تکامل گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌های تقویت‌شده با هوش مصنوعی

برای بسیاری از ما، این به سادگی محافظت در برابر کهنگی زودرس خواهد بود، و این اطمینان را می دهد که وقتی بالاخره یک صفحه نمایش 8K دریافت کنیم، چیزی را خواهیم داشت که می توانیم روی آن نشان دهیم.

محصول فناوری هفته

HP EliteBook 865 G9

بیایید در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی به طور فزاینده‌ای تجربه گوشی‌های هوشمند شما را بهبود می‌بخشد، صحبت کنیم، سپس با محصول هفته من، یک نوت بوک تجاری مبتنی بر AMD از HP که ممکن است ایده‌آل جدید از نظر اندازه و قابلیت برای کارگران سیار کارآمد باشد، پایان دهیم.

اختلال هوش مصنوعی کوالکام در راه است

پیشرفت‌های شبکه شامل حرکت به Wi-Fi 7، جدیدترین فناوری Wi-Fi، ارائه نرخ‌های بسیار سریع‌تر داده و محدوده‌های بالقوه بیشتر است. با این حال، آزمایش باید منتظر در دسترس بودن روترهای Wi-Fi 7 باشد که به زودی به بازار می آیند.

عمر باتری طولانی‌تر، عملکرد بیشتر، و قابلیت کنفرانس ویدیویی بسیار بهبود یافته که می‌تواند از سیستم‌های مبتنی بر x86 فراتر رود، راه درازی را در تبدیل رایانه‌های شخصی مبتنی بر کوالکام از محصولات خاص به عرضه‌های اصلی کمک می‌کند.

HP EliteBook 865 G9 همچنین با LTE-A pro ارائه می شود، اگر می خواهید قابلیت شبکه WAN را علاوه بر قابلیت Wi-Fi 6E آن داشته باشید. گرافیک Radeon AMD را یکپارچه کرده است، بنابراین جعبه بازی نیست، اما بازی را که من اکثراً در آن زندگی می‌کنم به خوبی اجرا می‌کند و فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی استریم شده یا دانلود شده شگفت‌انگیز هستند، این همان چیزی است که من بیشتر از آن در سفر با هواپیما استفاده می‌کردم. .

عملکرد و عمر باتری در ابتدا از این بهبود هوش مصنوعی سود خواهد برد، که هر دو در نسل اول اسنپدراگون 8 مورد انتقاد قرار گرفتند.

نمایشگر 16 اینچی روی صندلی مربی در هواپیما برای فیلم‌برداری به خوبی کار می‌کند و احتمالاً بزرگ‌ترین صفحه‌ای است که می‌توانید به طور منطقی در هنگام سوار شدن به اتوبوس از آن استفاده کنید، البته نه به راحتی مگر اینکه صندلی با فضای پا طولانی داشته باشید. در غیر این صورت صفحه کلید خیلی نزدیک است.

دهه 2020 احتمالاً به عنوان دهه هوش مصنوعی شناخته می شود. بسیاری از مواردی که امروزه هوش مصنوعی به کار گرفته می شود در برنامه های کاربردی متمرکز بر بیرون برای فروش و بازاریابی است. هوش مصنوعی که بیشتر با آن سر و کار داریم، مانند هوش مصنوعی گوگل و اپل، در حال حاضر واقعاً هوش مصنوعی نیستند، بلکه در موتورهای جستجوی اینترنتی موجود پیشرو هستند.

برای عملکرد گرافیکی، می‌توان از هوش مصنوعی برای امکان آپ‌نمونه‌سازی در زمان واقعی استفاده کرد که در نتیجه تصاویر بهتری برای چیزهایی مانند ویدیوها و بازی‌ها، با سربار پردازش کمتر، تا ۲۵ درصد عملکرد GPU سریع‌تر، تا ۴.۳۵ برابر عملکرد هوش مصنوعی سریع‌تر (بسته به مورد استفاده)، و استفاده از انرژی بسیار کارآمدتر برای بهبود عمر باتری.

این پیاده‌سازی هوش مصنوعی باید بیشتر عملکردها را به‌طور قابل‌توجهی بهبود بخشد، از نحوه عملکرد مودم برای بهینه‌سازی اتصالات صوتی و داده‌ها تا بهبود در ضبط تصویر، مشاهده، و بهره‌وری کلی انرژی.

این دریچه را به روی پتانسیل یک محصول هیبریدی جدید باز می کند که به یک دستگاه اجازه می دهد تا نیازهای خود را با لوازم جانبی برای لپ تاپ و کیس استفاده از تلفن های هوشمند برطرف کند و مزیت منحصر به فردی را برای این فناوری بهبود یافته کوالکام ایجاد کند.



منبع حالا بیایید به سمت بهبودهای ویژگی‌هایی برویم که قابل توجه هستند.

شبکه، دوربین، صدا

با سطحی از حذف نویز فعال که بسیار فراتر از آن چیزی است که بسیاری از ما تجربه کرده ایم، به صدا گوش دهید تا به میزان قابل توجهی بهبود یابد. در دموها، به نظر می‌رسد که روشن کردن این ویژگی تمام نویزهای خارجی را حذف می‌کند، به جز صدای گوینده که برای ما در حال فیلم‌برداری یا انجام تماس‌های ویدئو کنفرانس در محیط‌های پر سر و صدا بسیار مهم است. این فناوری به طور بالقوه برای تلفن های هوشمند و لپ تاپ ها کاربرد دارد.

ترکیب آینده گوشی های هوشمند و لپ تاپ ها

تبلیغات

استراتژی‌های خدمات همه‌کانالی خود را با بینش‌های مبتنی بر داده تقویت کنید.

تقسیم‌بندی تصویر بهبودیافته دوربین را قادر می‌سازد تا عناصر را در اعماق مختلف تصویر بهتر بگیرد یا مسدود کند، و به هوش مصنوعی اجازه می‌دهد تا نور و کنتراست سفارشی را روی این عناصر اعمال کند تا هر چیزی را که می‌خواهید ببینید از تصویر خارج شود و به راحتی به شما اجازه دهد هر چیزی را که می‌خواهید از تصویر حذف کنید، مثلاً پسر عمویتان با بمب‌گذاری عکسی روی شما.

انتظار داشته باشید که ویژگی‌های دوربین هوش مصنوعی ویرایش خودکار عکس را بهتر فراهم کند و تصویر حاصل را بسیار حرفه‌ای‌تر کند و تمام اشیاء درون قاب را شفاف‌تر کند. قابلیت دوربین جدید باید شامل رمزگذاری ویدیوی 8K HDR باشد که درست به موقع برای افزایش سطح شیب دار به تلویزیون ها و مانیتورهای 8K در سال 2023 و امیدواریم قیمت های بسیار کاهش یافته نسبت به آنچه امروز داریم، باشد.

تبلیغات

استراتژی‌های خدمات همه‌کانالی خود را با بینش‌های مبتنی بر داده تقویت کنید.

به همین دلیل است که تجربه‌های پیش‌بینی‌شده با وعده تعاملات مشابه سیری در تلفن‌های ما کمتر از حد انتظار بوده است. اما دقیقاً مانند هوش مصنوعی در سایر بخش‌های صنعت فناوری، قابلیت هوش مصنوعی در تلفن‌های هوشمند ما نیز در حال پیشرفت است و راه‌حل کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 2 یک تقویت قابل توجه هوش مصنوعی است.