جهان هنوز برای خودروهای الکتریکی آماده نیست

همسر من یک ولوو XC60 شارژی هیبریدی پلاگین رانندگی می کند. بعد از گذشت یک سال و نیم با ماشین، در سومین یا چهارمین باک بنزین خود هستیم (که عمدتاً به درایوهایی متصل است که از برد الکتریکی آن فراتر می رود). از باتری بسیار کوچکتر و ایمن تری استفاده می کند.



منبع

تبلیغات

WOW باش - هر تعاملی را بهتر از آنچه انتظار می رود انجام بده!

این یکی از اولین لپ‌تاپ‌هایی بود که با ویندوز 11 وارد شد و تجربه راه‌اندازی، به استثنای یک استثنا، بهبود یافته است.

محصول فناوری هفته

نوت بوک Vaio 15.6 اینچی سری FE

Vaio در حال حاضر تا حد زیادی یک شرکت مستقل است. کنجکاو بودم که آیا کیفیت محصول خود را حفظ کرده است، بنابراین برای این بررسی یک مدل ارزیابی از ارزان‌ترین لپ‌تاپ جدید درخواست کردم. باید اشاره کنم که من روند خدمات شرکت را آزمایش نکردم، اما به من گفته شد که بهبود یافته است و لپ‌تاپ‌های امروزی بسیار قابل اعتمادتر از دو دهه پیش هستند که Vaio بخشی از سونی بود.

مهم این است که با سیستم های حفاری، پالایش و توزیع بنزین موجود چه کنیم؟ صنعت نفت تقریباً 6 میلیون نفر را به طور مستقیم استخدام می کند و 10 برابر این تعداد شغل به صورت غیر مستقیم ایجاد می شود.

مشکل بزرگ این بود که در حالی که محصول کمتر خراب می‌شد، وقتی خراب می‌شد، تجربه خدمات دهی وحشتناک بود. بنابراین، مشتریان برنگشتند و تمایل داشتند رایانه‌های شخصی Vaio با ظاهر بهتر خود را با رایانه‌های فروشندگانی که هنوز در این بازار هستند جایگزین کنند.

سوم و سرانجام، ما ظرفیت برق محله ای کافی برای رسیدگی به هجوم عظیم خودروهای برقی نداریم. آخرین باری که من بررسی کردم، اگر بیش از سه ماشین را همزمان در یک بلوک از خانه‌ها شارژ کنید، احتمال زیادی وجود دارد که ترانسفورماتور محلی شما نارنجک بزند – و وقتی بالا می‌روند واقعاً بالا می‌روند.

این بازی‌های قدیمی‌تر و معمولی‌تر را با احترام انجام می‌داد، و همانطور که گفته شد، تلویزیون و فیلم‌ها را نیز به خوبی پخش می‌کرد، اگرچه بلندگوها عدالت فناوری THX را رعایت نمی‌کنند. با یک مجموعه هدفون خوب به مراتب بهتر است.

در حالی که من طرفدار خودروهای برقی هستم، زیرا رانندگی با آنها بسیار سرگرم کننده است و عبور از پمپ بنزین ها به طرز شگفت انگیزی لذت بخش است، اما اکوسیستم خودروهای الکتریکی هنوز جایی نیست که برای به دست آوردن مزایای کامل برقی شدن باید باشد.

پالایشگاه‌ها، خطوط لوله گاز و نفت، مخازن ذخیره‌سازی و پمپ بنزین‌ها، بسته به میزان نشت نفت و گاز در طول سال‌ها، مشکلات بالقوه مواد خطرناکی هستند. حتی اگر پاسخ صفر باشد، تجهیزات باید با خیال راحت تمیز شوند و سپس از بین بروند.

نوت بوک 15.6 اینچی سری FE Vaio به رنگ مشکی

در اینجا ارائه کانوی برای زمینه است:

خودروهای برقی مقدار قابل توجهی برق می کشند و ما هنوز فضای اصلی برای تامین آن در شبکه های خود نداریم. ماشین‌ها معمولاً در شب شارژ می‌شوند، زمانی که انرژی‌های تجدیدپذیر مانند باد و خورشید یا غیرقابل اعتماد (باد) یا وجود ندارند (خورشیدی). بنابراین، حتی اگر یک نیروگاه خورشیدی روی پشت بام خود دارید، اگر به شبکه متصل هستید (از باتری برای برق شبانه استفاده نمی کنید)، و برق خود را در شب عوض می کنید، ممکن است از یک منبع برق که چیزی جز سبز است، استفاده کنید.

