خدمات 5G در 50 شهر در 12 ایالت، منطقه اتحادیه از 26 نوامبر آغاز شد: ارتباطات MoS

“BSNL بیانیه علاقه (EOI) را در 1 ژانویه 2021 برای اثبات مفهوم (PoC) ارائه کرد. PoC با چند نقطه معلق تکمیل شده است. ارتقاء دسترسی غیرمستقل 5G (NSA) نیز به عنوان یک ویژگی معوق حفظ شده است. Chauhan گفت: در EOI BSNL.

وزیر در پاسخ به سوالی درباره چندین نقص در خدمات 5G و شبکه ضعیف بود.

وزیر گفت: «دلایل زیان BSNL و MTNL هزینه بالای کارمندان در طول سال‌ها، بار بدهی، رقابت سخت در بازار و فقدان خدمات 4G (به جز به صورت محدود در مناطق خاص) است.

چاوهان در پاسخ به سوال دیگری گفت که شرکت Bharat Sanchar Nigam Limited (BSNL) در اکتبر 2022 مناقصه ای را برای نیاز خود به یک میلیون سایت 4G برگزار کرد.

دولت چندین ابتکار سیاست را برای تسهیل گسترش سریع و روان شبکه مخابراتی (از جمله 5G) و توسعه زیرساخت های مخابراتی در کشور اتخاذ کرده است. اینها شامل ایجاد طیف کافی برای خدمات تلفن همراه از طریق مزایده، امکان اشتراک گذاری و تجارت طیف در میان سایر موارد است.

BSNL و MTNL از سال مالی 2020-21، در نتیجه طرح احیای 2019، EBITDA (درآمد قبل از بهره، مالیات، استهلاک و استهلاک) مثبت شده اند.

وزیر ارتباطات، Devusinh Chauhan، در پاسخ کتبی در Rajya Sabha خاطرنشان کرد که اپراتورهای مخابراتی ارائه خدمات 5G را در این کشور از اول اکتبر 2022 آغاز کرده اند.

وی گفت: علاوه بر این، دولت برای ارائه خدمات 5G طیفی را برای BSNL رزرو کرده است.

پارلمان روز جمعه اعلام کرد که خدمات نسل پنجم یا 5G مخابراتی در 50 شهر که در 14 ایالت/منطقه اتحادیه توزیع شده اند، از 26 نوامبر آغاز شده است.

وزیر در پاسخ به سوالی جداگانه در مورد زیان BSNL و MTNL (ماهانگار تلفن نیگام با مسئولیت محدود)، گفت که از زمان آغاز به کار، مجموع زیان خالص BSNL یک روپیه است. 57671 کرور در حالی که MTNL روپیه است. 14989 کرور در 31 مارس 2022.

چاوهان گفت: «ارائه دهندگان خدمات مخابراتی (TSP) ارائه خدمات 5G را در کشور از تاریخ 01.10.2022 به بعد آغاز کرده اند و از 26.11.2022، خدمات 5G در 50 شهر توزیع شده در 14 ایالت/منطقه اتحادیه آغاز شده است.

وی همچنین گفت: طبق سند مناقصه مزایده طیف دسترسی و شرایط مجوز، حداقل تعهدات عرضه باید در مدت پنج سال به صورت مرحله‌ای از تاریخ تخصیص طیف انجام شود.

علاوه بر این، با اجرای 200 میلیون تومان بسته احیای 1.64 میلیون کرور برای BSNL، که در اوایل سال جاری تصویب شد، شرکت مخابراتی دولتی “انتظار می‌رود تغییر کند و به یک نهاد سودآور تبدیل شود”.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع