«جذاب‌کننده و وحشتناک»: نخست‌وزیر دانمارک در پارلمان سخنرانی می‌کند تا حدی توسط ChatGPT نوشته شده است

مقام معظم رهبری افزودند: «حتی اگر همیشه به سرش نخورده باشد، چه از نظر جزییات برنامه کاری دولت و چه از نظر نقطه گذاری، هم جذاب است و هم ترسناک است که چه توانایی دارد».

گروهی از روسای صنعت و کارشناسان، از جمله سم آلتمن که شرکت OpenAI او ربات ChatGPT را ایجاد کرد، روز سه‌شنبه در مورد تهدید بالقوه «انقراض» ناشی از این فناوری هشدار دادند.

موفقیت بی‌نظیر این برنامه با میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری در این زمینه، جرقه‌ای را به دنبال داشت، اما منتقدان و خودی‌ها زنگ خطر را به صدا درآورده‌اند.

اگرچه در این مسیر با چالش‌ها و مقاومت‌هایی روبرو بوده‌ایم، اما به دستاوردهایی که با هم در سال گذشته پارلمانی دست یافته‌ایم افتخار می‌کنم.»

بخشی از سخنرانی فردریکسن که توسط ChatGPT تهیه شده بود شامل جملاتی مانند زیر بود: “در سال گذشته پارلمانی رهبری یک دولت گسترده یک افتخار و چالش بوده است.”

نگرانی‌های رایج شامل این احتمال است که چت‌بات‌ها می‌توانند وب را با اطلاعات نادرست پر کنند، الگوریتم‌های مغرضانه مواد نژادپرستانه را تولید می‌کنند، یا اینکه اتوماسیون مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند کل صنایع را هدر دهد.

این موضوع در دستور کار نشست سطح بالا در مورد تجارت بین ایالات متحده و اتحادیه اروپا در روز چهارشنبه در لولیا، سوئد است.

رئیس دولت دانمارک در حالی که پارلمان برای تعطیلی تابستان آماده می شود، سخنرانی سنتی داشت.

ChatGPT همچنین گفت: “ما سخت کار کرده ایم تا بین طرفین همکاری کنیم و آینده ای قوی و پایدار برای دانمارک تضمین کنیم” و “ما اقداماتی را برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی و تضمین جامعه ای عادلانه تر و فراگیرتر که در آن همه شهروندان از فرصت های برابر برخوردار باشند، برداشته ایم.” نوشت.

سخنرانان معمولی فردریکسن هنوز در مورد کیفیت نوشته اظهار نظر نکرده اند.


سامسونگ گلکسی A34 5G اخیرا توسط این شرکت در هند در کنار گوشی هوشمند گران قیمت Galaxy A54 5G راه اندازی شد. عملکرد این گوشی در برابر Nothing Phone 1 و iQoo Neo 7 چگونه است؟ ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

مته فردریکسن، نخست وزیر دانمارک روز چهارشنبه در پارلمان سخنرانی کرد که بخشی از آن با استفاده از ابزار هوش مصنوعی ChatGPT نوشته شده بود تا جنبه های انقلابی و خطرات هوش مصنوعی را برجسته کند.

فردریکسن به طور ناگهانی در بخشی از سخنرانی خود برای قانونگذاران گفت: “آنچه که من اینجا خواندم از من نیست. یا هر انسان دیگری برای این موضوع.”، توضیح داد که توسط ChatGPT نوشته شده است.

ChatGPT در اواخر سال گذشته مورد توجه قرار گرفت و توانایی تولید مقاله، شعر و مکالمه را از کوتاه ترین درخواست ها نشان داد.