همسر من یک ولوو XC60 شارژی هیبریدی پلاگین رانندگی می کند. بعد از گذشت یک سال و نیم با ماشین، در سومین یا چهارمین باک بنزین خود هستیم (که عمدتاً به درایوهایی متصل است که از برد الکتریکی آن فراتر می رود). از باتری بسیار کوچکتر و ایمن تری استفاده می کند.
من از اواخر دهه 1990 زمانی که تحلیلگر باتری در ایالات متحده بودم، در کنار چندین عنوان دیگر، خودروهای الکتریکی را پوشش می دادم. بنابراین، من عاشق ماشین های برقی هستم، اما کاستی های آنها را نیز می دانم و هنوز چندین مورد وجود دارد.
کمبود خودروهای برقی
ما به فناوری باتری بهتر، ایمن تر، قابل اعتمادتر و سبزتر نیاز داریم. انرژی سبز بیشتری برای شارژ خودروها مورد نیاز است، و ما به شبکهای قویتر و قویتر برای کنترل بار اضافی نیاز داریم (استخراج ارزهای دیجیتال، که اخیراً کاهش یافته است، مسلماً به ایجاد یک شبکه قدرتمندتر کمک کرده است). ما همچنین به برنامه ای نیاز داریم که بدون دردسر از نفت فاصله بگیریم. در غیر این صورت، انتقال به طور اجتنابناپذیری بسیار زشتتر از حد انتظار خواهد بود.
نظرات بیان شده در این مقاله متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده نظرات شبکه خبری ECT نیست.
این یکی از اولین لپتاپهایی بود که با ویندوز 11 وارد شد و تجربه راهاندازی، به استثنای یک استثنا، بهبود یافته است.
نوت بوک Vaio 15.6 اینچی سری FE
Vaio در حال حاضر تا حد زیادی یک شرکت مستقل است. کنجکاو بودم که آیا کیفیت محصول خود را حفظ کرده است، بنابراین برای این بررسی یک مدل ارزیابی از ارزانترین لپتاپ جدید درخواست کردم. باید اشاره کنم که من روند خدمات شرکت را آزمایش نکردم، اما به من گفته شد که بهبود یافته است و لپتاپهای امروزی بسیار قابل اعتمادتر از دو دهه پیش هستند که Vaio بخشی از سونی بود.
مهم این است که با سیستم های حفاری، پالایش و توزیع بنزین موجود چه کنیم؟ صنعت نفت تقریباً 6 میلیون نفر را به طور مستقیم استخدام می کند و 10 برابر این تعداد شغل به صورت غیر مستقیم ایجاد می شود.
مشکل بزرگ این بود که در حالی که محصول کمتر خراب میشد، وقتی خراب میشد، تجربه خدمات دهی وحشتناک بود. بنابراین، مشتریان برنگشتند و تمایل داشتند رایانههای شخصی Vaio با ظاهر بهتر خود را با رایانههای فروشندگانی که هنوز در این بازار هستند جایگزین کنند.
سوم و سرانجام، ما ظرفیت برق محله ای کافی برای رسیدگی به هجوم عظیم خودروهای برقی نداریم. آخرین باری که من بررسی کردم، اگر بیش از سه ماشین را همزمان در یک بلوک از خانهها شارژ کنید، احتمال زیادی وجود دارد که ترانسفورماتور محلی شما نارنجک بزند – و وقتی بالا میروند واقعاً بالا میروند.
این بازیهای قدیمیتر و معمولیتر را با احترام انجام میداد، و همانطور که گفته شد، تلویزیون و فیلمها را نیز به خوبی پخش میکرد، اگرچه بلندگوها عدالت فناوری THX را رعایت نمیکنند. با یک مجموعه هدفون خوب به مراتب بهتر است.
در حالی که من طرفدار خودروهای برقی هستم، زیرا رانندگی با آنها بسیار سرگرم کننده است و عبور از پمپ بنزین ها به طرز شگفت انگیزی لذت بخش است، اما اکوسیستم خودروهای الکتریکی هنوز جایی نیست که برای به دست آوردن مزایای کامل برقی شدن باید باشد.
پالایشگاهها، خطوط لوله گاز و نفت، مخازن ذخیرهسازی و پمپ بنزینها، بسته به میزان نشت نفت و گاز در طول سالها، مشکلات بالقوه مواد خطرناکی هستند. حتی اگر پاسخ صفر باشد، تجهیزات باید با خیال راحت تمیز شوند و سپس از بین بروند.
