جانت یلن برای دیدار از هند و دیدار با وزیر دارایی نیرمالا سیتارامان پیش از اجلاس سران گروه 20

یک مقام وزارت خزانه داری به خبرنگاران گفت: «برای هند، ما به وضوح انتظار داریم که اگر جنگ ادامه یابد، احتمالاً پیامدهای اقتصادی منفی ادامه خواهد داشت که گروه 20 باید به آن رسیدگی کند و به وضوح مقصر بودن روسیه در جنگ و پیامدها را برجسته کند.

یلن در 11 نوامبر به دهلی نو سفر خواهد کرد تا در نشست مشارکت اقتصادی و مالی ایالات متحده و هند شرکت کند و در مرکز توسعه مایکروسافت هند سخنانی را در مورد روابط عمیق دو کشور دموکراسی ارائه کند و در آنجا با رهبران بخش فناوری نیز دیدار خواهد کرد. به بیانیه خزانه داری

این مقام در پاسخ به این سوال که آیا یلن با همتای چینی خود در بالی دیدار خواهد کرد، گفت که وزارت خزانه داری در حال حاضر هیچ نشست خاصی برای اعلام ندارد.

این مقام افزود: «بنابراین ما تلاشی برای جلوگیری از خرید نفت (روسیه) کشورها نداریم. در واقع، ما می‌بینیم که بزرگترین ذینفعان از سقف قیمت، کشورهای بزرگ بازارهای نوظهور مانند هند هستند، بنابراین ما آنها را تحت فشار قرار نمی‌دهیم تا از آن فاصله بگیرند.»

این مقام مسئول گفت: “ما مطمئناً می دانیم که روابط ایالات متحده و چین یکی از مهم ترین روابطی است که داریم. در حالی که جنبه های رقابتی و خصمانه وجود دارد. جنبه های همکاری نیز وجود دارد و ما مشتاقانه منتظر تعامل با مقامات چینی در آینده هستیم.” گفت.

روز پنجشنبه، منابعی در ائتلاف به رویترز گفتند که سقف با قیمت ثابتی تعیین می‌شود که به‌جای تخفیف در یک شاخص، به طور منظم بررسی می‌شود.

در این دیدارها و دیدارهای دوجانبه، اولین مقامات خزانه داری گفتند که یلن به دنبال همکاری با همتایان گروه 20 برای بهبود انعطاف پذیری اقتصاد جهانی خواهد بود، زیرا اقتصاد جهانی در مواجهه با هزینه های بالای انرژی و غذا و تورم به تضعیف ادامه می دهد. این تلاش ها شامل تلاش های قوی تر برای بازسازی بدهی و کار بیشتر برای ایجاد امنیت غذایی خواهد بود.

وزارت خزانه داری روز جمعه اعلام کرد، جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا هفته آینده به هند و اجلاس سران گروه 20 در اندونزی سفر خواهد کرد تا روابط اقتصادی آمریکا و هند را تقویت کند و تلاش کند بر اختلافات گروه 20 ناشی از جنگ روسیه در اوکراین غلبه کند.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در حالی که هند به خریدار عمده نفت خام روسیه تبدیل شده است، ایالات متحده تلاش نمی کند هند را برای کاهش چنین خریدهایی تحت فشار قرار دهد و سقف قیمت محور اصلی سفر یلن، دومین سفر رسمی وزارت خزانه داری، نبود.

مقامات وزارت خزانه داری گفتند که به گفتگو با متحدان G7 و استرالیا ادامه می دهند که چگونه سقف قیمتی را برای صادرات نفت روسیه تعیین کنند که هدف آن محدود کردن درآمدهای مسکو و در عین حال حفظ نفت خام روسیه در بازار است، اما از ارائه جدول زمانی برای اعلام آن خودداری کردند.

روسیه، یکی از اعضای گروه 20، این گروه را از صدور بیانیه هایی با زبان در محکومیت درگیری منع کرده است.

وزارت خزانه داری گفت که یلن در تاریخ 12 نوامبر به جزیره بالی اندونزی برای نشست مشترک وزرای دارایی و بهداشت گروه 20 قبل از پیوستن به رئیس جمهور جو بایدن در اجلاس سران گروه 20 در 15 و 16 نوامبر خواهد رفت. در 13 نوامبر، یلن در راه اندازی صندوق آمادگی برای همه گیری به رهبری G20 شرکت خواهد کرد که ایالات متحده و اتحادیه اروپا هر کدام 450 میلیون دلار (تقریباً 3700 کرور) به آن متعهد شده اند، و در 14 نوامبر در سمیناری شرکت خواهد کرد. در مورد گذار اندونزی به اقتصاد کم کربن.

یلن همچنین با نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی هند دیدار خواهد کرد تا در مورد تصدی ریاست هند بر گروه 20 گفتگو کند، زیرا این گروه از اقتصادهای بزرگ همچنان با اختلافات عمیق بر سر تهاجم روسیه به اوکراین با نزدیک شدن به اجلاس سران رهبران سال جاری در اندونزی دست و پنجه نرم می کنند.