حمله سایبری AIIMS دهلی خطرات امنیتی را برجسته می کند، عملیات آنلاین پس از دو هفته از سر گرفته می شود

KC Venugopal، یکی از اعضای پارلمان از حزب اصلی مخالف کنگره، گفت که حمله به بیمارستان “سوالات جدی در مورد امنیت سایبری کشور” ایجاد کرد.

اتفاقی که برای بیمارستان دهلی نو افتاد. کارکنان مراقبت های بهداشتی نمی توانند به گزارش های بیماران دسترسی داشته باشند زیرا سرورهایی که داده های آزمایشگاهی و سوابق بیماران را ذخیره می کنند هک و خراب شده بودند.

دولت در ماه گذشته پیش‌نویس قانون پیشنهادی را برای کنترل حریم خصوصی داده‌ها تهیه کرد، اما منتقدان می‌گویند که این قانون تدابیر کمی برای مردم ارائه می‌کند. هنوز به تصویب مجلس نرسیده است.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

دیپ رانجان که از ایالت شمال شرقی آسام به دهلی نو آمده است، گفت: «کل سیستم به دلیل هک کار نمی کند. او گفت که پنج روز در صف منتظر ماند و هنوز به پزشک مراجعه نکرده است.

بیش از 173000 بیمارستان در یک برنامه فدرال برای دیجیتالی کردن سوابق بهداشتی از زمان راه‌اندازی آن در سپتامبر 2021 ثبت نام کرده‌اند. این برنامه شماره‌هایی را به بیماران اختصاص می‌دهد که به اطلاعات پزشکی ذخیره‌شده توسط بیمارستان‌ها در سرورهای خودشان یا در فضای ذخیره‌سازی مبتنی بر ابر مرتبط هستند. کارشناسان می ترسند که بیمارستان ها ممکن است تخصص لازم برای تضمین امنیت دیجیتال را نداشته باشند.

AIIMS دهلی، بیمارستان پیشرو در پایتخت ملی، روز چهارشنبه پس از یک حمله سایبری که عملکرد آن را برای نزدیک به دو هفته فلج کرد، به حالت عادی بازگشت. ثبت نام آنلاین بیماران از روز سه شنبه پس از دسترسی بیمارستان به سرور و بازیابی اطلاعات از دست رفته از سر گرفته شد. این بیمارستان با مقامات فدرال برای بازیابی سیستم و تقویت دفاعی آن همکاری کرد.

این حمله با مجموعه ای از تلاش های ناموفق برای هک کردن برترین سازمان تحقیقات پزشکی کشور، شورای تحقیقات پزشکی هند دنبال شد. این نگرانی‌های بیشتری را در مورد آسیب‌پذیری سیستم بهداشتی کشور در برابر حملات در زمانی که دولت بیمارستان‌ها را برای دیجیتالی کردن سوابق خود تحت فشار قرار می‌دهد، ایجاد کرد.

این بیمارستان به طور معمول روزانه هزاران نفر را درمان می کند که بسیاری از آنها از مکان های دور برای دسترسی به مراقبت های مقرون به صرفه سفر می کنند. که همیشه شلوغ بود، صف‌های بیمارستان طولانی‌تر و آشفته‌تر شد.

خبرگزاری Press Trust of India گزارش داد که در 30 نوامبر، تلاش های مکرر اما در نهایت ناموفق برای نقض وب سایت شورای تحقیقات پزشکی هند صورت گرفت.

مشخص نیست که چه کسی حمله 23 نوامبر به مؤسسه علوم پزشکی سراسر هند را انجام داد یا منشأ آن از کجا بود. مقامات بیمارستان به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

او گفت: «ما در حال دیجیتالی کردن (همه چیز) هستیم، اما پس از آن حمله ای به مهم ترین مؤسسه پزشکی کشور صورت می گیرد.

دیجیتالی کردن کل سیستم مراقبت های بهداشتی بدون محافظت واقعی از آن می تواند تقریباً کل یک بیمارستان را بکشد. Srinivas Kodali، محقق جنبش نرم‌افزار آزاد هند، می‌گوید: «این سیستم ناگهان از کار می‌افتد.

سندیپ کومار، که پدر بیمارش را همراهی می‌کرد، گفت این حمله دیجیتالی به این معنی است که نمی‌توان به صورت آنلاین قرار ملاقات‌ها را رزرو کرد و پزشکان وقتی بیماران را می‌دیدند کاری انجام نمی‌دادند زیرا نمی‌توانستند به سابقه پزشکی آنها دسترسی داشته باشند.