جی پی مورگان: طرح‌های نامحدود 5G جیو ایرتل را در هند به عقب می‌اندازد و سود را به تاخیر می‌اندازد


تحلیلگران جی پی مورگان روز پنجشنبه گفتند، راه‌اندازی طرح‌های پس‌پرداخت ارزان‌تر با 5G نامحدود توسط Reliance’s Jio، رقیب بهارتی ایرتل را در بازار هند عقب انداخته و ممکن است بهبود معیار سود کلیدی آن را به تاخیر بیندازد.

Jio، واحد مخابراتی شرکت هندی Reliance Industries، هفته گذشته طرح‌های پس‌پرداخت جدیدی را راه‌اندازی کرد که از روپیه روپیه شروع می‌شود. 399 (4.85 دلار) که شامل بسته‌های غیرمجاز (OTT) می‌شد، بهارتی ایرتل را مجبور به اجرای طرح‌های مشابه کرد.

تحلیلگران جی پی مورگان در یادداشت مشتری گفتند: «ما از اینکه دیدیم بهارتی با طرح‌های متقابل به حالت تدافعی می‌رود، شگفت‌زده شدیم.» و افزودند که مصرف نامحدود داده 5G همچنین هر نوع درآمدزایی از 5G را به تأخیر می‌اندازد و بر افزایش متوسط ​​درآمد هر کاربر (ARPU) فشار می‌آورد. و افزایش تعرفه های پیش پرداخت 4G را به تاخیر انداخت.

طرح‌های خانوادگی جدید بهارتی می‌تواند افت ARPU را کاهش دهد. 100-200 به ازای هر مشترک و هر گونه تطبیق قیمت بعدی با قیمت Jio می‌تواند باعث کاهش بیشتر ARPU به میزان روپیه شود. تحلیلگران گفتند 50-100 برای هر مشترک.

آنها افزودند که رقابت سخت برای جذب مشترکین 5G قدرت قیمت گذاری اپراتورها را کاهش می دهد و آنها نمی توانند با پرداخت حق بیمه از 5G درآمد کسب کنند.

تحلیلگران رتبه بندی “زیر وزن” خود را در Bharti Airtel حفظ کردند و گفتند که گسترش ARPU برای Bharti در معرض خطر است و حتی می تواند طی سال های 2024-2025 با وقوع جنگ قیمت 5G کاهش یابد.

Jio و Bharti Airtel هر دو خدمات 5G را در سراسر کشور ارائه کرده اند.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع