn@ که نمایه اش به عنوان مدیر ارشد سابق انجمن در توییتر توصیف می شود، در توییتی نوشت: “به نظر می رسد که من بیکار هستم. فقط از راه دور از لپ تاپ کاری خود خارج شدم و از Slack حذف شدم.”

دو کارمند به رویترز گفتند مدت کوتاهی پس از دریافت ایمیل در جعبه‌های کارمند، صدها نفر برای خداحافظی به کانال‌های Slack شرکت سرازیر شدند. منابع گفتند، شخصی از ماسک دعوت کرده است تا به این کانال بپیوندد.

طبق توییت‌های کارمندان توییتر در روز جمعه، انتظار می‌رود تیم تعدیل محتوای این شرکت هدف کاهش‌ها باشد. ماسک قول داده است که آزادی بیان را احیا کند و در عین حال مانع از سقوط آن به “منظره جهنمی” شود.

توییتر بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

کارمندان توییتر با استفاده از هشتگ #OneTeam ناراحتی خود را از اخراج کارکنان در شبکه اجتماعی ابراز کردند.