اجازه دهید با اشاره به این نکته شروع کنم که من یک خودروی برقی رانندگی می کنم و از سال 2019 که یکی از اولین خودروهای الکتریکی جگوار I-Pace را که به ایالات متحده می آید اجاره کرده ام.

همه اینها نوت بوک سری Vaio FE را محصول هفته من می کند.

ولوو XC60 همچنین به طور کلی فقط به شارژر باتری سطح 1 نیاز دارد که به دوشاخه برق معمولی خانه وصل می‌شود، در مقابل شارژرهای سطح 2 که به اتصال دو فاز و دوشاخه‌ای بیشتر شبیه آنچه خشک‌کن لباس برقی استفاده می‌کند، نیاز دارد. ماشین او با شارژر سطح 2 من کار می کند و سریعتر شارژ می شود اما به نظر من به اندازه ای نیست که شارژر سطح 2 ارزشمند باشد.

این Vaio FE دارای یک خواننده اثر انگشت برای امنیت است که (به‌طور غیرمعمول) روی پد آهنگ قرار داده شده است، فاقد صفحه نمایش لمسی است، و دارای یک شارژر قدیمی‌تر (بدون شارژ USB-C) است که در لپ‌تاپ‌های نسل فعلی غیرمعمول است – اما احتمالاً قابل قبول است. پایان پایین شارژرهای USB-C بسیار مفیدتر هستند زیرا در حال حاضر رایج‌تر هستند، بنابراین احتمال بیشتری وجود دارد که شارژرهایی را پیدا کنید که بتوانید قرض بگیرید و آنها می‌توانند بسیاری از تلفن‌های هوشمندتان را در یک لحظه شارژ کنند.

اکنون با باتری‌های حالت جامد (که در راهند)، گسترش منابع انرژی سبز (به ویژه هسته‌ای یا زمین گرمایی که می‌توانند در شب کار کنند)، و گسترش فناوری‌های ریزشبکه (ارائه ژنراتورهای سبز کوچک‌تر که توزیع می‌شوند)، می‌توانیم به سمت خود برویم. خودروهای برقی به طور انبوه به نیروی عظیمی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی تبدیل می شوند. اما ما هنوز آنجا نیستیم.

ضعف دوم این است که عمدتاً برای ماینرهای ارزهای دیجیتال، جهان فضای اصلی انرژی الکتریکی ندارد و اوج ظرفیت تولید شبکه‌های برق اغلب از تأسیسات تولید قدیمی، کثیف و تقریباً منسوخ ناشی می‌شود.

صنایعی که به تولید نفت وابسته هستند از پلاستیک گرفته تا داروهای ارزان قیمت (ژله نفتی) و برخی از حلال ها بدون تولید نفت تا حد زیادی از بین می روند و فروپاشی اقتصادی ناشی از یک صنعت (چه اتفاقی برای همه سکوهای نفتی و دکل های حفاری نفت می افتد؟) می تواند از بین برود. بمب‌های ساعتی زیست‌محیطی آینده زمانی که شرکت‌های صاحب آن بمب‌های ساعتی نابود شوند.

تبلیغات

در همین حال، ما باید به کشف جایگزین هایی مانند هیدروژن سبز ادامه دهیم. فرآیندی که در آن هیدروژن با تقسیم آب به هیدروژن و اکسیژن با استفاده از برق تجدید پذیر تولید می شود. با این کار، ممکن است سریعتر از زمانی که به فشار عظیم خود برای تبدیل به وسایل نقلیه الکتریکی ادامه دهیم، در مکان بهتری قرار بگیریم.

در ابتدا در 11 ژوئیه 2022 منتشر شد. این داستان امروز به عنوان بخشی از مجموعه بهترین اخبار ECT ما برای شما آورده شده است.

این هفته بیایید در مورد آنچه واقعاً با تغییر به خودروهای برقی همراه است صحبت کنیم. سپس با محصول هفته من، لپ تاپی از Vaio که نشان می دهد چقدر می توانید با کمتر از 700 دلار دریافت کنید، پایان می دهیم – حداقل در حال حاضر.

من ضد برق نیستم

نوت بوک Vaio 15.6 اینچی سری FE در حال حاضر با قیمت 699 دلار در رنگ نقره ای و 799 دلار در رنگ مشکی در دسترس است. (اعتبار تصویر: Vaio)


علاوه بر این، همانطور که کانوی اشاره کرد، ساخت این باتری‌ها به دور از فرآیند سبز است و این ماده یک آلاینده است، به این معنی که باتری‌ها باید بازیافت شوند تا از آلودگی آب‌های زیرزمینی جلوگیری شود.