در اینجا ارائه کانوی برای زمینه است:
خودروهای برقی مقدار قابل توجهی برق می کشند و ما هنوز فضای اصلی برای تامین آن در شبکه های خود نداریم. ماشینها معمولاً در شب شارژ میشوند، زمانی که انرژیهای تجدیدپذیر مانند باد و خورشید یا غیرقابل اعتماد (باد) یا وجود ندارند (خورشیدی). بنابراین، حتی اگر یک نیروگاه خورشیدی روی پشت بام خود دارید، اگر به شبکه متصل هستید (از باتری برای برق شبانه استفاده نمی کنید)، و برق خود را در شب عوض می کنید، ممکن است از یک منبع برق که چیزی جز سبز است، استفاده کنید.
اجازه دهید با اشاره به این نکته شروع کنم که من یک خودروی برقی رانندگی می کنم و از سال 2019 که یکی از اولین خودروهای الکتریکی جگوار I-Pace را که به ایالات متحده می آید اجاره کرده ام.
همه اینها نوت بوک سری Vaio FE را محصول هفته من می کند.
ولوو XC60 همچنین به طور کلی فقط به شارژر باتری سطح 1 نیاز دارد که به دوشاخه برق معمولی خانه وصل میشود، در مقابل شارژرهای سطح 2 که به اتصال دو فاز و دوشاخهای بیشتر شبیه آنچه خشککن لباس برقی استفاده میکند، نیاز دارد. ماشین او با شارژر سطح 2 من کار می کند و سریعتر شارژ می شود اما به نظر من به اندازه ای نیست که شارژر سطح 2 ارزشمند باشد.
این Vaio FE دارای یک خواننده اثر انگشت برای امنیت است که (بهطور غیرمعمول) روی پد آهنگ قرار داده شده است، فاقد صفحه نمایش لمسی است، و دارای یک شارژر قدیمیتر (بدون شارژ USB-C) است که در لپتاپهای نسل فعلی غیرمعمول است – اما احتمالاً قابل قبول است. پایان پایین شارژرهای USB-C بسیار مفیدتر هستند زیرا در حال حاضر رایجتر هستند، بنابراین احتمال بیشتری وجود دارد که شارژرهایی را پیدا کنید که بتوانید قرض بگیرید و آنها میتوانند بسیاری از تلفنهای هوشمندتان را در یک لحظه شارژ کنند.
اکنون با باتریهای حالت جامد (که در راهند)، گسترش منابع انرژی سبز (به ویژه هستهای یا زمین گرمایی که میتوانند در شب کار کنند)، و گسترش فناوریهای ریزشبکه (ارائه ژنراتورهای سبز کوچکتر که توزیع میشوند)، میتوانیم به سمت خود برویم. خودروهای برقی به طور انبوه به نیروی عظیمی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی تبدیل می شوند. اما ما هنوز آنجا نیستیم.
ضعف دوم این است که عمدتاً برای ماینرهای ارزهای دیجیتال، جهان فضای اصلی انرژی الکتریکی ندارد و اوج ظرفیت تولید شبکههای برق اغلب از تأسیسات تولید قدیمی، کثیف و تقریباً منسوخ ناشی میشود.
صنایعی که به تولید نفت وابسته هستند از پلاستیک گرفته تا داروهای ارزان قیمت (ژله نفتی) و برخی از حلال ها بدون تولید نفت تا حد زیادی از بین می روند و فروپاشی اقتصادی ناشی از یک صنعت (چه اتفاقی برای همه سکوهای نفتی و دکل های حفاری نفت می افتد؟) می تواند از بین برود. بمبهای ساعتی زیستمحیطی آینده زمانی که شرکتهای صاحب آن بمبهای ساعتی نابود شوند.
تبلیغات
در همین حال، ما باید به کشف جایگزین هایی مانند هیدروژن سبز ادامه دهیم. فرآیندی که در آن هیدروژن با تقسیم آب به هیدروژن و اکسیژن با استفاده از برق تجدید پذیر تولید می شود. با این کار، ممکن است سریعتر از زمانی که به فشار عظیم خود برای تبدیل به وسایل نقلیه الکتریکی ادامه دهیم، در مکان بهتری قرار بگیریم.
در ابتدا در 11 ژوئیه 2022 منتشر شد. این داستان امروز به عنوان بخشی از مجموعه بهترین اخبار ECT ما برای شما آورده شده است.
