حمله باج افزار AIIMS دهلی عمدی، هدفمند بود. MoS IT می گوید کاوشگر NIA در حال انجام است

در یک حمله باج‌افزاری، مجرمان سایبری دسترسی به داده‌ها یا یک دستگاه را قفل می‌کنند و قول می‌دهند پس از پرداخت باج مورد نظر، قفل آن را باز کنند.

مؤسسه علوم پزشکی سراسر هند در دهلی ظاهراً در 23 نوامبر با یک حمله سایبری روبرو شد که سرورهای آن را فلج کرد. یک مورد اخاذی و تروریسم سایبری توسط واحد اطلاعات فیوژن و عملیات استراتژیک (IFSO) پلیس دهلی در تاریخ 25 نوامبر به ثبت رسید.

راجیو چاندراسخار وزیر امور فناوری اطلاعات روز پنجشنبه گفت که آژانس تحقیقات ملی (NIA) در حال بررسی حمله “عمدی و هدفمند” باج افزار به سرورهای AIIMS دهلی است.

چاندراسخار هفته گذشته گفته بود که حمله باج افزار به سرورهای AIIMS دهلی یک توطئه بوده است.

“این به وضوح یک توطئه است و توسط نیروهای بسیار مهم برنامه ریزی شده است. این یک حمله باج افزار پیچیده است. ما منتظر نتیجه CERTin و NIA (تحقیقات) خواهیم بود قبل از اینکه به این نتیجه برسیم که چه کسی پشت حمله باج افزار است. “چاندراسخار در 2 دسامبر گفته بود.

تیم واکنش اضطراری رایانه ای هند در وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات، سلول ویژه جرایم سایبری دهلی، مرکز هماهنگی جرایم سایبری هند، اداره اطلاعات، دفتر مرکزی تحقیقات (CBI)، دانشگاه ملی علوم پزشکی قانونی، مرکز ملی حفاظت از زیرساخت اطلاعات حیاتی و NIA، از جمله، در حال بررسی این حمله سایبری هستند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

وزیر همچنین گفت که NIA “در موقعیتی خواهد بود که در مورد آن زمانی که آماده شد اظهار نظر کند”.

“من نمی توانم در مورد آن اظهار نظر کنم زیرا موضوع تحقیقات NIA است… کاملاً واضح است که این یک تلاش عمدی و هدفمند است… یک حمله باج افزار به سیستم AIIMS… و NIA چاندراسخار در حاشیه اجلاس سیاست اقتصادی جهانی CII 2022 گفت: در حال بررسی آن است.