این هفته بیایید در مورد آنچه واقعاً با تغییر به خودروهای برقی همراه است صحبت کنیم. سپس با محصول هفته من، لپ تاپی از Vaio که نشان می دهد چقدر می توانید با کمتر از 700 دلار دریافت کنید، پایان می دهیم – حداقل در حال حاضر.
من ضد برق نیستم
نوت بوک Vaio 15.6 اینچی سری FE در حال حاضر با قیمت 699 دلار در رنگ نقره ای و 799 دلار در رنگ مشکی در دسترس است. (اعتبار تصویر: Vaio)
علاوه بر این، همانطور که کانوی اشاره کرد، ساخت این باتریها به دور از فرآیند سبز است و این ماده یک آلاینده است، به این معنی که باتریها باید بازیافت شوند تا از آلودگی آبهای زیرزمینی جلوگیری شود.
لیتیوم یون یک سوم چگالی انرژی دینامیت را دارد، پیکربندی طبیعی آن در سلولهای کوچک باتریمانند AA است که به سختی خنک میشوند، و اگر باتری آتش بگیرد، خاموش کردن آن دشوار است. من این را از نزدیک می دانم زیرا یک باتری لیتیوم یونی دوچرخه در گاراژم آتش گرفت و با وجود اینکه به عنوان یک آتش نشان آموزش دیده بودم و در خانه بودم، تقریباً خانه را از دست دادم.
طرحهایی در مورد اینکه با این صنایع مرتبط باید انجام شود باید قبل از اینکه صنعت خودرو و کامیون به سمت برق بچرخد، آماده شده و در حال اجرا باشد تا از مشکلات بزرگ کارگری و زیستمحیطی جلوگیری شود.
هیبریدهای پلاگین: پاسخ کوتاه مدت
همانطور که TED Talk همچنین اشاره کرد، شما می توانید از مزایای مشابه یک خودروی الکتریکی با یک پلاگین هیبریدی بهره مند شوید.
سال گذشته من آن ماشین را از شرکت لیزینگ خریدم زیرا چیزی که بهتر از آن دوست داشته باشم پیدا نکردم و خرید اجاره تقریباً یک کلان کمتر از چیزی بود که می توانستم ماشین را با آن بفروشم. معامله خوبی به نظر می رسید.
اگر قبل از قرار گرفتن همه این عناصر به سراغ خودروهای برقی برویم، نتیجه نه تنها تأثیر مثبتی را بر تغییرات آب و هوایی که در غیر این صورت الکتریسیته ایجاد میکرد را به حداقل میرساند، بلکه انبوهی از مشکلات زیستمحیطی و اجتماعی دیگر را ایجاد میکند که ما آمادگی مقابله با آن را نداریم. با.
در نهایت، لپتاپ 699 دلاری Vaio 15.6 اینچی FE نقرهای، یک لپتاپ سطح بالا و مناسب برای مدرسه یا کار از راه دور بود، عمر باتری مناسبی دارد، برای کلاس خود خیلی سنگین نیست و به اندازه کافی زیبا به نظر میرسد. با یک محصول گران تر اشتباه گرفته شود.
زمانی که سونی مالک Vaio بود، من از طرفداران بزرگ خط وایو سونی بودم – و در اوایل دهه 2000 بررسی کردم که چرا سونی در بازار رایانه های شخصی به طور گسترده شکست خورد. دلیلش این نبود که محصولی خوش تمایز و خوش ساخت نداشت. محصولات نوآورانه تر و بهتر از هر فروشنده بزرگ دیگری در آن زمان ساخته شده بودند.
نوت بوک Vaio 15.6 اینچی سری FE به رنگ مشکی. (اعتبار تصویر: Vaio)
این استثنا این است که وقتی اولین بهروزرسانی اصلی خود را انجام میدهد، نوار پیشرفت را ارائه نمیکند و شما را متعجب میکند که آیا اصلاً کاری انجام میدهد یا خیر. از آنجایی که راهاندازی مجدد دستگاه ممکن است باعث خرابی آن شود، این عدم اطلاع ممکن است منجر به اشتباهات گران قیمتی شود. در غیر این صورت، سیستم عامل به خوبی بارگیری شد و نسبت به ویندوز 10 عملکرد بهتری در ارائه تنظیمات و موارد دلخواه من انجام داد.
من به دنبال خرید شارژر سطح 3 برای وسیله نقلیه برقی خودم بودم و هزینه آن بیشتر از هزینه ماشین بود. من نه تنها باید سیمهای بزرگتر و تعداد بیشتری از آنها را بکشم (از فاز L-2 به L-3 میروند)، بلکه باید برای تعویض ترانسفورماتور محلی و افزایش انبوه سطح سرویس خانهام هزینهای بپردازم.
این فهرستی از الزاماتی نیست که بتوانید انتخاب کنید و انتخاب کنید. برای سبز کردن واقعی خودروهای برقی به هر سه عنصر نیاز دارید: ذخیره انرژی سبز، تولید انرژی سبز کافی و شبکه بسیار توانمندتر برای توزیع مطمئن، ارزان و ایمن آن انرژی. همه اینها در راه است، نه همه آن در این دهه.
مشکلات دیگری که در مورد آنها صحبت نمی کنیم
یک سخنرانی TED توسط گراهام کانوی، مهندس اصلی در موسسه تحقیقات جنوب غربی، بیان می کند که وسایل نقلیه الکتریکی نسبت به خودروهای ICE سبز کمتری دارند و به خوبی استدلال شده است. در حالی که من با تمام معیارهای کانوی موافق نیستم، نکته ای که او به آن اشاره می کند معتبر است و آن این است که کارهایی که ما باید انجام دهیم تا واقعاً یک وسیله نقلیه الکتریکی سبز شود هنوز انجام نشده است.
گاهی اوقات بهتر است در یک فناوری جدید عجله نکنیم و در عوض در رویکرد خود سنجیده تر باشیم. به همین دلیل است که در حال حاضر، یک خودروی هیبریدی ممکن است انتخاب پایدارتری نسبت به خودروهای الکتریکی باشد تا زمانی که بتوانیم جنبههای دیگر فرآیند تبدیل به خودروهای برقی را حل کنیم.
اوه، و باید اشاره کنم که در حالی که ماشین او دارای برد الکتریکی 20 مایلی است، آخرین نسخه ماشین او این مسافت را دو برابر کرده و به 40 مایل رسانده است، که ایده آل تر است در حالی که اندازه باتری را به چیزی بسیار کوچکتر و سبزتر از یک باتری کامل کاهش می دهد. -روی ماشین برقی
بسته بندی
ما به حداکثر پتانسیل خودروهای الکتریکی نزدیک نیستیم. کانوی معتقد است که برای دو یا سه دهه آینده، رویکرد هیبریدی ممکن است بهتر باشد – حداقل تا زمانی که بتوانیم قسمتهایی از اکوسیستم را که باعث سبزتر شدن وسایل نقلیه الکتریکی میشوند، اصلاح کنیم.
تناسب و پرداخت با روکش فلزی و صفحه کلید پلاستیکی رنگ شده قوی بود. چیزی که من دریافت کردم نقره ای بود – و پلاستیک نقره ای رنگ شده معمولاً ارزان به نظر می رسد – اما این یکی از بهترین پیاده سازی های آن بود که تاکنون دیده ام. با این حال، من 100 دلار اضافی را می پرداختم تا آن را در رنگ مشکی تهیه کنم.
اولین مورد این است که به دلیل فروپاشی تقریباً کامل توسعه باتری در اوایل دهه 1900، فناوری باتری در جایی که در غیر این صورت بود نیست.
همانطور که کانوی اشاره کرد، ماشین های الکتریکی را می توان در یک اتاق بسته به طور نامحدود بدون کشتن ما راه اندازی کرد و مطمئناً برای کار کردن سبزتر هستند. با این حال آنها سه نقطه ضعف بزرگ دارند.
لپ تاپ 15.6 اینچی Vaio FE با قیمت 699 دلار نقره ای، از پردازنده قابل قبول i5 اینتل با گرافیک یکپارچه محدود بهره می برد. این بدان معناست که برای مواردی مانند مرور وب، تماشای فیلم، و کارهای اداری به خوبی تست میشود – اما به هیچ وجه یک ماشین بازی یا ایستگاه کاری نیست. نمرات گرافیکی آن نشان میدهد که اگر برای بازی، ویرایش عکس یا ویدیو یا طراحی به کمک رایانه نیاز به فضای گرافیکی داشته باشید، به شدت بد میشود.
یون لیتیوم به اندازه کافی داغ میسوزد تا آلومینیوم را ذوب کند و تا زمانی که سلولها دارای انرژی کافی برای تولید گرمای لازم برای احتراق باشند، به شعلهور شدن ادامه میدهد. به همین دلیل است که ما گزارش هایی از آتش گرفتن تسلاهای سقوط کرده دوباره در محوطه های ویران شده داریم.